پس از 2 سال طلسم شکست
عملیات اجرایی بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک پس از 2 سال بیابانی شدن و راکد ماندن، آغاز شد.
کد خبر: ۳۶۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 22 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، زمین چمن فوتبال شهر آبیک قدمتی 30 ساله دارد که طی دو سال اخیر به دلیل تخریب و تبدیل شدن بیابانی خشک هیچ فعالیت و بازی فوتبال در آن صورت نگرفت.

در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک با توجه فرماندار آبیک، دو میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی زمین چمن شهر آبیک پیش‌بینی و در نظر گرفته شد.

طی سال از عمر زمین چمن فوتبال شهر آبیک، هر ساله ترمیم سطحی بر روی این زمین صورت می‌گرفت؛ این در حالی است که زمین چمن مذکور به صورت اصولی و استاندارد احداث نشده بود که همین امر سبب شد طی دو سال اخیر به بیابانی خشک با علف‌های زرد و هرز تبدیل شود.

امروز با حضور علی رحمانی فرماندار آبیک، علیرضا رمضانی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک، غلامرضا شجاعی سرپرست شهرداری آبیک محمد خرمن‌بیز عضو شورای شهر آبیک عملیات اجرایی بازسازی زمین چمن شهر آبیک آغاز شد.

علی رحمانی فرماندار آبیک گفت: ترمیم و بازسازی اصولی و استاندارد زمین چمن از دغدغه اصلی مردم به ویژه اهالی فوتبال شهرستان آبیک بوده که در کمیته برنامه‌ریزی امسال دو میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار برای تحقق این مهم، مصوب شده است.

وی افزود: برای بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک، استاندارهای لازم باید رعایت شده و این  اقدام به نحو مطلوب صورت گیرد.

این مسؤول ادامه داد: در تراز و ابعاد بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک، نکات ایمنی و استانداردهای لازم باید انجام شود.

* انعقاد قرارداد با پیمانکار برای بازسازی زمین چمن  فوتبال آبیک

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک اصولی، اساسی و بر مبنای استاندارها انجام می‌شود.

علیرضا رمضانی افزود: در حال حاضر خاک زمین چمن نباتی شده و مناسبت کشت مجدد نیست.

وی ادامه داد: پس از خاک‌برداری زمین چمن فوتبال شهر آبیک، خاک مرغوب کارشناسی و تأیید شده بر روی این زمین ریخته می‌شود که پس از تسطیح، زیرسازی و زهکشی آبیاری آن به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

این مسؤول بیان کرد: برای اجرای عملیات بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک، قرارداد لازم با پیمانکار از سوی واحد فنی و مهندسی اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین منعقد شده است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک افزود: با تزریق به موقع اعتبار مصوب شده و عمل کردن پیمانکار به تعهدات خود عملیات بازسازی 6 ماه انجام شده و به اتمام می‌رسد که بین هشت ماه تا یکسال تخم زیر کشت باید باقی بماند تا ریشه بگیرد که برای 10 تا 15 سال زمین چمن قابلیت استفاده را دارد.

رمضانی ادامه داد: ماشین‌آلات بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک از سوی شورای شهر و شهرداری آبیک در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  طول زمین چمن فوتبال 90 متر و عرض آن 70 متر است که طبق استاندارها نیست اما با بازسازی  این زمین و توسعه آن مساحت زمین به حد هفت هزار و 500  متر مربع می‌رسد که کاملاً اصولی و استاندار می‌شود.

این مسؤول با ذکر اینکه خاک‌برداری زمین چمن فوتبال شهر آبیک بین 30 تا 40 سانتی‌متر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود خاک آهکی در این زمین سبب ترک برداشتن آن و ضعف چمن شده بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک اذعان کرد: همراه با بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک، جایگاه مدرن و استاندار هم در این مکان احداث می‌شود.

* وجود تنها زمین چمن فوتبال در آبیک

مشاوره سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: زمین چمن فوتبال واقع در ورزشگاه تختی شهر آبیک تنها زمینی است که تمرین‌ها، مسابقات رسمی، دوستانه، استانی و شهرستانی برای آن انجام می‌شود.

منصور فرهنگیان افزود: دو سال است که بر روی زمین چمن فوتبال شهر آبیک بازی و فعالیتی صورت نگرفته که با توجه به آغاز عملیات اجرایی بازسازی آن، از توجه فرماندار آبیک، شورای شهر و شهرداری آبیک برای تحقق این مهم قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های فوتبال آبیک در استان قزوین رقیبی نداشت، ادامه داد: قبل از تخریب و به کما رفتن زمین چمن فوتبال شهر آبیک در دو سال اخیر، حدود 30 تیم فوتبال در این شهر فعال بوده اما در حال حاضر چهار تیم فعال است.

این مسؤول اضافه کرد: تیم‌های فوتبال شهرستان آبیک در رقابت‌های دسته اول و دوم جوانان و جام حذفی و همچنین لیگ‌های دسته اول و دوم استان قزوین رده‌های سنی و مدارس فوتبال فعالیت و حضور داشته است.

امید است با اتمام به موقع عملیات بازسازی زمین چمن فوتبال شهر آبیک، فوتبالیست‌های شهرستان آبیک در سال 97 بتوانند بر روی آن توپ فوتبال خود را به هم پاس دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار