جانشین نیروی انتظامی استان قزوین:
جانشین نیروی انتظامی استان قزوین گفت: پاک‌سازی نقاط آلوده استان قزوین و کنترل محورهای مواصلاتی این استان هر هفته یک‌بار توسط مأموران نیروی انتظامی انجام می‌شود که در 10 ماه نخست سال جاری 550 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده و 510 نفر در این رابطه دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۶۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین سلمان امیری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که امشب در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد آماری از تعداد کشفیات و دستگیری که توسط مأموران نیروی انتظامی صورت گرفته ارائه کرد و اظهار داشت: یک هزار و 157 قاچاقی و حمل‌کننده مواد مخدر تا دی‌ماه سال گذشته در استان قزوین دستگیر شدند که این آمار در مدت‌زمان مشابه سال جاری یک هزار و 447 مورد در این استان است که نشان می‌دهد در سال جاری افزایش 25 درصدی صورت گرفته است.

وی افزود: تا دی‌ماه سال جاری یک هزار و 124 کیلوگرم تریاک، 77 کیلوگرم حشیش، 27 کیلوگرم هروئین، 13 کیلوگرم شیشه و 204 کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

جانشین نیروی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه تا دی‌ماه سال جاری 390 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در این استان دستگیر شدند، گفت: 833 نفر خرده‌فروش هم در این مدت توسط مأموران نیروی انتظامی استان قزوین دستگیر شدند که طبق آمار دستگیری این تعداد نفرات افزایش 67 درصدی را نشان می‌دهد.

امیری با اشاره به اینکه در 10 ماه نخست سال جاری دو هزار و 322 نفر از افرادی که مواد مخدر را نگهداری می‌کردند دستگیر شدند، عنوان کرد: در این مدت 30 فقره باند مواد مخدر هم منهدم شد که نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش داشته است.

جانشین نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: پاک‌سازی نقاط آلوده استان قزوین و کنترل محورهای مواصلاتی این استان هر هفته یک‌بار توسط مأموران نیروی انتظامی انجام می‌شود که در 10 ماه نخست سال جاری 550 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده و 510 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

امیری اظهار داشت: در رابطه با ارتقای امنیت اجتماعی هر سه ماه یک‌بار مأموریت انجام می‌شود که در سال جاری 44 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده و 92 نفر دستگیر شدند.

این مسؤول مطرح کرد: از مجموع افرادی که در سال جاری دستگیر شدند 58 درصد برای بار نخست، 27 درصد برای بار دوم و 15 درصد بیش از دو بار مرتکب جرم شده بودند.

وی افزود: 53 درصد از پرونده‌های مواد مخدر مربوط به تریاک، 34 درصد مربوط به هروئین و 13 درصد مربوط به حشیش و سایر مواد مخدر بود و 5 درصد افرادی که مرتکب جرم در خصوص مواد مخدر شدند زیر 20 سال، 46 درصد بین 20 تا 30 سال، 30 درصد بین 30 تا 40 سال و 19 درصد افراد بالای 40 سال سن داشتند.

جانشین نیروی انتظامی استان قزوین در ادامه به آمار مرد و زن در خصوص پرونده‌های مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از این آمار 82 درصد مربوط به مردان و 18 درصد مربوط به زنان این استان است و 79 درصد این پرونده‌ها به افراد متأهل و 21 درصد به افراد مجرد قزوین مربوط می‌شود.

امیری بابیان اینکه مأموران نیروی انتظامی ایثارگری می‌کنند و از جان خود می‌گذرند تا با افراد خاطی برخورد کنند، عنوان کرد: انتظار داریم تا مسؤولان استان قزوین در رابطه با پشتیبانی از این مأموران اقدامات لازم را انجام دهند که یکی از اقدامات مهم تأمین خودروی لازم برای مأموریت مأموران نیروی انتظامی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی استان قزوین در سال جاری برخورد با افراد متجاهر این استان است اضافه کرد: دستگیری افراد متجاهر برای نیروی انتظامی استان قزوین از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه دستگیری این افراد بر کاهش آمار سایر حوزه‌های نیروی انتظامی هم تأثیرگذار است.

جانشین نیروی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: طبق آماری که از سوی نیروی انتظامی این استان اعلام شده با دستگیری افراد متجاهر در سال جاری، 12 درصد کاهش سرقت نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار