کد خبر: ۳۶۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 20 January 2017

تابناک / مراسم نکوداشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، رؤسای واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این مراسم دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ مردی است که در نوزدهم دی ماه 1395 به لقاء ا... پیوست و این اسطوره، مرد تاریخ ایران ماندگار شد و مظلومانه رفت، ماندگار تر از نامداران و مظلومتر از یار دیرینش دکتر بهشتی.

وی ادامه داد: انسانها باید قدر یکدیگر را تا زمانی که زنده هستند، بدانند و در زمان فقدان عزیزی که از دست رفته چه دوست و چه دشمن سر به ستایش وی بگذارند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با برشمردن خصایص بزرگ مردان تاریخ ، بیان داشت: آیت الله هاشمی اسطوره ای تکرار نشدنی است و تاریخ هرگز نظیر ایشان را به خود نخواهید دید.

دکتر امیرتیموری ضمن بررسی ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: هاشمی از بین ما رفت و آنچه که از رفتنش داغ بر دل می نشاند مظلومیت و مظلومانه رفتنش بود که بی صدا و خاموش بود و فرصت حلالیت خواهی را از خناسان و دلالان گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: به راستی سردار بزرگ ایران، سردار قاسم سلیمانی او را چه خوب شناخته بود و در سخنانش می گفت که آقای هاشمی از ابتدا تاکنون یک رفتار و منش داشت اما هاشمی تاکتیک هایی داشت و هم استکبار ستیز و هم دشمن شکن بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) اظهار کرد: منافق ترین خلایق کسانی هستند که مومن را تا زنده است نزد خلق خراب می کنند و بعد از مرگش از او به خوبی یاد می کند.

دکتر امیرتیموری ادامه داد: اکنون که در کنار امامت آرام گرفته ای ، آسوده بخواب .آنان که باید، قدر تو را می دانند و کسانی که نادانند همان بهتر که ندانند.چه بسیارند دانشمندانی که پرورش یافته دانشگاهی هستند که شما مؤسس آن بوده اید و همین فرهیختگان و نام آوران قدردان شما خواهند بود. ایرانی و غیر ایرانی به تو افتخار می کنند و بی شک نام بلند آوازه « هاشمی » در اذهان دانشمندان این کهن دیار جاودانه خواهد ماند . به امید روزی که قدر مردان بزرگ را تا زنده هستند بدانند گرچه این قصه دوباره تکرار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار