وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه رسمی مشهد 2017:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 فرصت بسیار مهم و مغتنمی است تا با محوریت و مرکزیت مشهد الرضا (ع) صدای وحدت، همراهی و همدلی را در سراسر جهان اسلام طنین انداز کنیم.
کد خبر: ۳۶۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 24 January 2017
به گزارش  تابناک رضوی، سید رضا صالحی امیری امروز در حاشیه مراسم رسمی آغاز رویداد مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: برای برنامه ریزی این رویداد در مجموع سه ستاد در دو سال گذشته تلاش کردند تا چنین روزی برای ملت ایران شکل گرفته و مشهد پرچمدار وحدت و انسجام در جهان اسلام باشد.
وی اگفت : دو روز گذشته، زمان مهمی برای شهر مقدس مشهد بود چنانکه برای نخستین بار در روز گذشته 85 نفر از مقامات ونخبگان جهان عرب با صدها نفراز چهره های شاخص فرهنگی ایرانی گفت و گوی خود را آغاز کردند.
صالحی امیری  با بیان این مطلب  که ستاد برگزاری رویداد مشهد 2017 در سطح ملی ، شوراهای سیاستگذاری، عمرانی و نیزهماهنگی و اجرایی هم فعال شده افزود: دولت مصوبات بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه های عمرانی، توسعه شهری و رویدادهای فرهنگی در این شهر و برای این رویداد داشت.
وی گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده در مجموع 238 برنامه در طول این سال برای مشهد تعریف شد تا هر هفته و هر روز برای این شهر و رویداد مربوطه اتفاقات جدیدی شکل گیرد.
صالحی افزود : حضور هفت وزیر فرهنگ و میراث فرهنگی از کشورهای جهان عرب و آفریقایی و بیش از 230 میهمان خارجی و بالغ بر500 شخصیت داخلی در مراسم آغاز رسمی رویداد مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی خود بسیار مهم و ارزشمند و فرصتی مهم در ایجاد اتحاد و انسجام در میان کشورهای اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشهدالرضا محل حرم امن الهی و از مناطق دارای امنیت بسیار بالا در منطقه و جهان اسلام است، گفت: معاون سازمان آیسسکو به طور رسمی امروز مشهد را پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کرد و امید است مردم ما بویژه خراسان بزرگ و مشهد الرضا (ع) از آثار این رویداد مهم بهره مند شوند.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی(آیسسکو) وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی هر ساله سه کشور را از حوزه کشورهای آفریقایی، عربی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی انتخاب می کند. 
در همین چارچوب کلانشهر مذهبی مشهد در سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب شد که امروز آغاز این مراسم با حضور صدها میهمان داخلی وخارجی است. 
در مراسم رسمی افتتاحیه این رویداد بزرگ مسئولان شخصیت های برجسته کشوری از جمله وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده ، بیش از 250 میهمان خارجی از کشورهای اسلامی اعم از وزرا ، نمایندگان مجلس ، ملی ، سفرا ، کاردارها ، شخصیت های فرهنگی ، مذهبی حضور داشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار