عملكرد تيم فوتبال صباي قم در هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور و نتايجي كه در ساير ديدارها رقم خورد فرصت مغتنمي را براي فرار از اين تيم از قعر جدول رده‌بندي فراهم كرده است.
کد خبر: ۳۶۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ 20 January 2017
به گزارش تابناک قم، تیم فوتبال صبای قم دقیقا 9 هفته بعد از آخرین و تنها بردی که در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم سایپا تهران در ورزشگاه یادگار امام قم کسب کرده بود، بار دیگر در همین ورزشگاه طعم پیروزی را چشید و دومین برد این فصل خود را به دست آورد.

صبای قم با تمام سختی‌ها و ناملایمتی‌های 9 هفته متوالی لیگ برتر ساخت و فشارها و مشکلات را تحمل کرد تا اینکه در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر یکی از تیم‌های متموّل و بی‌دغدغه این فصل یعنی تیم فوتبال پیکان تهران به یک نتیجه بسیار خوب دست یافت.

ناکامی‌های صبا از هفته هشتم تا شانزدهم لیگ برتر

نماینده فوتبال استان قم در سیزدهمین دوره حضور متوالی خود در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران از هفته هشتم تا شانزدهم بدترین شرایط را تجربه کرد و در هشت مسابقه از 9 بازی متوالی به حریفان خود باخت تا از رتبه هشتمی که در پایان هفته هفتم در اختیار داشت آرام آرام به انتهای جدول و مکان پانزدهم برود.

صبای قم تا قبل از هفته هشتم که آغاز ناکامی‌های این تیم بود، یک برد مقابل سایپا، یک باخت برابر پرسپولیس تهران و پنج تساوی با تیم‌های صنعت‌نفت آبادان، پیکان تهران، ماشین‌سازی تبریز، ذوب‌آهن اصفهان و سیاه‌جامگان خراسان در کارنامه داشت و با هشت امتیاز در مکان هشتم جدول بود.

9 هفته بدون پیروزی صبای قم تا هفته هفدهم

اما بعد از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی صبای قم راهی اهواز شد تا در مصاف هفته هشتم لیگ برتر برابر تیم فولاد خوزستان قرار بگیرد، دیداری که در ورزشگاه غدیر اهواز با برتری دو بر صفر میزبان و آغاز ناکامی‌های صبا از این دیدار همراه بود.

نماینده فوتبال قم در هفته نهم به ورزشگاه یادگار امام قم آمد و از تیم گسترش‌فولاد تبریز میزبانی کرد اما در این بازی با اخراج ناگهانی و غیر منتظره دو بازیکن کلیدی خود در جریان مسابقه مواجه شد و با 9 بازیکن در مقابل تیم پر مهره گسترش به تساوی بدون گل دست یافت.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در هفته دهم نیز میزبان یکی از تیم‌های پائین جدول رده‌بندی لیگ برتر یعنی پدیده خراسان بودند و در مقابل حریف بار دیگر با بدشانسی مواجه شدند و در حالی که پنالتی غلامرضا عنایتی می‌توانست این تیم را با نتیجه دو بر یک پیروز کند اما هدر رفتن پنالتی به حریف فرصت داد تا خود را احیاء کرده و سه بر دو صبا را شکست بدهد.

سقوط صبا در جدول بعد از باخت در اهواز

شکست در بازی خانگی هفته دهم لیگ برتر برابر تیم فوتبال پدیده خراسان آغاز سریال باخت‌های متوالی صبای قم بود و این تیم به صورت متوالی در تبریز به تراکتورسازی دو بر یک باخت، در قم با دو گل مغلوب استقلال تهران شد و در اصفهان با نتیجه چهار بر یک برابر فولاد مبارکه سپاهان و شاگردان عبدالله ویسی شکست خورد.

در هفته چهاردهم نیم‌فصل نخست مسابقات نیز در قم با یک گل روی اشتباه صد در صد حامد لک سنگربان خود به نفت تهران باخت و در میهمانی هفته پایانی نیم‌فصل لیگ برتر برابر مدافع عنوان قهرمانی یعنی استقلال‌صنعتی خوزستان بار دیگر روی سهل‌انگاری مدافعین و اشتباه حامد لک با یک گل مغلوب شد.

همگان انتظار داشتند بعد از تعطیلات نیم‌فصل تیم صبای قم متحول شده و از آغاز بازی‌های دور برگشت و دیدار خارج از خانه هفته شانزدهم برابر تیم صنعت‌نفت آبادان، روند پیشرفت خود را از سر بگیرد اما صبا در دیداری که با یک گل از نفتی‌ها جلو بود در نهایت دو بر یک باخت تا از قعر جدول تکان نخورد.

برتری صبا مقابل پیکان و پایان موقت شرایط بحرانی

اما بعد از این باخت صبایی‌ها مصمم شدند که از بحران خارج شوند و تمام امیدها به دیدار هفته هفدهم لیگ برتر و بازی خانگی در مقابل تیم پر مهره، پول‌دار، بی‌دغدغه و بالانشین جدول رده‌بندی یعنی پیکان تهران بود که صبا توانست با تیزهوشی از این بازی سه امتیاز با ارزش بگیرد.

در این بازی تغییراتی زیادی در ترکیب تیم صبای قم ایجاد شده بود از جمله می‌توان به نیمکت نشینی مهره‌های با تجربه و مطرحی همچون غلامرضا عنایتی، احمد حسن‌زاده و ابوالقاسم دهنوی اشاره کرد و به جای آنها بازیکنان جوان و جویای نام نظیر امید جهان‌بخشی و مجید علیاری در ترکیب قرار گرفتند.

صبای قم در این بازی پیروزی خود در مقابل تیم مدعی پیکان تهران را مرهون درخشش دروازه‌بان خود یعنی محسن فروزان نیز هست، زیرا این دروازه‌بان در نخستین بازی که بعد از پیوستن به صبای قم در درون دروازه قرار می‌گرفت، برای صبا فوق‌العاده مفید و موثر ظاهر شد.

دومین پیروزی صبا در بازی‌های خانگی لیگ شانزدهم

در هر حال صبای قم بعد از 9 هفته که در آن هشت باخت را تجربه کرد، توانست در هفته هفدهم با برتری مقابل تیم پیکان تهران از بحران خارج شود و امتیازات خود را به عدد 12 برساند، اما مهمتر از این پیروزی، نتایجی بود که در سایر دیدارها به نفع صبای قم رقم خورد.

در هفته هفدهم تیم پایین‌تر از صبای قم یعنی ماشین‌سازی تبریز که در هفته هجدهم میزبان صبا خواهد بود، برابر همشهری خود تیم گسترش‌فولاد تبریز با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا فاصله چهار امتیازی صبای 12 امتیازی با ماشین‌سازی هشت امتیازی باقی بماند.

تیم سایپا تهران که یک رده بالاتر از صبای قم در مکان چهاردهم قرار دارد در هفته هفدهم لیگ برتر برابر میهمان خود ذوب‌آهن اصفهان نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرد تا با 14 امتیاز و دو امتیاز بالاتر از صبا جایگاه چهاردهم را حفظ کند، ضمن اینکه سیاه‌جامگان خراسان نیز با تساوی یک بر یک مقابل همشهری خود تیم پدیده با 15 امتیاز در مکان سیزدهم جدول قرار بگیرد.

2 فینال انتهای جدولی‌ها در هفته هجدهم لیگ برتر

در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که از روز یکشنبه سوم بهمن ماه آغاز می‌شود، تیم صبای قم در تبریز به میهمانی تیم ماشین‌سازی خواهد رفت و تیم‌های بالاتر از صبا یعنی سیاه‌جامگان خراسان و سایپا تهران نیز در تهران برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

بدین‌ترتیب فرصت بسیار خوب و مغتنمی برای شاگردان عبدالصمد مرفاوی در صبای قم ایجاد شده تا با برتری برابر تیم ماشین‌سازی تبریز در هفته هجدهم، هم فاصله خود را با آخرین تیم جدول به هفت امتیاز برسانند و هم اینکه با شکست این تیم در پایان روز نخست هفته هجدهم لیگ برتر دو پله در جدول صعود کرده و به مکان سیزدهم بروند.

اگر صبای قم در مقابل ماشین‌سازی تبریز پیروز شود قطعا از مکان پانزدهم جدول بعد از هفته‌ها جدا خواهد شد و حتی اگر سایپا تهران و سیاه‌جامگان خراسان همدیگر را شکست بدهند، صبا یقینا با برد در تبریز یک پله در جدول صعود می‌کند و به روزهای آتی لیگ برتر امیدوارتر خواهد شد.

نهمین بازی خارج از خانه صبا در میهمانی ماشین‌سازان

بعد از برگزاری بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر در روزهای پایانی دی‌ماه، در روزهای آغازین بهمن دیدارهای هفته سوم از دور برگشت شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار می‌شود در روز یکشنبه سوم بهمن ماه تیم صبای قم در دیداری حساس برابر ماشین‌سازی تبریز به میدان می‌رود.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در تیم فوتبال صبای قم که بعد از هفته‌ها ناکامی به روند نتایج ضعیف خود در فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با شکست تیم مدعی و بالای جدولی پیکان تهران پایان دادند، در هفته هجدهم در دیداری خارج از خانه از ساعت 14 روز سوم بهمن برابر تیم ماشین‌سازی تبریز صف‌آرایی خواهد کرد.

تیم صبای قم در حال حاضر با کسب 12 امتیاز از 17 مسابقه خود در مکان پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای دارد و تیم ماشین‌سازی تبریز نیز پائین‌تر از صبا رتبه شانزدهم و پایانی شانزدهمین دوره بازی‌های جام خلیج‌فارس را در اختیار گرفته و نتیجه جدال رو در روی آنها تا حد زیادی، مشخص کننده سرنوشت آنها در لیگ امسال است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار