معاون آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی:
معاون آموزش و پژوهش بیمارستان رضوی در حاشیه سمینار علمی دو روزه «تازه‌های نوروانکولوژی» گفت: اهمیت استفاده از روش‌های تشخیصی مولکولی در درمان بافت سرطانی روز به روز بیشتر می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 27 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، دکتر کامران غفارزادگان با اشاره به اینکه تشخیص قطعی سرطان پس از نمونه‌برداری و تشخیص پاتولوژی امکانپذیر است؛ گفت: عمده تومورهای مننژیوم که جزو تومورهای شایع مغز و اعصاب هستند تومورهای خوش خیم هستند و بدخیمی‌ها بیشتر مربوط به گلیوم‌ها است که منشاء آن‌ها بافت خود مغز است.
وی بااشاره به اینکه امروزه درمان سرطان‌ها به سمت درمان‌های تخصصی ویژه‌ی هر فرد در حال حرکت است؛ گفت: یافته‌های مولکولی به ما کمک می‌کند پروتئین‌ها یا جهش‌های ژنی شکل گرفته در یک بافت تومورال را بررسی کنیم و مشخص کنیم این بافت به چه دارویی پاسخ می‌دهد و اصولا چه روش درمانی‌ای مناسب‌ترین روش برای از بین بردن این بافت است.
سردبیر ژورنال بین‌المللی رضوی افزود: درجه خوش‌خیمی یا بدخیمی بافت‌های تومورال بااین روش‌های مولکولی مشخص می‌شود و باید گفت که آینده‌ی درمان‌های سرطان وابستگی بیشتری به این نوع از تشخیص‌ها خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه بیمارستان رضوی به عنوان نخستین آزمایشگاه در خراسان از پنج ماه قبل از مارکرهای تشخیص مولکولی برای تعیین نوع بافت‌های تومورال بهره می‌برد گفت: امروزه تشخیص بافت تومورال  بدون توجه به یافته‌های مولکولی یک تشخیص ناقص محسوب می‌شود.
دکتر غفارزادگان در پایان افزود: توجه به یافته‌های مولکولی  30 تا 40 درصد روی درمان سرطان اثرگذار است  و از این رو باید با آگاهی بخشی به متخصصان و بیماران مطالبه‌گری در خصوص توجه به این نوع از تشخیص‌ها را افزایش دهیم تا در درمان سرطان بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار