آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با اشاره به مذمت گناه، بر لزوم استغفار و حفظ آبروی مومن تاکید کرد و گفت: باور کنیم که گناه بدبو است، اگر یک مقدار انسان جلو برود بوی بد گناه را استشمام می ‌کند، با استغفار خود را معطر کنید.
کد خبر: ۳۶۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 26 January 2017
به گزارش تابناک قم، وی عصر پنجشنبه در جلسه درس اخلاق و دیدار اعضای سازمان بسیج رسانه در بنیاد بین ‌المللی علوم وحیانی اِسرا در قم، افزود: هیچ کس حق ندارد آبروی خودش را از بین ببرد، آبروی ما مثل خونِ ما نیست اگر کسی را کُشتند اولیای دم می ‌توانند رضایت بدهند از قاتل صرف ‌نظر کنند، اما اگر خدای ناکرده به عصمت و عفت کسی تجاوز عمدی شد، آنجا رضایت کسی مطرح نیست، زیرا آبروی هر کسی، حیثیت و عفت و حجاب هر کسی، این حق الله است نه حق الناس؛ این امانت الهی است که به دست ما می باشد. 

وی اضافه کرد: وقتی خدا می‌ خواهد آبروی مومن را حفظ کند چرا ما با دست خودمان آبرویمان را حفظ نکنیم؛ به ما فرمود کاری نکنید این حیثیت شما از بین برود، مگر مجاز هستیم آبرویمان را بریزیم؛ اگر کسی کاری کرد که آبروی خودش را ریخت، 2 گناه کرده، یکی حق مردم را از بین برده و یکی حق الله را زیر پا گذاشته است، زیرا آبروی او حق خدا می باشد و به او به عنوان امانت داده است. 

آیت الله جوادی آملی در ادامه در وصف انسان ‌های صالح اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم انسان ‌های صالح را در کنار فرشته ذکر می ‌کند، این یک تقارن محض نیست، بلکه این یک مجاورت ایمانی است. 

وی گفت: هر کس کاری کند که نظام اسلامی را تایید کند این شخص جزو مومنان صالح می باشد و همسایگی با فرشته‌ ها مخصوص علمای حوزه و دانشگاه نیست، در سطح جامعه هم هر کسی اهل صلاح و فلاح بود و هر کاری که خواست انجام دهد، با امنیت و امانت انجام داد، در ردیف فرشته ها قرار می‌ گیرد. 

وی با بیان این که نماز در تطهیر انسان ها بسیار موثر است، افزود: مطلب دیگر این است که راه رسیدن به این مقام چیست؟ این قله را چه کسی می ‌تواند فتح کند؟ پیامبر اسلام(ص) فرمودند که خدای سبحان یک چشمه شفاف، زلال و آب صافی را در دم منزل همه شما قرار داد که شبانه ‌روز پنج مرتبه در آن چشمه شنا کنید و خود را تطهیر کنید و آن نماز پنجگانه است. 

آیت الله جوادی آملی در تبیین راه تهذیب نفس گفت: دلمان می ‌خواهد پاک و در وسوسه‌ ها پیروز باشیم، اوائل ممکن است یک مقدار سخت باشد اما مقداری که جلو رفتیم به آسانی از گزند وسوسه شیطان نجات پیدا می‌ کنیم و قصص انبیا را خداوند نقل می ‌کند تا به ما راهکار نشان ‌دهد. 

وی گفت: این راه، رفتنی است؛ گاهی انسان به جایی می ‌رسد که کار برای او آسان می ‌شود، بالاخره راه باز است، می ‌خواهیم اگر حوزوی هستیم به آسانی به مقام اجتهاد برسیم، اگر دانشگاهی هستیم به آسانی به مقام استادی برسیم، این راه شدنی است؛ خدا در ما شوق ایجاد می‌ کند، استعداد عطا می‌ کند، مانع ها را برطرف می ‌کند و هر کسی در هر سمتی باشد این راه برایش باز است. 

حدود 300 تن از اعضای سازمان بسیج رسانه کشور امروز در سفر یک روزه به قم ضمن زیارت و تشرف به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران با آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم دیدار و عصر امروز با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید نیز دیدار کردند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار