استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: با تمام تلاش‌های انجام شده همچنان شاخص‌های مطالعه در خراسان رضوی تا ایده‌آل فاصله دارد.
کد خبر: ۳۶۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 27 January 2017

به گزارش  تابناک رضوی  به نقل از خبرگزاری تسنیم  علیرضا رشیدیان در سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت : در وضعیت کنونی که شاهد تهاجم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به دنیای اسلام هستیم وظیفه اهالی قلم افزایش یافته و نویسندگان در خراسان رضوی می‌توانند از فرصت مشهد 2017 برای اعتلای فرهنگ اسلامی استفاده کنند و وظیفه اهالی قلم در این زمینه بسیار سنگین است.
وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های استکباری و صهیونیستی و برخی از افراد فریب خورده داخلی تمدن اسلامی را مورد هدف قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: با این وضعیت وظیفه فرهیختگان و اهالی قلم برای معرفی ظرفیت‌ها و تحکیم اعتقادات امت اسلامی از گذشته بیشتر شده و  در این حوزه کتاب تقش بسیار مهمی در احیا و تقویت هویت اسلامی و هدایت جامعه ایفا می‌کند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اهالی کتاب و قلم با استفاده از ظرفیت مشهد 2017 می‌توانند تعامل مناسبی با نویسندگان جهان اسلام داشته باشند، عنوان کرد: این  مهم به آنها کمک می‌کند تا وظیفه خود نسبت به جامعه و انقلاب اسلامی را انجام دهند؛ در واقع تبیین تمدن اسلامی در امسال از نمایندگی تمام کشور بر عهده مشهد بوده و این وظیفه بر عهده اهلی قلم است که باید با تعامل بیشتر با علمای جهان اسلام تمام تلاش خودرا برای بسترسازی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی انجام دهند.
رشیدیان با اشاره به وضعیت خراسان رضوی در حوزه کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: در استان به ویژه شهر مشهد مقدس ناشران، کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های زیادی وجود دارد، نیشابور به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شده و در تابستان و پاییز امسال نیز خراسان رضوی رتبه‌های بالایی را در فروش کتاب کسب کرده است.
وی ادامه داد: با همه اینها باید گفت که وضعیت مطالعه در خراسان رضوی هنوز تا ایده‌آل‌ها فاصله زیادی داشته و  برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید همتی همگانی از خانواده تا آموزش و پرورش و دانشگاه به وجود بیاید.
استاندارد خراسان رضوی با اشاره به چهلمین روز درگذشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، بیان کرد: این عالم بزرگوار برای اعتلای فرهنگ کتابخوانی در خراسان رضوی تلاش بسیار زیادی داشته و دایره‌المعارف وی به عنوان یکی از اسناد علمی مهم در خراسان رضوی به یادگار می‌ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار