کد خبر: ۳۶۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 21 January 2017
به گزارش تابناک یزد،با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد،نمایش "جی"از یزد دربخش رقابتی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجردر تهران به روی صحنه رفت.

"جی" عنوان نمایشی است نوشته کیوان میرمحمدی و کار محمد صادق نصیری که در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا شد. این نمایش به‌عنوان کاری از شهر یزد، در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ دقیقه دیشب به صحنه رفته است.
این جشنواره در بخشهای تخصصی «نسل نو تئاتر ایران»، «مرور تئاتر ایران» که شامل تولیدات اجرا شده در تالارهای نمایشی کشور و برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استانی می‌شود، «تئاتر ملل»«میهمان»، «اجراهای محیطی، تعاملی و دیگر گونه‌های اجرایی تئاتر بیرونی» که شامل زیر بخشهای مرور، تولید جدید و مسابقه می‌شود، همچنین بخش«به علاوه فجر»، «مسابقه نمایشنامه‌نویسی»، «مسابقه و نمایشگاه عکس» و «مسابقه و نمایشگاه پوستر و هویت بصری» برگزار خواهد شد.
بخش رقابتی این دوره از جشنواره شامل «مسابقه تئاتر بین‌الملل» و «مسابقه تئاتر جوانان» خواهد بود.
ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کوشش برای نگاهی ویژه به اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق کاربردی آن، مسئولیت‌پذیری اجتماعی در همه عرصه‌های زندگی و هنر، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی-  اسلامی، توجه به تئاتر ایرانی در جهت توسعه فرهنگی، نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی و اخلاق مدنی، اندیشه‌ورزی و ارتقا ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر، اهمیت دادن به روابط بینافرهنگی و بهره‌گیری از زمینه‌های بومی، توجه به مفاهیم و ارزشهای والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی، نفی خشونت، کشتار، تروریسم و جنگ‌طلبی و کوشش برای صلح جهانی، محورهای مورد تاکید جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر به شمار می‌آیند.
سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار