خطیب جمعه قم:
دل ملت ایران از حادثه غمناک پلاسکو به درد آمد و همه ما را داغدار کرد اما این جهاد مخلصانه پلی بود تا درهای سعادت و شهامت و ورود به بهشت رابرای آتش نشانان غیور کشورمان بگشاید. از مسئولان می خواهیم به تلاش مجاهدانه خود ادامه دهند.
کد خبر: ۳۶۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 20 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به سانحه روز گذشته در تهران عنوان کرد: حادثه دردناک آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو ملت ایران را داغدار کرد و موجب اندوه رهبری و مسئولان شد.

امام جمعه قم افزود: آتش نشانان با شهامت در نجات مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و متعهدانه وارد خطر و دچار سانحه شدند و و با نثار جان خود درب های بهشت را بر خود گشودند.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که اگر افرادی،مردم را از خطراتی مانند سیل نجات بدهد بهشت بر آن ها واجب می شود.

آیت الله سعیدی بیان کرد: ما از خدای متعال برای مجروحان حادثه تلخ طلب بهبودی و برای شهدای این سانحه طلب مغفرت و و بهشت برین و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین از مسئولان می خواهیم به تلاش مجاهدانه خود ادامه دهند و از طرفی مردم نیز از محل متفرقه شوند و کار امداد رسانی را سخت و دشوار نکنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: رهبری از ایشان به عنوان رفیق دیرین و همراه دوران مبارزات یاد کردند؛ مقام معظم رهبری به رسم رفاقت و وفا پیام تسلیت صادر کردند، بر پیکر ایشان نماز خواندند و همچنین مجلس بزرگداشتی برگزار کردند، ما نیز برای ایشان غفران و رحمت الهی را از خداوند مسألت می‌کنیم.

وی به پیام مقام معظم رهبری به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اشاره کرد و گفت: رهبری تاکید کردند که بر محیط پیرامونی خود اثر گذاشته و با گفتار و عمل خود دین را تبلیغ کنند و این فرمایش رهبری برگرفته از کلام امام صادق(ع) است.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: حمله آل سعود به ملت یمن با حمایت آمریکا ادامه دارد که در پی این تجاوز وحشیانه کمبود شدید غذا در یمن وجود دارد و بر این اساس ده‌ها یمنی به دلیل سوتغذیه جان خود را از دست می‌دهند اما ملت یمن با غیرت و شجاعانه در برابر رژیم آل سعود مقاومت می‌کنند.

وی افزود: اعدام سه تن از جوانان شیعه بحرینی پس از شکنجه مردم مظلوم این کشور را وارد جدیدی از مبارزه کرده است، مردم بحرین می‌گویند که حق رأی دارند اما آل خلیفه این موضوع را نادیده می‌گیرد و با ظلم قصد حکومت دارد اما به فضل الهی ملت مظلوم بحرین به هدف خود می‌رسد و رژیم آل خلیفه نابود می‌شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار