امروز قهرمانان وطن را به خانه ابدی بدرقه می‌کنیم. وداع با 16 شهید آتش نشان که در حادثه حریق و فروپاشی ساختمان پلاسکو آسمانی شده و نه خانواده ها و نزدیکانشان، که ملتی را ماتم زده و داغدار نمودند. قهرمانانی که تشییع پیکرهاشان بر دست مردم، شاید کمترین قدردانی از ایشان باشد.
کد خبر: ۳۶۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 30 January 2017
حادثه پلاسکو با هر اتفاق نامطلوب و حتی زشتی که شکل گرفته و شروع شده باشد، با یاد و خاطره قهرمانانی در ذهنمان گره خورده و به یاد می آید که در راه انجام وظیفه جان فشانی کردند.
 
به گزارش «تابناک»، امروز قهرمانان وطن را به خانه ابدی بدرقه می‌کنیم. وداع با 16 شهید آتش نشان که در حادثه حریق و فروپاشی ساختمان پلاسکو آسمانی شده و نه خانواده ها و نزدیکانشان، که ملتی را ماتم زده و داغدار نمودند. قهرمانانی که تشییع پیکرهاشان بر دست مردم، شاید کمترین قدردانی از ایشان باشد.
 
وداع با ۱۶ قهرمان/ آغاز مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان تا دقایقی دیگر 
شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو: فریدون علی‌تبار، محمد آقایی، محسن قدبانی، حسین حسین‌زاده، علیرضا سفی‌زاده، حسین سلطانی، رضا شفیعی، امیرحسین داداشی، مجتبی کوهی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، بهنام مرزاخانی، حامد هوایی قوشچی، علی امینی، محسن روحانی، رضا نظری
 
در ادامه اخبار لحظه به لحظه وداع با شهدای آتش نشان را بخوانید:  
 
50: 11 بال گردها در حال حاضر مشغول گل افشانی جمعیت حاضر در مراسم تشییع هستند. پیکر شهدا به تقاطع مطهری_مفتح رسید.
 
20: 11 مردم تهران در تقاطع خیابان مفتح و مطهری با فریادهای الله اکبر، لااله الا الله و یا حسین در حال تشییع پیکر شهدای آتش  نشان هستند.
 
 
 10: 11 حضور انبوهی از جمعیت سبب شده تا تشییع پیکر شهدای آتش نشان به کندی پیش برود و هنوز خودروی حامل پیکر شهدا هنوز به تقاطع مفتح-مطهری هم نرسیده است. 
 
42: 10 پلیس راهور اعلام کرد تا پایان مراسم تشییع توقف هرگونه خودروی شخصی در اطراف مصلی ممنوع است. 
 
36: 10 علاوه بر انبوه جمعیتی که هم اکنون در حال تشییع شهدای آتش نشان در خیابان مفتح و مطهری هستند، تعداد زیادی از مردم خود را به قطعه 50 بهشت زهرا رسانده اند و آماده هستند تا در بخش انتهایی تشییع شرکت کنند.
 
 

 
25: 10 پلیس راهور تهران اعلام کرد: با شروع مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان بار ترافیکی در خیابان‌های بهشتی بزرگراه رسالت، مطهری، سهروردی و شریعتی بسیار سنگین است.
با توجه به سنگینی ترافیک در معابر ذکر شده  به شهروندان توصیه می شود که آرامش خود را حفظ کنند و حتی‌ الامکان از تردد در خیابان‌های بهشتی و مطهری خودداری کنند.

22: 10 هم اینک پیکر 16 شهید آتش نشان در میان انبوه جمعیت در خیابان شهید مفتح به سمت خیابان شهید مطهری در حال تشییع است. 
 
15: 10 پس از قرائت نماز بر سر پیکر مطهر شهدای آتش نشان، پیکر این عزیزان بر روی خودروهای مخصوص آتش نشانی قرار گرفت و مردم در حال وداع آخر با این قهرمانان ملی هستند. 
 

 
 05: 10 پیکر شهدای آتش نشان هم اینک در حالی که یکی از مداحان اهل بیت (ع) به مداحی مشغول است، بر دوش مردم شهید پرور تشییع می شود. 
 
58: 09 اقامه نماز بر پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو به امامت آیت الله امامی کاشانی آغاز شد.
 
 
09:54 ماموران پلیس راهور از شهروندان در خواست دارند با توجه به تسهیلات مترو و شرکت اتوبوس رانی، شرکت کنندگان در  مراسم حتما با وسایل نقلیه عمومی برای حضور در بهشت زهرا (س) استفاده کنند. بر اساس همین اعلام، خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان قنبرزاده و مطهری که توسط پلیس راهور جا به جا شده، به پارکینگ مصلی انتقال یافته است و صاحب خودروها می توانند برای اطلاع از مکان پارک و انتقال خودرو خود با ۱۱۰ تماس بگیرند.

09:50 با افزوده شدن جمعیت در فضاهای بیرونی شبستان، در حال حاضر جمعیت در خیابان‌های اطراف مصلای تهران در حال  افزایش است به طوری که حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان موجب تاخیر و اختلال در حرکت خودروها، اتوبوس‌ها و برخی ایستگاه‌های متروی تهران شده است.

مهدی چمران رئیس، اعضای هیات رئیسه و اعضای شورای شهر تهران در مراسم تشییع شهدای آتش نشان حاضر هستند. همچنین وزیر راه و شهرسازی و برخی از اعضای شورای نگهبان نیز در مراسم حاضر هستند. 
 
 
09:35 بیش از ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان با لباس‌های فرم در صفوفی منظم در مقابل ورودی شبستان مصلای تهران به احترام همکاران شهیدشان ایستاده‌اند./فارس
 
09:30 آیت الله گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله آملی لاریجانی  رئیس قوه قضاییه، جانشین فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروهای نظامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مراسم حاضر شدند.
 
پرویز فتاح رئیس کمیته امداد، محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع شهدای آتش نشان حاضر شدند.
 
 
09:20 هم اکنون پیام رهبر معظم انقلاب درباره شهادت آتش نشانان در ساختمان پلاسکوی تهران ، در مصلای تهران قرائت می شود. 
 
09:13 معاون اول رئیس‌جمهور: واقعه پلاسکو، اگرچه حادثه بسیار بزرگی بود اما توانست همبستگی ملی را در کشور بسیار  توسعه دهد به‌گونه‌ای که شهردار تهران می‌گفت، مردمی از جاهای مختلف کشور برای خدمت‌رسانی به تهران آمدند و یک همبستگی ملی اتفاق افتاد./فارس
 
09:09 معاون اول رییس جمهور، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری، شهردار تهران و جمعی از شخصیت های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حاضر شدند.
  
 
09:06 مراسم تشییع و وداع با پیکر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو، از لحظاتی پیش با قرائت قرآن مجید، آغاز شد. /تسنیم
 
08:54 در حالی که پیش از این اعلام شده مردم باید از ضلع جنوب مصلی وارد مصلی شوند، به دلیل حضور گسترده شهروندان، قرار بر این  شد مردم از درب شرق (قنبرزاده) نیز وارد مصلی شوند.  
 
08:42 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی: پیام مقام معظم رهبری که شب گذشته قرائت شد، آرامشی بر دل آتش‌نشانان بود که نشان می‌داد رهبر معظم انقلاب از فعالیت آتش‌نشانان رضایتمند هستند و اینکه کار آتش‌نشانان را با کار  رزمندگان در دوران دفاع مقدس، برابر دانسته‌اند، برای ما آرام‌بخش بود./ فارس
 
 
08:36 شهروندان تهرانی از ساعت ۷ صبح به مصلی تهران آمده و شبستان اصلی مصلی تقریباً پر است. در فضای شبستان  نوحه‌خوانی طنین‌انداز شده و همچنان شاهد ورود خیل شهروندان تهرانی است./مهر
 
08:35 در حال حاضر خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و اقشار مختلفی از مردم در محل مصلای تهران حضور دارند تا پس از تشییع، پیکر 16 شهید آتش‌نشان حادثه پلاسکو را برای خاکسپاری در قطعه 50 بهشت زهرا(س) بدرقه کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی برپیکر شهدای آتش نشان نماز اقامه می‌کند.

08:30 تمامی درهای مصلی باز است و گزارش ها حکایت از این دارد که شهروندان گروه گروه در حال حضور در مصلی و شرکت در مراسم هستند./ایسنا

شهرداری و پلیس‌راهور تهران نیز تدابیر ترافیکی و تسهیلاتی را برای تردد شهروندان جهت حضور در مراسم تعیین و اعلام کرده‌اند.

08:25 سرپرست اورژانس کشور: برای مراسم تشییع امروز 25 آمبولانس اورژانسی، 10 دستگاه موتورآمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس اختصاص داده شده و نیروها از ۷۷ صبح در خیابان‌های مربوطه استقرار یافته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار