مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه مطرح کرد:
کرمانشاه- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه امروزه جایگاه اصلی کار فراموش شده است بر لزوم ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 22 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، داود ناصری امید در «همایش آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی و قوانین مرتبط با صنف عطاریها»  که در محل سالن همایش های بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار شد، ضمن تقدیر و قدردانی از بانیان برگزاری این کارگاه آموزشی و همچنین اشاره به تاریخچه پزشکی در ایران و قدمت سه هزار ساله درمان با گیاهان دارویی در ایران گفت : استفاده درست و بهینه از این نعمت خدادادی و با رعایت قوانین و مقررات آن می تواند باعث بهبود در روند پزشکی و سلامت روح و جسم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود : وجود تنوع گیاهان دارویی در کشور می تواند زمینه بسیار مناسبی در بحث ایجاد شغل و ارزآوری مثبت برای کشور باشد.

وی با بیان این مطلب که لازمه پیشرفت هر جامعه ای، توجه به مقوله آموزش است گفت : امروزه در تمام جوامع توجه به امر آموزش در همه زمینه ها، زمینه ساز رشد و پیشرفت است و ارائه آموزش های صحیح تئوریک در کنار فراگیری آموزش های مهارتی و عملی باعث شکوفایی اقتصادی و رفع بیکاری است.

ناصری امید افزود: امروزه جایگاه اصلی و واقعی کار به فراموشی سپرده شده است و متأسفانه به سمت مدرک گرایی سوق پیدا کرده است و تغییر این دیدگاه در جامعه از اولویت های سازمان متبوع است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : از مهم ترین مباحث آموزشی که در کشور بسیار موفق عمل کرده است، بحث آموزش های پزشکی بوده که دلیل اصلی آن در کنار هم بودن آموزش های تئوریک و عملی و استفاده مباحث تجربی و مهارتی بوده و این مهم می بایست در سایر رشته های آموزشی دانشگاهی نیز اجرا شود.

داود ناصری امید با اشاره به وجود حدود ۱۵۰ استاندارد آموزشی که توسط کارشناسان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و با نظارت و تأیید کارشناسان وزارت علوم و بهداشت تدوین شده است افزود :۶۰ استاندارد شغلی در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در کارگاه های مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد در بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی افزود : نزدیک به ۸۰ استاندارد آموزشی در بخش شایستگی نیز با نظارت وزارت علوم پزشکی مورد تأیید قرار گرفته و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان است.

این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که سازمان آموزش فنی و حرفه ای صرفا در حال ارائه خدمات آموزشی است گفت : این اداره کل در راستای تشخیص و تجویز ورود پیدا نمی کند چرا که این بحث در اختیار وزارت علوم و وزارت بهدشات و درمان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در پایان گفت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای نزدیک به ۶ هزار استاندارد آموزشی مهارتی است و بر اساس نیاز هر منطقه اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می نماید و در پایان با سنجش و ارزشیابی صورت گرفته از شرکت کنندگان در دوره های آموزشی، به قبولشدگان گواهینامه مهارتی بین المللی اعطا می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار