مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" در مدارس استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 28 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا علی صفدری اظهار کرد: پنجمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در دو بخش دختران و پسران با محورهای «دیروز ما، امروز ما و فردای ما » برگزار می‌شود.

صفدری پیش‌بینی کرد: نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" در حدود 100 مدرسه استان برپا شوند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه  با بیان اینکه نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" در تمامی استان‌ها برپا می شود، افزود: این نمایشگاه‌های دانش‌آموزی از 12 بهمن ماه و همزمان با آغاز دهه فجر در استان آغاز شده و تا 22 بهمن ماه ادامه خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مدارسی که در برپایی نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" شرکت داشته‌اند تا 22 بهمن ماه مهلت دارند تا  در سامانه"http://madreseyeenghelab.com" ثبت نام کنند، افزود: پس از انجام داوری‌ها در نهایت یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در شهر کرمانشاه  و یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه در شهرستان‌ها به مرحله کشوری که نتایج آن شهریور ماه سال آینده اعلام خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه افزود: طرح نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" در راستای ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، آشناسازی باشخصیت و آرمان حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت 
بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آن‌ها به مبانی اسلام و انقلاب، برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری و هم افزایی و همکاری صمیمی بین تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

صفدری با اشاره به محور دیروز ما گفت: این محور شامل موضوعات کارنامه سیاه پهلوی، الگوها و شخصیت‌های انقلابی، آیینه شهر من در انقلاب، نقش دانش‌آموزان در انقلاب و پیشبرد اهداف آن، پرداختن به شخصیت، زندگینامه، مبارزات، آثار و اندیشه‌های امام روح‌الله و نقش رهبری ایشان به‌عنوان شاخص انقلاب اسلامی، بازخوانی نقش سلسله پهلوی در تغییر هویت زن مسلمان ایرانی، معرفی چهره‌های انقلابی و شهدای ترور و شخصیت‌های بومی مؤثر در انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی بانوان و دختران دانش‌آموز در به ثمر نشاندن انقلاب است.

وی محور امروز ما را شامل موضوعات جایگاه ولایت فقیه و نقش رهبری در مدیریت انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، نقش دانش‌آموزان در امروز میهن اسلامی دانست و تصریح کرد: این محور شامل به تصویر کشیدن نقش آفرینی رهبری معظم انقلاب در پیروزی، حفظ، تداوم و صدور انقلاب به جهانیان، دستاوردهای انقلاب اسلامی، عرصه‌های درگیری با استکبار و مصادیق استکبار، دشمن‌شناسی، شناخت عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله با آن، سهم بانوان در مبارزه با عرصه‌های جنگ نرم است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمانشاه  اظهار کرد: محور فردای ما نیز شامل فروپاشی نظام سلطه، حکومت و جامعه نمونه اسلامی و ویژگی‌های یاران مهدی(عج) است.

صفدری  در ادامه تشکیل گروه‌های سرود دانش‌آموزی و اجرای سرود را به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های مربوط به نمایشگاه مدرسه انقلاب دانست و از آن به‌عنوان بخش ویژه این دوره از جشنواره ن یاد کرد.

وی افزود: معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) در بخش دختران به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و برگزاری مسابقات، پخش سرودها و نماهنگ‌ها و فیلم‌های مستند انقلابی، تشکیل گروه سرود، تئاتر و ارائه دست سازه‌ها و آثار هنری دانش‌آموزان، عرضه کتاب‌های مفید به‌منظور معرفی یا فروش آن‌ها، به نمایش گذاشتن دستاوردهای علمی فرهنگی دانش‌آموزان، تشکیل گروه‌های روزنامه‌دیواری، نشریه ،کاریکاتور، اینفوگرافی، نماهنگ و ...، استفاده از فضای مجازی و راه اندازی سایت یا وبلاگ، برگزاری حلقه علمی و معرفتی، برگزاری تریبون آزاد، برپایی جشن‌های پیروزی انقلاب، عرضه هدایای تبلیغاتی جذاب و دست سازه دانش‌آموزی از دیگر فعالیت‌های دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار