میزان پیشرفت سدشهدای گمنام درگراوه قصرشیرین توسط دکترتجری و مهندس امیریان مدیرکل منابع آب استان کرمانشاه مورد بازدید قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷ 26 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از الوند خبر،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، نیز هدف از بازدید از سدهای در دست احداث حوزه شهرستان قصرشیرین را بررسی روند عملیات اجرایی آن ها اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه اعتبار این سدها از محل صندوق توسعه ارزی پیش بینی شده، مشکلی برای تامین اعتبار وجود ندارد و کارها با سرعت و شتاب بیشتری در دست اقدام است.

 

کیاست امیریان افزود: امیدواریم بتوانیم سال آینده بخشی از سدهای زاگرس و تنگه حمام را آماده بهره برداری کنیم و امسال نیز سد شرفشاه سومار که بخش زیادی از عملیات خاکبرداری آن انجام شده، تا سه ماه اول سال 96 آبگیری شود. 

 

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی سد شرفشاه که در بخش مرزی سومار واقع است از سال 89 آغاز شد و دریاچه سد نیز در 420 هکتار با قابلیت ذخیره سازی 131میلیون متر مکعب آب پیش بینی شده که با بهره برداری از این سد علاوه بر تامین آب مورد نیاز چهار هزار و 800 هکتار اراضی کشاورزی، آب مورد نیاز بخش صنعت و همچنین مشکل آب کمبود آب آشامیدنی منطقه نیز را رفع می کند.

 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منابع آب سدها و شبکه های انتقال آب به زمین های کشاورزی، هدیه بسیار خوبی از سوی نظام اسلامی به مردم منطقه است که با بهره برداری از آب این سدها، شاهد رونق در بخش تولید و کشاورزی و تحول منطقه و شکوفایی آن خواهیم بود.

 

فرهاد تجری افزود: شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب دارای زمین های بسیار مرغوبی است که با تزریق آب از طریق شبکه های خط انتقال، شاهد تحول و بالفعل شدن ظرفیت ها خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام، انقلاب بسیار بزرگی در بخش تولید رخ می دهد و از فرصت های مرز برای صادرات بیشتر محصولات تولیدی باید بیش از پیش استفاده کرد که در صورت تحقق این مهم شاهد افزایش درآمد مرزنشینان و ایجاد صنایع تبدیلی در نوار مرزی خواهیم بود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار