مسؤول طرح تفصیلی شهرداری اقبالیه خواستار شد
مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه با اشاره به طرح‌های جامع و تفصیلی این شهر گفت: در این طرح‌ها مشارکت مردم باید نقشی مهم و اساسی ایفا کند.
کد خبر: ۳۶۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امید علیجانی در جلسه بررسی مشکلات شهری اقبالیه که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در طرح‌های جامع و تفصیلی شهر اقبالیه مشارکت مردم باید نقشی مهم و اساسی ایفا کند.

وی افزود: در تصویب طرح جامع، افراد بسیاری از رشته‌های مختلف حضور دارند و تلاش‌های فراوانی از سوی این افراد در این مسیر انجام می‌شود.

مسؤول طرح تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه ادامه داد: وقتی از بالا به پایین طرح جامع مورد مشاهده قرار می‌گیرد با برخی مقاومت‌های مردم هم مواجه می‌شویم در حالی که باید نقش مردم در موضوع شهرسازی و طرح جامع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علیجانی تصریح کرد: در موضوع طرح جامع، شهرداری تنها در مقام اجرا قرار دارد و در تدوین آن نقشی ندارد بر همین اساس باید طراحان طرح‌های جامع به اجرایی بودن آن هم دقت لازم و کافی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در طرح‌های جامع و تفصیلی مشارکت مردم باید نقشی اساسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه طرح‌های جامع و تفصیلی بیشتر حالت حکمرانی دارد و نتوانسته‌ایم مردم را در این مسیر با خود همراه کنیم در حالی که باید جامع‌نگر بوده و به کارگروهی عادت کنیم تا مردم را در اداره شهر دخالت دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار