به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، رادفر در جلسه کارگروه زنان و خانواده استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: بزرگداشت واقعه تاریخی دوم بهمن، بزرگداشت یاد و نام مبارزان و شهدای انقلاب اسلامی بویژه مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی است که در برابر ددمنشیهای رژیم ستم شاهی شجاعانه ایستادند.

وی به سالروز اجرایی شدن برجام اشاره نمود و گفت: دربرجام ما با دنیایی که کشور ونظام ما رو تحریم کرده بود وارد مذاکره شدیم و توانستیم حقانیت خود را به جهانیان نشان دهیم  .

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با گرامیداشت روز غزه و تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که پیش از انقلاب با تالیف کتاب فلسطین ضرورت دفاع از آرمان رهایی فلسطین را در جامعه نهادینه میکرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: مسئله برجام علاوه بر بحث هایی که در موضوعات اقتصادی مطرح است به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات نظام نیز به شمار می رود که دولت آقای روحانی با ذکاوت و مدیریتی که داشت توانست آن را به حقانیت برساند .

رادفر ادامه داد: تا قبل از اجرای برجام دشمنان در صدد بودند با ستیزه جو نشان دادن نظام اسلامی، ایران هراسی را در دنیا و جامعه جهانی رواج دهند و این در حالی است که امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران از متهم و ستیزه جو به مدعی در عرصه جهانی تبدیل شده و بعنوان یک بازیگر قدرتمند منطقه ای در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی نقش آفرینی می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: هر چند در برجام برخی از اهدافی که مقرر بود به آن برسیم محقق نشد ولی با این وجود با اجرای آن خیلی اتفاقات خوب از قبیل افزایش تولید نفت، رفع مشکلات بیمه، سرمایه گذاری، اقبال جهانی، تحرک خوب دیپلماسی و اثبات حقانیت ایران انجام گرفت.

رادفر گفت: عدم رفع برخی مشکلات اقتصادی، بدعهدی، مانع تراشی و دشمنی آمریکا را نباید به پای دولت نوشت چرا که برجام تصمیم نظام بود .

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز برخی ها دولت را در این خصوص مقصر می دانند اظهار داشت: این امر درست نیست چرا که دولت ، دولت همین نظام است وتضعیف دولت ها در واقع تضعیف نظام به شمار می رود که باید از آن اجتناب کرد.

رادفر با اشاره به اینکه در برجام امروز تاحد زیادی توانستیم کشورهای اروپایی را همراه خود داشته باشیم ، گفت: در حال حاضر کشورمان بدون در نظر گرفتن تولید و فروش نفت از 4.6 درصد رشد اقتصادی برخوردار است لذا نباید سیاه نمایی نمود و تمامی توفیقات نظام و دولت باید بیان و اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه بر لزوم بسترسازی برای ارتقا مشارکت زنان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و استفاده و بهره گیری از توان و ظرفیت قشربانوان و زنان بخصوص در بخش کارآفرینی تاکید نمود و گفت: زنان و بانوان توانمند ایران اسلامی می توانند با کارآفرینی در عرصه های مختلف نقش بی بدیلی را در عرصه های اجتماعی و اقتصادی ایفا کنند و در این خصوص باید خود مطالبه گر باشند.

وی همچنین دربخش دیگری از سخنان خود به بحث مهاجرت روستاها اشاره نمود و  گفت: باید این امر مورد توجه بیشتر قرار گیرد و تلاش شود تا با اقدامات و عملکرد درست و به موقع نرخ مهاجرت به شهر را کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری نیز در این جلسه به تاثیرتحریم ها بر کاهش کیفیت زندگی و ایجاد شکاف در بین خانواده ها اشاره نمود و گفت: متاسفانه در حوزه کارآفرینی فرصت های زیادی از دست رفته که باید با فراهم نمودن شرایط و امکانات، زمینه کارآفرینی خصوصا در حوزه زنان هموار شود .

تاجفر با اشاره به افزایش مشارکت زنان در حوزه اقتصادی نیز گفت: بیش از 2 هزار نفر زن کارآفرین در استان فعال است.

وی همچنین بر ضرورت شناسایی و ارزش گذاری مشارکت زنان در جوامع روستایی از طریق توانمندسازی و مهارت افزایی آنان تاکید کرد.

ارائه گزارشی از عملکرد دفتر امور زنان روستایی و عشایری جهاد کشاورزی استان ، زمینه های خود اشتغالی زنان روستایی و تصویب تشکیل کمیته ارتقا سلامت زنان از دیگر بخش های این جلسه بود.