همزمان با آغاز رسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام
همزمان با معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام محفل انس با قرآن کریم با حضور میهمانان بین المللی این رویداد بزرگ فرهنگی در بارگاه منور رضوی برگزار شد. ب
کد خبر: ۳۶۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 24 January 2017

به گزارش تابناک رضوی، این محفل نورانی که میهمانان بین المللی مشهد 2017، مدیران و مسئولان، جامعه قاریان، زائران و مجاروران در آن حضور داشتند، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در رواق دارالمرحمه حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.
این مراسم با قرائت سید حمزه موسوی؛ قاری ممتاز نوجوان آغاز شد و در ادامه استاد سید جواد حسینی؛ موذن حرم مطهر امام رضا(ع) و قاری بین المللی قرآن کریم به تلاوت آیات روح بخش سوره انبیاء پرداخت.
در ادامه این محفل باشکوه سید محمد صادق حسینی از قراء نوجوان کشور و یکی از شاگردان شهید حاج محسن حسنی کارگر( قاری بین المللی قرآن کریم و شهید منا) بخشی از آیات سوره تحریم را قرائت کرد.
رونمایی از تابلوی خوشنویسی شده با عبارت 'ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِینَ'؛ پوستر ویژه تصویر حاج محسن حاجی ‌حسنی‌ کارگر و لوح فشرده حاوی تلاوت  20 قاری مشهدی از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود.
این محفل با شکوه قرآنی به صورت زنده از شبکه‌‌های خراسان رضوی، قرآن و معارف، رادیو قرآن و سایت اینترنتی RAZAVI.TV  پخش شد.
لازم به یادآوری است؛ مراسم افتتاحیه ویژه برنامه‌‌های پایتخت فرهنگی جهان اسلام سه شنبه 5 بهمن ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می ­شود.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO)  با عضویت 57 کشور اسلامی، در سال2017 میلادی مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار