کد خبر: ۳۶۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 30 January 2017
ایران نوشت: مرد 32 ساله که دچار ایست قلبی شده وجان باخته بود؛ شش دقیقه پس از مرگ و با تلاش امدادگران اورژانس به زندگی بازگشت.
 
به گزارش «تابناک یزد»؛ این جوان زمانی که در کنار خانواده‌اش بود به طور ناگهانی دچار حمله قلبی شد و روی زمین افتاد. اعضای خانواده‌اش هم با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند. نیروهای اورژانس بلافاصله در محل حاضر شدند و اقدامات لازم برای نجات وی را آغازکردند. این درحالی بود که امدادگران پس ازحضور بر بالین مرد جوان پی بردند 6 دقیقه از مرگش گذشته و با ایست کامل تنفسی و قلبی در پاگرد ساختمان افتاده است.
 
مهدی احمدی تکنیسین فوریت‌های پزشکی اورژانس تهران دراین باره گفت: پس از اینکه به خانه مورد نظر رسیدیم، با انجام معاینات دقیق پی بردیم این جوان ایست کامل تنفسی و قلبی کرده است، ولی با این حال بر حسب وظیفه، اقدامات احیا را انجام دادیم و خوشبختانه درکمال ناباوری موفق شدیم پس از چند دقیقه قلب این نوجوان را به مدد الهی فعال کنیم.
 
وی گفت: زمان طلایی برای نجات جان افرادی که دچار سکته قلبی یا گرفتگی عروق قلبی شده‌اند 4 تا 6 دقیقه است که بتوان اکسیژن‌رسانی به مغزرا انجام داد. خوشبختانه پس از احیای قلبی، ریوی و استفاده از وسایل و داروهای مناسب نبض، بیمار برگشت.پس ازآن درحال انتقال این بیمار به بیمارستان بودیم که ناگهان دوباره دچار مشکل شد که در آن زمان هم اقدامات لازم صورت گرفت. سرانجام بیمار به بیمارستان مهدیه انتقال یافت اما با وجود این ما هم در کنار تیم اورژانس بیمارستان هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم وخوشبختانه او به زندگی بازگشت. ضمن اینکه بی‌تردید نجات جان این جوان که حدود 6 دقیقه از توقف کامل قلبش گذشته بود یک معجزه بود.
 
وی گفت: طی 10 سال سابقه کار در اورژانس تاکنون با چنین موردی روبه‌رو نشده بودم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار