تولیت آستان قدس رضوی :
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عشق به ائمه اطهار (ع) و گسترش سیره رضوی رمز ائتلاف و اتحاد جامعه اسلامی وهویت یافتن بیش از پیش جهان اسلام است.
کد خبر: ۳۶۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 24 January 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت الاسلام والسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در مراسم آغازین رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حرم مطهر امام رضا (‌ع‌) افزود : پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای مشهد الرضا (ع) به این معناست که امروز همه بلاد باید از آموزهای آن حضرت برای شکل گیری زندگی انسان در جهان کنونی استفاده کنند.
وی اظهار کرد: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی به این معناست که امروز بشریت می تواند از سیره امام رضا (ع) مدنیتی ارزشمند و زندگی بهتر را ایجاد کرده و جلوی گسترش الحاد ، ترور و خشونت، تهدیدات سیاسی، مفاسد و مظاهر فساد در جامعه اسلامی را بگیرد.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در مجموع سیره امام رضا (ع) می تواند جهان اسلام را مصون سازی کند و صیانت و امنیتی به نام حضرت رضا (ع) را در مقابل تهدیدات به ارمغان می آورد.
وی افزود: امروز جامعه تشیع و تسنن به امام رضا (ع) عشق می ورزند و این عشق ورزی به آن حضرت و دیگر ائمه معصومین(‌ع ) رمز ائتلاف و اتحاد جامعه اسلامی و هویت یافتن بیش از پیش جهان اسلام و انسجام مسلمین است.
وی خطاب به میهمانان خارجی و وزرای کشورهای اسلامی حاضر در نشست گفت : امروز باید اتحاد و انسجام و وحدت اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان را تقویت و ترویج کنیم تا از جاهلیت و گم شدن هویت دینی و تحمیل فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی جلوگیری شود. 
رییسی  گفت : وزرای کشورهای اسلامی و دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام باید جامعه اسلامی را نسبت به این تهدیدات مطلع و آگاه ساخته و داشته های تمدن ساز را در فرهنگ اسلامی برای جامعه معرفی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد : این مباحث با محوریت مشهد الرضا (ع) به همه بلاد اسلامی گسترش یابد زیرا آنچه از مدینیت، تمدن و شعر و اقدامات فرهنگی در این کلانشهر مذهبی شکل می گیرد در پرتو نورانیت و مدنیتی است که از امام رضا (ع) به دست آمده است.
وی تصریح کرد: نامگذاری پایتخت های جهان اسلام با الهام از آموزه های ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)نگاهی نو و حرکتی نوین در مجموعه نامگذاری های مربوطه به پایتخت های جهان اسلام و ارزشمند است.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه کشور را از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند. 
در همین چارچوب کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد که امروز آغاز این مراسم با حضور صدها میهمان داخلی وخارجی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار