جشنواره بین‌المللی اقوام ـ کرمانشاه‌/۳۵
نمایش آیینی سنتی «خمره بازی» کاری از گروه هنری «بازی بازی نمایش» اصفهان به نویسندگی و کارگردانی «امید اجاقی» در نخستین جشنواره بین‎المللی اقوام در کرمانشاه به نمایش درآمد.
کد خبر: ۳۶۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 22 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم، داستان نمایش «خمره بازی» برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است و گروه «بازی بازی نمایش» اصفهان با هنرنمایی خود این نمایش را شامگاه گذشته در جشنواره بین‌المللی اقوام روی صحنه بردند.

در این نمایش آیینی، نادر روشنی در نقش اوستا پای خمره، داوود امین‌نژاد در نقش الاغ سوار و محمدخواجه علی اشتری در نقش مرشد ایفای نقش کردند.

زهرا شیرعلیزاده، فاطمه قاسمی و مجید بیژنی در این نمایش به عنوان بازی دهندها و صداپیشه عروسک ها، حبیب الله شفیعی به عنوان طراح وعروسک ساز و مرتضی ریحانی به عنوان همراه و همیار کارگردان فعالیت داشتند و کار موسیقی نمایش را نیز پیروزان گلابگیر و الیاس سبزواری برعهده داشتند.

گروه هنری بازی بازی نمایش، فعالیت هنری خود را از سال 1378 آغاز کرده است و بیشترین فعالیتهای گروه در راستای نمایشهای عروسکی و کودک و نوجوان است.

نخستین جشنواره بین‌المللی اقوام 30 دی تا 3 بهمن‌ ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرمانشاه برگزاری می‌شود.

مجری برگزاری این مراسم موسسه فرهنگی هنری "شکوه انقلاب" است و بازدید از بخش‌های مختلف این جشنواره برای عموم و علاقه‌مندان به صورت رایگان خواهد بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار