نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز گفت: ربا نظام اقتصادی جامعه را به هم می ریزد و فضای جامعه را ملتهب می سازد. بر همین اساس قرآن مجید این اخلال اقتصادی را جنگ با خدا می داند و عامل گسترش فقر و استضعاف در جامعه است.
کد خبر: ۳۶۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰ 22 January 2017
تابناک فارس به نقل از ابنا:وی افزود: قرآن مجید علاوه بر اینکه ربا را فساد در زمین می داند و تبعا ربا خوار را مفسد می شناسد، نکته دوم را مورد نظر دارد و آن اینکه عامل تکاثر و استضعاف است. یعنی جامعه را به دو طبقه تقسیم می کند. یک اقلیت برخوردار که بیشترین ثروت جامعه را به چنگ آورده و دو اکثریت محروم که از داشتن امکانات اولیه محروم می مانند. چه فسادی از این بالاتر که جامعه به جای اینکه در یک شرایط نزدیک به هم زندگی کنند آنچنان شوند که یک اقلیت صاحب همه امکانات و برخوردار از همه مواهب و یک اکثریت، محروم از عمده امکانات؛ ثروت در دست گروه اندکی در حال گردش و حرکت باشد. آنچه در نظام استکباری امروز ما شاهدیم.

امام جمعه شیراز در ادامه خطبه ها گفت: ربا عاملی است برای رکود در امر تولید ، تولید را راکد می کند چون همه به سمت و سوی درآمد آسان حرکت می کنند. ثروت ها و سرمایه های مردم به جای اینکه به تولید اختصاص پیدا کند بخاطر مشکلاتی که تولید داشته و دارد آوردند در حساب های سپرده ثابت بانکها که روزگاری 25 درصد سود پرداخت می کردند و این باعث شده بود که تولید رکود پیدا کند و مردم از تولید و هزینه تولید چشم بپوشند و پولشان را آنجا بگذارند و از درامد بی دردسر استفاده کنند. ربا عامل رکود تولید و تجارت و بازار است. ربا تجارت و تولید را از بین می برد و نتیجه سقوط جامعه است. وقتی تولید و تجارت از بین رفت جامعه ساقط می شود و نمی تواند روی پا خودش بایستد.


 نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در ادامه افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از نسل اول مبارزان انقلاب اسلامی بود. از پیشکسوتان بود و در این راه شکنجه ها را متحمل شد و ثبات قدم و استواری در راه را نشان داد. در برخورد با منافقین صریح و قاطع عمل کرد. مقابل بنی صدر با قاطعیت ایستاد و در سال 68 هم در کنار امام مسئله قائم مقام رهبری و مسئله آقای منتظری را حل و فصل کرد. فرماندهی جنگ در میدان داشت و در همه مراحل با فکر و اندیشه بلند خود گامهای ارزشمندی به نفع نظام و جامعه داشت.

آیت الله ایمانی گفتند: در این پیامی که به مناسبت درگذشت این مرد الهی از طرف رهبر معظم انقلاب صادر شد نکات عجیبی بود که این نکات هر کدام قابل ملاحظه و دقت و مطالعه است. در این پیام رهبر معظم انقلاب فرمودند هوش وافر و صمیمیت کم نظیر او در آن سالها تکیه گاه مطمئنی برای همه کسانی که با وی همکار بودند بویژه برای اینجانب به شمار می آید. این جمله ای است تکان دهنده و باید روی این جمله های پیام دوستانی که اهل مطالعه هستند دقت و مطالعه لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه شیراز در ادمه افزود: وزیر امور خارجه فعلی امریکا به وزیر امور خارجه بعدی نامه می دهد ،پیام می دهد و می گوید هر چه می توانید بر ایران سخت بگیرید همانگونه که ما سخت گرفتیم. در سخت گیری می توانید از ایران امتیاز بگیرید این کاررا فراموش نکنید. این دیدگاه وزیر امور خارجه ایست که مذاکرات برجام را دنبال می کرده و امضای او پای برجام است و طبیعتا همه اش هم با لبخند حرف می زده، وصیتش این است. می گوید هر چه می توانید بر ایران سخت گیری را بیشتر کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار