دبیر جشنواره ایده‌های شهروندی مطرح کرد
دبیر جشنواره ایده‌های شهروندی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 50 ایمیل به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: مهلت شرکت در این جشنواره از 25 دی‌ماه سال جاری تا 25 فروردین سال 96 تعیین شده است.
کد خبر: ۳۶۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 21 January 2017
به گزارش تابناک قم، حمید نادری‌راد ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات دفتر قائم مقام شهردار قم برگزار شد، با اشاره به اهتمام مسؤولان شهرداری قم نسبت به ترویج فرهنگ شهروندی اظهار کرد: زمینه‌سازی افزایش مشارکت شهروندان و نخبگان در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری، تقویت نوآوری و خلاقیت عمومی، شناخت راهکارهای نوین رفع مشکلات شهری، افزایش تعلق خاطر به شهر، تقویت هویت شهری، تدوین ایده‌ها، مستندسازی ایده‌های خلاق و عملیاتی کردن آنها، ایجاد بانک اطلاعاتی از شهروندان و تعریف یک رویداد ثابت استانی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره ایده‌های شهروندی در بخش دانش‌آموزی با قالب‌های نقاشی و روزنامه‌دیواری دنبال می‌شود، اضافه کرد: درخت‌کاری، نظافت شهر، حمل و نقل عمومی، ایمنی بحران، آتش‌نشانی و بازیافت از موضوعات این بخش است.

دبیر جشنواره ایده‌های شهروندی شهرداری قم تغییر نگاه‌های مردمی نسبت به عملکرد شهرداری را از اهداف برگزاری این جشنوراه برشمرد و گفت: برای مقطع دانشجویان و طلاب در این جشنواره مباحث تخصصی مختلف شهری تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره در بخش هنرمندان در دو قالب پوستر و کاریکاتور و در بخش عموم شهروندان در قالب ارائه ایده، عکس و فیلم موبایلی موضوعاتی نظیر شهر دوست‌دار کودک، پسماند و تفکیک، کاهش هزینه‌های شهری، افزایش درآمدهای پایدار و فضای سبز شهری را دنبال می‌کند.

نادری با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 50 ایمیل به دبیرخانه جشنواره ایده‌های شهروندی ارسال شده است، عنوان کرد: مهلت شرکت در این جشنواره از 25 دی‌ماه سال جاری تا 25 فروردین سال 96 تعیین شده است و علاقمندان می توانند در قالب‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در راستای داوری ایده‌های جشنواره از مدیران شهرداری قم و متخصصان استفاده می‌شود، مطرح کرد: یکی از ایده‌های شهروندان به سازمان مدیریت پسماند ابلاغ شده و در حال عملیاتی شدن است.

دبیر جشنواره ایده‌های شهروندی شهرداری قم از اختصاص جوایز ویژه برای برترین‌های این جشنواره خبر داد و ادامه داد: با افزایش شرکت مردم در این جشنواره کیفیت و کمیت جوایز افزایش می‌باید.

وی با تاکید بر اینکه کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری قم فعالیت‌های خود را به صورت مستمر دنبال می‌کند، عنوان کرد: با حضور مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم این کمیته توانسته به دستاوردهای مطلوب‌تری برسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار