طی دهه فجر صورت می گیرد؛
کرمانشاه- مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در مدارس استان طی دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۶۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 26 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر،علی صفدری از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در مدارس استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این دوره از نمایشگاه ها در دو بخش دختران و پسران و همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

وی محورهای اصلی این دوره از نمایشگاه های مذکور را «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما» عنوان کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه ها یک طرح کشوری بوده که به فراخور در استان کرمانشاه نیز برپا خواهد شد.

صفدری، زمان افتتاحیه این نمایشگاه ها را ۱۲ بهمن ۹۵ و پایان آن را مصادف با ۲۲ بهمن ۹۵ اعلام کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان کرمانشاه هدف از برگزاری این دوره از نمایشگاه های انقلاب را ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، آشناسازی باشخصیت و آرمان حضرت امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب و تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 وی تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آن‌ها به مبانی اسلام و انقلاب، برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری و هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه ها برشمرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان کرمانشاه اشاره ای نیز به محورهای نمایشگاه داشت و تصریح کرد: محور «دیروز ما» از جمله این محورها بود که موضوعاتی چون کارنامه سیاه پهلوی، الگوها و شخصیت‌های انقلابی، آیینه شهر من در انقلاب، نقش دانش‌آموزان در انقلاب و پیشبرد اهداف آن، پرداختن به شخصیت، زندگینامه، مبارزات، آثار و اندیشه‌های امام روح‌الله و نقش رهبری ایشان به‌عنوان شاخص انقلاب اسلامی، بازخوانی نقش سلسله پهلوی در تغییر هویت زن مسلمان ایرانی، معرفی چهره‌های انقلابی و شهدای ترور و شخصیت‌های بومی مؤثر در انقلاب اسلامی، نقش‌آفرینی بانوان و دختران دانش‌آموز در به ثمر نشاندن انقلاب می پردازد.

وی افزود: دیگر محور این نمایشگاه را محور «امروز ما» برشمرد و تصریح کرد: این محور نیز به جایگاه ولایت فقیه و نقش رهبری در مدیریت انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و نقش دانش‌آموزان در امروز میهن اسلامی می پردازد.

صفدری تصریح کرد: این محورهم چنین موضوعاتی چون نقش آفرینی رهبری معظم انقلاب در پیروزی، حفظ، تداوم و صدور انقلاب به جهانیان، دستاوردهای انقلاب اسلامی، عرصه‌های درگیری با استکبار و مصادیق استکبار، دشمن‌شناسی، شناخت عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله با آن، سهم بانوان در مبارزه با عرصه‌های جنگ نرم را به تصویر می کشد.

وی محور «فردای ما» را دیگر محور نمایشگاه مذکور دانست و تصریح کرد: فروپاشی نظام سلطه، حکومت و جامعه نمونه اسلامی و ویژگی‌های یاران مهدی(عج) از جمله موضوعاتی است که در قالب این محور به آن پرداخته می شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل سرودهای دانش آموزی در قالب این دوره از نمایشگاه های مدرسه انقلاب خبر داد و آن را در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و نماینده معزز ایشان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  دانست.

وی افزود: این بخش یکی از بخش های ویژه این دوره از نمایشگاه های مدرسه انقلاب در استان خواهد بود.

صفدری هم چنین از تدارک برنامه های ویژه ای نیز مختص بخش دختران و میلاد حضرت زینب(ص) خبر داد و گفت:  معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) در بخش دختران از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: پخش سرودها و نماهنگ‌ها و فیلم‌های مستند انقلابی، تشکیل گروه سرود، تئاتر و ارائه دست سازه‌ها و آثار هنری دانش‌آموزان، عرضه کتاب‌های مفید به‌منظور معرفی یا فروش آن‌ها، به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی فرهنگی دانش‌آموزان، تشکیل گروه‌های روزنامه‌دیواری، نشریه، کاریکاتور، اینفوگرافی، نماهنگ، استفاده از فضای مجازی و راه اندازی سایت یا وبلاگ، برگزاری حلقه علمی و معرفتی، برگزاری تریبون آزاد، برپایی جشن‌های پیروزی انقلاب، عرضه هدایای تبلیغاتی جذاب و دست سازه دانش‌آموزی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای دانش آموزان در نمایشگاه های مذکور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار