تابناک / دکتر محمد علی ثابت قدم، شهردار رشت در نشست مطبوعاتی که عصر امروز(30 دی) در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد، با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران و شهادت 30 آتش نشان گفت: اینگونه اتفاقات از شهر ما دور نیست.
کد خبر: ۳۶۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 20 January 2017
تابناک / دکتر محمد علی ثابت قدم، شهردار رشت در نشست مطبوعاتی که عصر امروز(30 دی) در ساختمان شهرداری رشت برگزار شد، با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران و شهادت 30 آتش نشان گفت: اینگونه اتفاقات از شهر ما دور نیست.

 

وی از اختصاص یک میلیارد تومان برای مقوله امنیت بازار رشت در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد و افزود: این اعتبار برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم در بازار رشت پیش بینی شده است.

 

شهردار رشت خاطرنشان کرد: پیشنهاد بودجه برای امنیت بازار رشت برای آن است که ما ریشه خطر را حس می‌کنیم و مکلفیم وظایف خود را در این رابطه انجام دهیم.

 

وی در ادامه گفت: شهرداری رشت بزرگ‌ترین سازمان در زمینه پرداخت حقوق به کارکنان در استان گیلان است.

 

 ثابت قدم با بیان اینکه عمق و سطح خدمات و وظایف شهرداری‌ها زیاد است، گفت: 372 وظیفه در شرح وظایف شهرداری‌ها دیده می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: هر شهری که می‌خواهد در مسیر توسعه قرار بگیرد باید بداند مسیر توسعه یک مسیر علمی است و نیاز به واقع بینی دارد و هر کسی مانع این واقع بینی باشد باید از سر راه کنار برود.

 

شهردار رشت با اشاره به اینکه مبانی توسعه پایدار با تغییر آدم‌ها عوض نمی‌شود، افزود: در شهر رو به توسعه باید چهار اصل شفاف، رقابت‌پذیر٬ بانکی و انعطاف‌پذیر وجود داشته باشد و هر تصمیم متاثر این این چهار اصل خواهد بود.

 

وی درباره انعطاف پذیری در حوزه مدیریت شهری به پرداخت 12 درصدی عوارض شهری اشاره و اظهار کرد: با توجه به وضعیت رکود اقتصادی در جامعه ناگزیر هستیم با روش‌های انگیزشی مانند جوایز خوش‌ حسابی، شهروندان را به پرداخت عوارض تشویق کنیم.

 

ثابت قدم خاطرنشان کرد: دلایل انگیزشی حتی اگر مبتنی بر ابزار غلط هم باشد به خروجی موثر رسیده است.

 

وی یادآور شد: اعتماد عمومی و محلی با شفافیت مالی شهرداری و گزارش به مردم باید ایجاد شود تا پرداخت عوارض بیشتر شود.

 

شهردار رشت اذعان داشت: شهر یعنی اقتصاد شهر، اگر اقتصاد شهر خوب نشود هیچ پدیده ای در شهر پایدار نخواهد ماند. در این صورت اگر فرهنگی ترین شهر هم باشید غیر فرهنگی ترین شهر خواهید شد.

 

وی افزود: اگر اقتصاد شهر رونق نداشته باشد رفتارهای غیراخلاقی رسوخ می‌کند، فساد، فقر و تبعیض زیاد می‌شود.

 

ثابت قدم اعلام کرد: محله‌های کم برخوردار حاصل فهم نادرست ما از اقتصاد هستند. زاییده این هستند که ما نفهمیدیم چگونه از زیاد برخوردار بگیریم و به کم برخوردار بدهیم.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره کیفیت آسفالت، اظهار کرد: آسفالت از نظر کمیت دارد بیشتر می‌شود. سیستم کنترل کیفیت از طریق ایجاد آزمایشگاه تست آسفالت هم در حال اجرایی شدن است که به افزایش کیفیت در آینده منجر می‌شود.

 

شهردار رشت با اشاره به نحوه مبارزه شهرداری با پدیده دست فروشی، گفت: به ساماندهی دستفروشان اعتقاد دارم اما متولی ساماندهی شهرداری نیست.

 

وی اظهار داشت: شهرداری می‌تواند با دستفروشان برخورد بازدارنده داشته باشد اما به مشکلات آن‌ها فکر می‌کند و با هدف کمک به این قشر نزدیک به سه هزار شغل در بازارچه‌های رشت ایجاد شده است.

 

ثابت قدم افزود: ساماندهی دستفروشان در بافت مرکزی شهر در دست اقدام است و ساماندهی دستفروشان در خیابان مطهری تا یک ماه آینده حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای حل مشکل دفن زباله در منطقه سراوان گفت: سلول بهداشتی سراوان با ظرفیت 200 تن افتتاح شده و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

شهردار رشت با بیان اینکه با بهره برداری از این سلول، ظرفیت محدود روزانه دفن زباله برای ما مشخص می‌شود، اظهار داشت: به موازات این کار تقاضای مجوز قطع درخت از منابع طبیعی برای ساخت تصفیه خانه شده که تا امروز پاسخ داده نشده است.

 

وی اعلام کرد: این تصفیه خانه بعد از مجوز منابع طبیعی طی 18 ماه ساخته شده و شیرابه های محل دفن زباله لاکان را به نوعی تصفیه می‌کند.

 

 ثابت قدم یادآور شد: توسعه کارخانه کود آلی در لایحه بودجه 96 آمده و علاوه بر لایحه در مسیر سرمایه گذاری به مبلغ 46 میلیاد تومان در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار