مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل‌سنت زاهدان :
مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته زاهدان، بر لزوم اتباع شریعت و دوری از گناهان ظاهری و باطنی تاکید کرد و نافرمانی پروردگار را «خروج از مسیر اعتدال» دانست.
کد خبر: ۳۶۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ 20 January 2017
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان خطیب جمعه اهل سنت زاهدان پس از تلاوت آیات ابتدایی سوره «بقره»، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره بقره صفات انسان‌های متقی را بیان می‌فرماید. انسان‌‌های بیدار و هوشیار این صفات را مدنظر قرار می‌دهند و سعی می‌کنند خودشان را به این صفات متصف کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال اعتدال و میانه‌روی را در تمام زمینه‌ها می‌پذیرد. انسانی که در مسیر اعتدال حرکت کند از کفر، ظلم و فساد محفوظ می‌ماند. خداوند متعال از چنین انسان‌هایی اعلام رضایت می‌کند و بهشت جای چنین انسان‌هایی‌ست. انسانی که مرتکب ظلم و گناه و فساد می‌شود از مسیر اعتدال خارج شده است. بخل، تکبر، حب مال و مقام و… از گناهان باطنی، و دروغ، تهمت، غیبت و… از گناهان ظاهری هستند که همه‌ی گناهان قلب را فاسد می‌کنند.
خطیب جمعه زاهدان در ادامه افزود: راه راست، مسیر عبادت و بندگی پروردگار است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَأَنِ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ». البته باید توجه داشته باشیم که عبادت پروردگار فقط نماز و روزه نیست، بلکه هر نوع اطاعت و فرمانبرداری از خداوند، عبادت محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: فساد در هر وجودی بیاید او را تباه می‌کند. انسانی که در ادای نماز سستی می‌کند، مشروبات الکلی مصرف می‌کند، رشوه می‌گیرد، چشم‌چرانی می‌کند، مال مردم را به ناحق می‌خورد و حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارد، انسان سالمی نیست و از مسیر اعتدال و صراط مستقیم خارج شده است. قانون الهی‌ست که چنین انسان‌هایی اگر از گناهان‌شان توبه نکنند در روز قیامت به جهنم می‌روند و به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.
مدیریت دارالعلوم زاهدان در ادامه بر لزوم اصلاح و خودسازی تاکید کردند و گفتند: در مقابل افساد، اصلاح است. باید در هر جامعه کسانی باشند که برای از بین بردن فساد و مبارزه با گناهان تلاش کنند و جامعه را به سوی اصلاح و خودسازی رهنمون شوند. قرآن عظیم‌الشأن انسان‌هایی را که برای اصلاح جامعه فعالیت می‌کنند، عاقل معرفی می‌کند و می‌فرماید: «فَلَوْلَا كَانَ مِنَ الْقُرُونِ مِنْ قَبْلِكُمْ أُولُو بَقِيَّةٍ يَنْهَوْنَ عَنِ الْفَسَادِ فِي الْأَرْضِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّنْ أَنْجَيْنَا مِنْهُمْ» چرا در میان ملت‌ها و جوامع، انسان‌های عاقلی نبودند که مردم را از فساد در زمین منع کنند.
وی در پایان این بخش از سخنان‌شان خاطرنشان ساخت همه‌ی ما باید در فکر اصلاح خود و جامعه باشیم. باید بین خود و پروردگارمان را اصلاح کنیم و برای اصلاح جامعه تلاش کنیم تا از عذاب الهی در امان بمانیم. باید کسانی را که گرفتار غفلت بوده و بر انجام گناهان جسور هستند، متوجه کنیم که خداوند متعال آگاه بر اعمال همه‌ی انسان‌هاست و دیر یا زود گناهکاران را مجازات می‌کند.

مولوی عبدالحمید در ادامه‌، ضمن اظهار تاسف از حادثه ناگوار آتش‌سوزی در ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، اظهار داشت: حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو بسیار تکان‌دهنده و دردآور بود؛ تعداد زیادی از هم‌وطنان ما در این حادثه کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی از اجناس نیز در آتش‌ سوختند و از بین رفتند.
وی کشته و زخمی شدن تعدادی از آتش‌نشانان در این حادثه را نیز «دردناک» دانست و گفت: دردآورتر از همه تلفاتی بود که مأمورین آتش‌نشانی در این حادثه متحمل شدند. آنان برای نجات دیگران جان‌فشانی کردند و خودشان را به کشتن دادند؛ این علامت ایثارگری مردم ما و مأمورین محترم آتش‌نشانی است. این ایثارگری مأمورین آتش‌نشانی جای تبریک دارد.
امام جمعه زاهدان این حادثه را به مقام معظم رهبری و تمام ملت ایران به‌ویژه به مصیبت‌دیدگان تسلیت گفت و "مغفرت الهی” برای جان‌باختگان، "شفای کامل” برای زخمی‌ها و "جبران” برای مال‌باختگان در این حادثه را از بارگاه الهی مسئلت نمود.

مدیریت دارالعلوم زاهدان در پایان خطبه ها به درگذشت شیخ‌الحدیث مولانا سلیم‌الله خان، رئیس وفاق‌المدارس پاکستان اشاره کرد و ضمن آرزوی رفع درجات برای این عالم و محقق برجسته، از خداوند متعال مسئلت کردند که جای خالی چنین شخصیت‌هایی را در جامعه پر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار