دبیر همایش مطرح کرد:
دبیر همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی، برگزاری این همایش را در راستای شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، اعلام کرد.
کد خبر: ۳۶۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹ 27 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، مهندس کریم کبیری در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی گفت: مهم ترین هدف همایش ساخت و ساز رونق اقتصادی  ریشه یابی مشکلات این بخش از ابعاد مختلف وبررسی راه های دستیابی به رونق می باشد که در حقیفت شعار اقتصاد مقاومتی، قابلیت تحقق پیدا می کند 
 
وی افزود: حدود 160 رشته شغلی به صنعت ساختمان وابسته اند و به واقع صنعت ساختمان در کشور موتور محرکه محسوب می شود اما متاسفانه تعداد زیادی از کارخانه های وابسته به این صنعت با حداقل تولید فعالیت کرده و برخی نیز تعطیل شده اند . 
 
سرمایه گذاری و ساخت در این بخش نیز دوران بسیار سختی را می گذارد .  بنابراین یکی از اهداف مهم همایش، تلاش برای راه اندازی مجدد صنعت ساختمان و ایجاد گشایش و رونق در این بخش  است.  
 
 وی پرهیز از گره خوردن با مسایل سیاسی و پیچیده شدن نسخه حل مشکلات در داخل کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: بحث اقتصادی مقاومتی به معنای عدم رابطه و تعامل با دنیا نیست و ما در این همایش دنبال حفظ اقتدار و قدرت کشور و از سوی دیگر ایجاد رابطه اصولی با سایرین هستیم.چاره اندیشی همگانی در بخش های دولتی و غیر دولتی  در کنار هم و بصورت برنامه ریزی شده و یکپارچه مهمترین راه حل بشمار می رود .  
 
مهندس کبیری تاکید همایش بر توجه هر چه بیشتر به حاشیه نشینان و احیای و نوسازی بافت های فرسوده  بر اساس الگویی مشخص و دقیق و شکل دادن به برند های تاثیر گذار  را از دیگر اهداف این همایش دانست و گفت: انبوه سازان در بافت های فرسوده مشهد نمونه های موفقی را اجرا کرده اند که قابل تامل است.  
 
وی تصریح کرد: بررسی موانع کاری انبوه سازان و تولید کنندگان  ساختمان ، رفع مشکلات و تنگناهای ساخت و ساز، تعامل و رفع مشکلات موجود در بخش بیمه و مالیات ها و بانک ها و بنگاه های اقتصادی ، واکاوی سیاست های موجود و  همکاری و تهاتر با شرکت های خدماتی از دیگر اهدافی است که امیدواریم به خروج از رکود مسکن و رونق اقتصاد کشور منتهی شود.  
 
شایان ذکر است این همایش در روزهای اول و دوم اسفندماه 95 و از سوی انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان و مسکن و ساختمان خراسان رضوی و مجموعه فرهنگی تبلیغاتی ایران هنر در مشهد برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار