خرم آبادی با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در خصوص عدم فیلتر کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب گفت: وزارت ارتباطات توانایی اجرای دستور مسدودسازی کانال‌های ضد انقلاب و معاند را ندارد.
کد خبر: ۳۶۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 28 January 2017
به گزارش تابناک تبریز، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با اشاره به این که یکی از کانال‌های ضدانقلاب و ضد نظام جمهوری اسلامی ایران صرفا به قصد نشر اکاذیب و تشویش اذهان و افکار عمومی طراحی و راه‌اندازی شده و مشحون از مطالب کذب و غیرقابل باور است، تاکید کرد: به طور قطع مسئولان این کانال مزدور بیگانگان و دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

خرم‌آبادی گفت: دستور فیلتر این کانال و کانال‌های مشابه آن، تاکنون چندین مرتبه از سوی دادستانی کل برای وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی متاسفانه این وزارتخانه توانایی اجرای چنین دستوراتی را ندارد و این بدان جهت است که وزارت ارتباطات به شبکه‌های اجتماعی خارجی اجازه داده است که بدون هیچ ضابطه‌ای در کشور فعالیت کنند و این یکی از مصادیق بارز اشغال فضای مجازی کشور، توسط بیگانگان است.

وی با اشاره به راهکاری در این خصوص گفت: تنها راهکار رفع اشغال فضای مجازی کشور، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ایجاد شبکه‌های اجتماعی پرسرعت و با کیفیت داخلی و بومی است که در اجرای این مهم کوتاهی شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در پاسخ به این سوال که آیا با این حساب، امکان مسدودسازی کانال‌های تلگرامی ثبت نشده بالای 5 هزار عضو که از دستور شورای عالی فضای مجازی تخطی کرده‌اند نیز وجود ندارد؟ گفت: خیر از آنجا که تلگرام خود را ملزم به قوانین جمهوری اسلامی ایران نمی‌داند لذا، اگر مدیران کانال‌های تلگرامی حاضر به همکاری نبوده و قابل شناسایی هم نباشند، مصوبه شورای عالی فضای مجازی، مبنی بر الزام آنها به ثبت، فاقد ضمانت اجرا است./حمایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار