تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل کارگروه قرآن در فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی که مسئولیت آن به عهده جهاد دانشگاهی است و رونمایی از کتیبه‌های قرآنی در فضای مجازی کاری خلاقانه و نو است.
کد خبر: ۳۶۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 26 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جواد کارگران دهکردی در سیزدهمین نشست توسعه فعالیت‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تدوین سند توسعه راهبردی توسط کمیته پژوهشی شورا کاری شاخص در کشور است، اظهار کرد: تشکیل کارگروه قرآن در فضای مجازی که مسئولیت آن به عهده جهاد دانشگاهی است و رونمایی از کتیبه‌های قرآنی در فضای مجازی کاری خلاقانه و نو است.

وی تصریح کرد: به دلیل برگزاری منظم جلسات و انجام فعالیت‌های خلاقانه، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان در سال گذشته به‌عنوان رتبه اول کشور انتخاب شد.

کارگران دهکردی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ماه گذشته در استان، گفت: برگزاری دومین جلسه حفظ قرآن کریم توسط استاد عیسا خورشیدی در موسسه قرآن و عترت نور شهرکرد، افتتاح نمایشگاه تدبر در قرآن در پردیس باهنر شهرکرد، برگزاری دوره تدبر در شهر سامان، برگزاری کارگاه یک روزه سبک زندگی قرآنی در شهرکرد، ثبت نام پنج هزار و 100 نفر در طرح قرآن‌آموزی، تشکیل ستاد اجرایی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان، راهیابی قاری استان به مسابقه تلاوت در عتبات‌عالیات، برگزاری دوره آموزشی قران توسط موسسه الرحمن، درخشش خانواده‌های سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) در مسابقات سراسری کارکنان سپاه و ثبت نام طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم از جمله شاخص ترین اقدامات قرآنی ماه گذشته در استان بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کمک‌های دستگاه‌های دولتی و نهادها در توسعه فعالیت‌های قرآنی، افزود: یکی از نمونه‌های این فعالیت‌ها، تخصیص فضایی به منظور فعالیت‌های قرآنی توسط شهرداری شهرکرد است.

کارگران دهکردی یادآور شد: حتی‌المقدور از اعتبارات شورا به برگزاری محافل انس با قرآن تخصیص داده خواهد شد.

وی با اشاره به نامه درخواست دارالقرآن شهر فرخشهر مبنی بر دریافت کمک اعتباری در پرداخت هزینه‌های دوره های روخوانی روانخوانی و محافل قرآنی از اعتبارات شورا، افزود: به دلیل اندک بودن اعتبارات شورا و استفاده از این اعتبارات در زمینه طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه امکان تامین بودجه این موسسه توسط شورا وجود ندارد.

در ادامه این نشست سید جعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دهه فجر ظرفیت مناسبی برای توجه دادن مردم به قرآن دارد و همه تکلیف دارند در این زمینه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: تعداد محافل خانگی انس با قرآن که در استان برگزار می‌شود، بیش از آماری است که اعلام شده و باید این ظرفیت را قدر دانست.

حجت الاسلام مرتضوی ضمن تأکید بر فعالیت در زمینه ترویج سبک زندگی قرآنی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی که امروز و با توجه به گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی وجود دارد، ناراحت کننده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعالان قرآنی استان به منظور تجلیل شناسایی شده‌اند.

وی افزود: ویژه برنامه تجلیل از فعالان قرآنی استان در روز ۱۷ بهمن‌ماه از ساعت 15 تا 17 در مکانی که متعاقباً اعلام می‌شود برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست وحید خلیلی اردلی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای مجازی به اندازه اهمیتش جدی گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: باید در این فضا هوشیارانه فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه تولید محتوا و انتقال آن به فضای مجازی می‌تواند نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: هر موسسه و فعال قرآنی اگر یک واژه قرآنی به فضای مجازی اضافه کنند، این فضا پر از مفاهیم قرآنی می‌شود.

خلیلی اردلی در پایان یادآور شد: خبرگزاری ایکنا آمادگی پوشش کامل اخبار قرآنی استان را دارد.

حجت الاسلام حسینی، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دارالقرآن کریم نیروی انتظامی از سال ۹۳ برای دسترسی کارکنان و خانواده آن‌ها آماده شده است و همکاری مناسبی با دارالقران استان دارد.

وی با اشاره به سهمیه ۱۵۰ هزار نفری تربیت حافظان قرآن کارکنان نیروی انتظامی تا سال گذشته، تصریح کرد: تاکنون ۵۴ هزار حافظ از بین کارکنان نیروی انتظامی مشخص شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به روند صعودی حافظان قرآن در بین کارکنان نیروی انتظامی استان، گفت: در سال جاری ۲۴۴ حافظ در مقاطع مختلف به حافظان قران نیروی انتظامی افزوده شده و در مجموع این رقم به 704 حافظ رسیده است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود امتیازات ویژه حافظان قرآن کریم یادآور شد: ارشدیت درجه و  پرداخت ۲۵ میلیون ریال به حافظان کل قرآن کریم برای کارکنان کادر و پرداخت 15 میلیون ریالی حافظان کل قرآن برای کارکنان وظیفه از جمله این امتیازات است.

لازم به ذکر است عضویت خدیجه ربیعی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده از سازمان برنامه و بودجه استان در شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی، از جمله مصوبات این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار