امام جمعه موقت ایلام؛
امام جمعه موقت ایلام گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اشتغال جوانان و رفع مشکلات اقتصادی باید در راس کار و اولویت مسئولان و دولت قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 20 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: در صورت رفع این مشکلات ازدواج جوانان تسهیل و زندگی آنان نیز پایدار و درسن پایین صورت می گیرد.
 
وی افزود: تحقق این امر که اقتصاددانان نیز آن را تایید کرده اند طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی باید همراه با اقدام و عمل باشد و مسئولان نیز موظفند عملکرد خود را در این زمینه به مردم گزارش دهند.
 
حجت الاسلام مرادبیگی یادآور شد: همزمان با اقتصاد مقاومتی باید تولید در سطح خرد و کلان رونق پیدا کند و این کار معادل با اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی است.
 
وی تاکید کرد: باید دلیل تعطیل شدن بنگاه های تولیدی را موشکافی کرد و این مشکلات را تنها در برجام نجوییم هر چند تا حدودی مسئولان موفق به مهار تورم و مشکلات اقتصادی و اشتغال شوند بالاخره برجام به فرجام می رسد.
 
خطیب این هفته جمعه به نزدیک شدن دهه مبارکه فجر اشاره کرد و گفت: بهمن ماه حوادث مهمی برای تاریخ به همراه دارد و مسیر تاریخ و جریان تفکر مادی گرایی در قرن بیستم را تغییر داده است.
 
وی اظهار کرد: اگر انقلاب اسلامی در ایران رخ نمی داد دینداری و سلامت جامعه از بین می رفت چرا که در آن زمان سلامت جامعه در گرو سرمایه داری و کمونیسم تحقق می یافت.
 
حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مسیر و تفکر تاریخی را تغییر داد افزود: انقلاب، مادی گرایی را به معنویت تغییر داد طوریکه به یک چالش برای حاکمان کشورهای غربی تبدیل شده چرا که گرایش مردم این کشورها به سمت اسلام ایرانی آنها را نگران کرده است.
 
امام جمعه موقت ایلام تاکید کرد:جشن ایام دهه فجر جشن همه مسلمانان است و امیدواریم در آینده به جشن مسلمانان جهان تبدل شود و ضروری است به بهترین شیوه برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه انقلاب تفکرات ولایت فقیه را وارد حکومت و سیاست کرد و گفت: جریان مقاومت در منطقه نیز برخواسته از تفکر ناب ولایت فقیه و به برکت اسلام به یک فرهنگ تبدیل شده و شاهد آن در سوریه ، لبنان ، یمن و عراق هستیم که با نهادینه شدن آن شاهد پیروزی مسلمانان در منطقه بودیم.
 
وی اضافه کرد: تحریم های سختی که بر علیه ایران اسلامی اعمال می شود نتیجه نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در منطقه است.
 
حجت الاسلام مرادبیگی یادآور شد: دینداری باید عالمانه پذیرش شود اگر انسان دین را مورد توجه قرار دهد سلامت فکر و روح را برای او به ارمغان می آورد.
 
وی افزود: 2 نوع جهت گیری درونی و بیرونی در دین وجود دارد که هر 2 از هم تاثیر می پذیرند.
 
امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: حقانیت هر چیز بر اساس آثار و ثمرات آن است و عالمانه وارد شدن به آن نتایج مثبت دنیوی و اخروی را بدنبال دارد.
 
وی با بیان اینکه یکی از نشانه های سلامت جامعه دوستی است گفت: این سلامت از طریق دینداری بدست می آید و از ثمرات آن امانتداری، ایجاد امنیت روانی، بی نیازی از دیگران و جلوگیری از حسد است
 
خطیب جمعه ایلام به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران اشاره کرد و گفت: برای آتش نشانانی که مجاهدانه برای نجات جان دیگران جان خود را به خطر انداختن و به درجه رفیع شهادت رسیدند و ملت ایران را غرق در ماتم کردند علو درجات را خواستاریم و برای بازمانده های آنها از درگاه خداوند صبر می طلبیم./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار