استاندار خراسان رضوی:
سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به همراه اعضای هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، با استاندار خراسان رضوی دیدار وگفتگو کردند.
کد خبر: ۳۶۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 23 January 2017
به گزارش  تابناک رضوی ، در این دیدار مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی با اشاره به مزیت های نسبی حمل و نقل ریلی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی و همچنین در راستای اجرایی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاوتی علیرغم مشکلات مالی راه آهن، حق دسترسی حمل بار ظرف سالهای اخیر کاهش یافته و در بخش مسافر حتی یک ریال حق دسترسی از شرکتهای مسافری اخذ نمی گردد بنابراین از مسئولین استانی بویژه استانداران انتظار داریم در خصوص انتقال بار از جاده به ریل نقش فعالتری را داشته باشند. 
محمدزاده افزود: در برنامه ششم توسعه اقتصادی به بخش ریل توجه ویژه ای شده است و یک درصد از درآمد فروش نفت و گاز برای توسعه حمل و نقل در طول برنامه ششم اختصاص داده شده است که سبب توسعه حمل و نقل ریلی خواهد شد.
وی گفت : جهت تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن، سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مشابه سرمایه گذاری در مناطق محروم محسوب می گردد و از مزایای تعریف شده این بخش استفاده خواهد نمود و همچنین در برنامه ششم ارزش افزوده شرکتهای حمل و نقل ریلی صفر محاسبه می شود بنابراین بستر و شرایط مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن فراهم گردیده است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی تاکید کرد: با توجه به موافقت مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه مقرر شده است راه آهن جمهوری اسلامی ایران سازمان قطار حومه ای را راه اندازی و حمل و نقل مسافران حومه ای را  دراولویت و دستور کار خود قرار داده چرا که با توجه به مشکلات جمعیتی و حاشیه نشینی کلان شهر مذهبی مشهد توسعه قطارهای حومه ای در خراسان رضوی می تواند کمک بزرگی در خصوص رفع برخی از مشکلات شهر مشهد نماید.
همچنین محمدزاده از استاندار خراسان رضوی درخواست تسریع در خروج کمرگ و انبارهای شرکت پخش فرآورده های نفتی از مشهد را برای امکان اجرای ادامه طرح توسعه مشهد نمود. 
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه انتقال بار از جاده ها به ریل یک ضرورت است، در خصوص اجرای پروژه های توسعه ای در مسیر تهران – مشهد و همچنین توسعه و افزایش ظرفیت ایستگاه راه آهن مشهد گفت: حجم زیادی از زائرین معزز امام رضا(ع) توسط حمل و نقل ریلی جابجا می شوند، بنابراین بایستی زیرساختهای ریلی به ویژه برقی سازی مسیر تهران – مشهد، ادامه طرح توسعه ایستگاه راه آهن مشهد و همچنین نوسازی ناوگان مسافری در اولویت اجرا قرار گیرد.
علیرضا رشیدیان افزود: استانداری خراسان رضوی برنامه ریزی لازم جهت خروج کمرگ و انبارهای شرکت پخش فرآورده های نفتی به خارج از شهر مشهد به دلیل کاهش حجم معضلات شهری که این 2 بخش در نزدیکی حرم مطهر امام رضا(ع) ایجاد نموده است را بعمل آورده و به محض عملیاتی شدن طرحهای پیش بینی شده آمادگی انتقال این 2 بخش را به خارج از شهر مشهد دارد و از واگذاری زمینهای شرکت پخش و گمرک به راه آهن جهت اجرای طرح توسعه حمایت می کنیم.
استاندار خراسان رضوی همچنین درباره افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بخش جابجایی بار و مسافر افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید با ادامه سیاستهای اعمال تخفیف تعرفه ای به ویژه در بخش جابجایی بار نسبت به انتقال بار از جاده ها به ریل اقدام نماید تا بتوانیم ضمن صرفه جویی قابل توجه در بخش مصرف سوخت در راستای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای نقش ویژه تری را عملیاتی نماییم و استان خراسان رضوی هم در این زمینه نهایت همکاری و اقدامات لازم را انجام می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار