رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«هشدار صریح یک مرجع تقلید به ترامپ»،«نامه فریدون به نماینگان مجلس»،«جذب دانشجویان منع شده از آمریکا در شریف»،«روایت رفیقدوست از رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی در سال 92»،«روایت‌ علی مطهری از شکایت آیت‌الله هاشمی»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 31 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چرا همه روسای جمهور و مجلس پس از اتمام دوره ضدنظام نامیده می‌شوند

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: فردی به میدان آمده و با رای مردم رییس‌جمهور این مملکت شده و هنوز یک دوره از فعالیتش نگذشته، می‌خواهند ردصلاحیتش کنند. این سوال به ذهن خطور می‌کند که در این مملکت چه کار کرده‌ایم که هر کسی که به میدان می‌آید و یک دوره رییس‌جمهور می‌شود یا رییس مجلس می‌شود، بلافاصله به ضد نظام و جمهوری تبدیل می‌شود. باید ببینیم کجای کارمان ایراد دارد که هر کسی به میدان می‌آیند تا مسئولیتی بپذیرد، از فردا برایش پرونده می‌سازیم و آبرویش را می‌بریم. یعنی همه این افراد خائن و جاسوس و فتنه‌گر بودند؟! آیا کسی از هاشمی، خاتمی و موسوی بیشتر به این نظام خدمت کرده است. این افراد همگی عیب‌هایی هم داشته‌اند اما قطعاً نکات مثبت فراوانی نیز داشته‌اند. نمی‌گوییم که این افراد هیچ عیب و نقصی نداشته‌اند، همه عیب دارند اما هرچه در چنته داشتند، برای مردم و انقلاب گذاشتند.


هشدار صریح یک مرجع تقلید به ترامپ

آیت الله نوری همدانی در بخشی از سخنانش در دیدار جمعی از پرسنل حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: اخیرا ترامپ به ارتش کشورش آماده باش داده است؛ ما را از چه می‌ترسانید؟ مردم ما فرزند جهاد و شهادت هستند؛ اگر رهبری معظم انقلاب اشاره کنند، میلیون‌ها مسلمان برای جانفشانی در راه اسلام آماده هستند. این مرجع تقلید همچنین به سخنان نخست وزیر انگلیس واکنش نشان داد و تاکید کرد: برای ما خیلی بد است که یک زن از انگلیسی بیاید در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ما حرف بزند؛ باید آنقدر قوی باشیم که کسی جرات نکند علیه ما مطلبی بگوید.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


شوخی چمران با جدیدی؛ با امضایت عکس سلفی بگیر!

اعضای شورای شهر تهران امروز بار دیگر بر سر تصویب یک دو فوریت در رابطه با راه اندازی یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی زوایای حادثه پلاسکو، بحث و بررسی کردند. در همین رابطه، احمد مسجد جامعی مدعی شد که تعداد امضاهای ثبت شده برای دو فوریت کافی بوده و اعضای هیئت رئیسه امضای عباس شیبانی را شمارش نکرده اند. تعداد امضاهای اعضای شورای شهر برای تصویب دو فوریت امضای نیمی از اعضا به اضافه یک نفر دیگر است. زمانی که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و احمد مسجد جامعی در رابطه با تعداد امضاها بحث می کردند به یکباره عباس جدیدی گفت: من نیز دو فوریت را امضا می کنم. امضای من را نیز لحاظ کنید. با امضای من دو فوریت نهایی می شود. در پاسخ به وی، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: با امضایت عکس سلفی نیز بگیر!میزان این خبر را منتشر کرد.


روحانی هم به معمای شاه رسید

تصویری از سکانس حضور دکتر روحانی در نوفل لوشاتو و در محضر حضرت امام خمینی(ره) در قسمت نود و سوم سریال "معمای شاه ":

روایت روحانی از علت عصبانیت ترامپ از برجام/ کدام نماینده پشت حکم شلاق خبرنگاران بود؟/ بازیگر مشهور به اتهام قتل غیر عمد در دادگاه/ابلاغ حکم اعدام بابک زنجانی به صورت کامل/ وصیت هاشمی در آخرین روز چه بود؟


کدام نماینده پشت حکم شلاق خبرنگاران بود؟

روزنامه شهروند نوشت: کمتر از یک‌ماه پس از اجرای حکم شلاق برای خبرنگاری در نجف‌آباد، این‌بار صدور حکم مشابهی برای دو خبرنگار در رشت خبرساز شده؛ احکامی که با شکایت «غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از «مصطفی براری» و «آرش شعاع‌شرق» توسط دادگاه کیفری شهرستان رشت صادر شده و اعتراض بسیاری از فعالان خبری را به‌همراه داشته است.


وصیت هاشمی در آخرین روز چه بود?

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین روز حیات خود در جلسه مجمع گفتند که اگر می خواهید مشکلات برجام، کشور و ملت حل شود، سعی کنید رئیس جمهوری بیاورید که در خط ولایت و رهبری باشد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ماجرای صدور قرار بازداشت برای ۳ مدیر ارشد وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در خصوص صدور قرار بازداشت براى برخى مدیران وزارت بهداشت در رابطه با پرونده پالایشگاه نفت؛ رابطه خوبی بین دستگاه های نظارتی و وزارت بهداشت برقرار است و قرار بازداشتى در مورد پالایشگاه نفت صادر نشده و این پرونده مربوط به این دوره نمى‌شود. رسیدگى قانونى لازم در این خصوص انجام مى‌شود. فارس این خبر را منتشر کرد.


نامه فریدون به نماینگان مجلس

رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور به رئیس مجلس نامه‌ای را ارسال کرده است. اعتراض فریدون به برخی از تذکرات نمایندگان به رئیس‌جمهور. فریدون در نامه‌‌ به آقای لاریجانی از وی خواسته که متن نامه‌اش در صحن پارلمان قرائت شود. قرائت این نامه در صحن مجلس به بعد از بررسی مستندات نمایندگان در این باره موکول شده است. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.


جذب دانشجویان منع شده از آمریکا در شریف

دانشگاه صنعتی شریف آمادگی خود برای پذیرش دانشجویان ایرانی منع شده از ادامه تحصیل در امریکا را اعلام کرد. دانشگاه صنعتی شریف ضمن ابراز تاسف از سیاست تبعیض‌آمیز و غیرآکادمیک دولت امریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان به خاک آن کشور، در نظر دارد از میان دانش آموختگان ایرانی که دارای پذیرش توام با حمایت مالی در سال 2017 از 20 دانشگاه برتر امریکا هستند، به‌صورت مازاد بر ظرفیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش کند. متقاضیان تا تاریخ 95/12/15 فرصت دارند مدارک مربوطه (اصل پذیرش، نامه حمایت مالی و ریز نمرات پیشین خود) را به گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی شریف به آدرس خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، اداره کل آموزش، اداره استعدادهای درخشان ارسال کنند. رتبه‌بندی 20 دانشگاه برتر امریکا براساس نظامهای رتبه‌بندی QS و Times Higher معیار پذیرش است.


رهبری فرمودند کولبری قاچاقچی نیست

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری نمایندگان استان برای رفع مشکلات کولبران در مرزهای استان می گوید: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند «کولبر؛ قاچاقچی نیست».«منصور مرادی» در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون مشکلات کولبران در کردستان و مناطق مرزی کشور اظهار می کند: مرزنشینان نقش بسزایی در حفاظت و پاسداری از کیان اسلامی را بر عهده دارند و همان طور که در طول 8 سال دفاع مقدس نیز اولین کسانی که نقش آفرینی کردند مرزنشینان بودند و در هر لحظه و عرصه ای که لازم و ضروری باشد مرزنشینان حضوری فعال در عرصه های انقلاب داشته و دارند.«منصور مرادی» با تاکید برای طرح های دولت در اجرای برنامه های حمایتی در مناطق مرزی می افزاید: بنابراین دولت در اجرای طرح پرداخت سود سهام فرآورده های نفتی بر آن است که سود اصلی نصیب مرزنشینان شود و شاید تاثیر بسزایی در تغییر روند زندگی مرزنشینان نداشته باشد اما می تواند تغییر جزیی را ایجاد کند.وی با اشاره به مشکل روستائیان مرزنشینی که در مرحله اول شامل این طرح نمی شوند عنوان می کند: برای پیگیری این موضوع مکاتباتی با وزارت کشور و همچنین استاندار کردستان داشته ام و در تلاش هستیم که این روستائیان نیز مشمول طرح شوند.این مطلب در کردپرس منتشر شده است.


عده‌ای می‌خواهند حوزه را به دوران پیش از انقلاب بازگردانند

آیت الله یزدی بر ضرورت فعالیت در عرصه حوزه انقلابی تأکید کرد و گفت: نگرانی‌ای که در میان بسیاری از دلسوزان وجود دارد، این است که گویا روند عمومی حوزه به گونه‌ای پیش می‌رود که می‌خواهند تحت عناوین خاص، حوزه را به دوران قبل از انقلاب برگردانند و روند عمومی حوزه را به سمت فراموشی ریشه‌های انقلاب سوق دهند.رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ادامه داد: وقتی سخن از انقلابی‌ماندن حوزه به میان می‌آید، باید حوزه‌های علمیه، به خصوص حوزه علمیه قم، به عنوان بزرگ‌ترین حوزه شیعی که ده‌ها تشکل رسمی و غیررسمی را در خود جای داده، مهم شمرده شود.این استاد حوزه افزود: در انقلابی‌ماندن حوزه، باید شاکله کلی حوزه و مجموعه‌ای کامل اعم از مرجعیت، اساتید، طلاب و نیز فعل و انفعالات حاکم بر آن که ضمن ارتباط متقابل با یکدیگر نسبت به کار هم حساسیت دارند، برای مقابله با به فراموشی سپرده‌شدن اهداف اصلی انقلاب مورد توجه قرار گیرند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


روایت رفیقدوست از رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی در سال 92

محسن رفیقدوست طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت آغاز دهه فجر در مدرسه رفاه برگزار شد، گفت: من در سال 92 خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدم و ایشان در رابطه با حضور در انتخابات گفتند که من اگر هم در انتخابات ثبت‌نام کنم کارهایی کردم و حرف‌هایی زدم که تأیید صلاحیت نمی‌شوم و من هم گفتم اتفاقاً خدمت شما رسیدم تا بگویم که کاندیدا نشوید.وی ادامه داد: چند روز بعد در منزل بودم که خبر ثبت‌نام ایشان را شنیدم و فردای آن روز پیش ایشان رفتم و ایشان گفتند که آیا قبول داری من مجتهدم؟ بعد هم گفتند که تکلیف شرعی بر گردن من گذاشته شد و چاره‌ای جز ثبت‌نام نداشتم که برای نمونه نامه پدر سه شهید را نشانم دادند.رفیقدوست خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی گفتند که برای برداشتن این تکلیف شرعی یا مقام معظم رهبری باید دستور رسمی بدهد، یا شورای نگهبان رد صلاحیت کند و یا ملت به من رأی ندهد. نهایتاً فردای روز رد صلاحیت ایشان خدمت آیت‌الله هاشمی رسیدم و ایشان در رابطه با این موضوع بشاشیت داشت.این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: در رحلت این ابرمرد هیچ کس در ایران اسلامی به اندازه مقام معظم رهبری تنها نشد چون ایشان دوستی بهتر از آیت‌الله هاشمی نداشته و اکنون نیز پیدا نمی‌کند و من به همه آنهایی که نفهمیده یا فهمیده در این رابطه اهانت و جسارت کردند توصیه می‌کنم که استغفار کنند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


نظر آیت الله مصباح درباره هاشمی

آیت‌الله مصباح یزدی در همایش «بررسی اخلاقی آثار غفلت در پیدایش فتنه» گفت:به مناسبت درگذشت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که عمری را در یاری امام (ره) و در راه تلاش براي تحقق منویات امام (ره) و منویات علما و بزرگانی که اين انقلاب را سامان دادند و بر همه ما حق دارند، تلاش کرد؛ این مصیبت را تسلیت عرض مي‌کنم و برای همه گذشتگان و حق‌داران، مخصوصا آن بزرگان طلب مغفرت و عفو الهی و پاداشی در خور کرم و فضل خدا دارم. در بسیاری از موارد، انسان‌ها در عمل دچار اختلافاتی می‌شوند و گاه یکدیگر را تخطئه می‌کنند و گاه خدای ناکرده از این هم بالاتر می‌رود و به فتنه مي‌انجامد.وی با طرح این سئوال که منشأ این اختلافات چیست و چه باید کار کرد که از آن مصون ماند، ادامه داد: گاهی علت اختلاف در ارزشگذاری و قضاوت نسبت به دیگران، جهل است و فرد یا افرادی به خاطر سوء تفاهم، اهمیت و ارزش کار دیگری را درک نمی کنند، و گاهی وجود یک رذیله اخلاقی مانند حسد یا تکبر است که سبب می‌شود قضاوت نامناسبی نسبت به دیگران انجام شود.


کنایه عجیب علی کریمی

صفحه رسمي اينستاگرام علي دايي با چيزي نزديك به ١ ميليون و ٢٠٠ هزار دنبال كننده يكي از محبوب ترين صفحات بين اسطوره هاي فوتبال كشور بود. البته بعد از علي كريمي كه با ١ ميليون و ٩٠٠ هزار نفر در اين رقابت جلوتر از دايي بود. اما ديروز و به شکلی غيرمنتظره، تعداد فالوئرهاي صفحه دايي به ٢ ميليون نفر رسيد و اين اتفاق عجيب بود.پس از از این اتفاق علي كريمي كه اين روزها در فضاي مجازي براي همه كري مي خواند، زير يكي از پست هاي پرسپوليسي ها در اينستاگرام نوشت: «آقا اگه ما بخوایم 8 میلیون فالوئر بخریم چند درمیاد؟ ارزون حساب کنید مشتری بشیم!»این احتمال وجود دارد که کریمی این کنایه را به علی دایی زده باشد که ناگهان تعداد فالوئرهایش رشدی قابل توجه کرده است.


بازیگر مشهور به اتهام قتل غیر عمد در دادگاه

روزنامه ایران نوشت: «مدتی قبل خبر تصادف خودروی کمری با یک خودروی شاسی‌بلند گران‌قیمت و مدل بالا به پلیس و اورژانس اعلام شد. بلافاصله نیز مأموران وارد عمل شدند و با حضور در محل حادثه مشخص شد در پیچ تند یکی از خیابان‌های شمال پایتخت خودروی شاسی بلند، از سمت راست راننده با خودروی تویوتا تصادف کرده که سرنشین تویوتا نیز به شدت آسیب دیده بود.مرد جوان مصدوم بلافاصله به بیمارستان منتقل شد ولی او به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.در تحقیقات صورت گرفته توسط مأموران راهنمایی و رانندگی مشخص شد مقصر این تصادف راننده خودروی شاسی‌بلند است که یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون است. سپس برای بازیگر جوان که در این حادثه نقش داشت پرونده‌ای به اتهام قتل غیر عمد تشکیل و پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه ارجاع شد.این بازیگر با حضور در دادگاه گفت: نیمه‌شب به خانه برمی‌گشتم که راننده تویوتا کمری با من کورس گذاشت و در یک پیچ تند، کنترل خودرو را از دست دادم و با پهلوی راست خودروی تویوتا تصادف کردم. شدت تصادف به حدی بود که باعث مرگ سرنشین جوان خودرو شد اما از این حادثه بسیار ناراحت هستم ولی تأکید می‌کنم در زمان وقوع حادثه وضع جسمی بدی نداشتم.این درحالی است که تحقیقات صورت گرفته در صحنه حادثه حکایت از آن داشت که بازیگر جوان وضع جسمی عادی نداشته است.»


میرسلیم: موتلفه تا پایان در صحنه انتخابات می‌ایستد

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با بیان اینکه موتلفه اسلامی تصمیم گرفته است وارد صحنه انتخابات شود و تا پایان بایستد گفت: اعتقاد داریم دیگر نمی‌توان ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی را بدون مدافع رها کرد.سید مصطفی میرسلیم در همایش کانون اعضا و طرفداران حزب موتلفه اسلامی استان تهران اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به حفظ میراث امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و حل معضلات کنونی کشور که دل مؤمنان به ویژه رهبر معظم انقلاب را به رنج آورده است، بی‌توجه باشیم. ما در موتلفه اسلامی با اعتقادی راسخ می‌گوییم به نحوه اداره کشور آشنایی لازم را داریم یعنی می‌دانیم چگونه باید از نعمت‌هایی که خداوند به ما عطا فرموده است، بهره ببریم تا کشور به پیشرفتی خداپسندانه و با دوام برسد. حتی امروز رهبر معظم انقلاب به عده‌ای ماموریت داده‌اند تا شیوه تحقق پیشرفت کشور را مطابق معیارهای اسلامی بررسی کنند.


روایت‌ علی مطهری از شکایت آیت‌الله هاشمی

علی مطهری در گفت و گویی از نحوه‌ی آشنایی آیت‌الله هاشمی با شهیدمطهری، خاطرات مشترکشان و در مورد وارد نشدن شهید مطهری در جریان جامعه روحانیت و دیگر مسائل گفت. در بخشی از این گفت و گو بیان می کند:« حضور هاشمی در انتخابات۸۴ بخاطر احساس خطری بود که ایشان از ورود احمدی‌نژاد داشت. او اولین فردی بود که به خطر احمدی‌نژاد وقوف پیدا کرد. آقای هاشمی معتقد بود که انتخابات ۸۴ مهندسی شده و البته بعدا شکایت هم کرد. هاشمی گفت ۱۱۰ نفر از فرماندهان نظامی بخاطر دخالت درانتخابات محکوم شدند و ما دیدیم اگر حکم اجرا شود خیلی برای نظام بد میشود و گذشتیم.


روایت روحانی از علت عصبانیت ترامپ از برجام

حسن روحانی روز سه شنبه در دیدارصمیمی با جمعی از مردم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی استان البرز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، گفت: دوازده بهمن، بازگشت امام و استقبال شکوهمند مردم، پیروزی واقعی انقلاب بود. رییس جمهور گفت: مهمترین دلیل عصبانیت ترامپ از برجام به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران در این توافق است.‏


ابلاغ حکم اعدام بابک زنجانی به صورت کامل

رسول کوهپایه‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حکم اعدام بابک زنجانی امروز به صورت کامل به وی ابلاغ شد، اظهار داشت: تنها دو صفحه آخر رأی به موکلم ابلاغ شده بود اما حکم، گردش کار طولانی دارد که بسیار مفصل است به همین دلیل با همکاری شعبه 15 دادگاه انقلاب به وسیله چندین تایپیست حکم را یادداشت‌برداری کردیم و امروز به صورت کامل آن را در اختیار گرفتیم.


800 قاضی زن در کشور در حال ارائه خدمات قضایی هستند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار کرد: 8 درصد قضات را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که حدود 800 نفر هستند و بیشتر در دادیاری‌های دادسراها فعالیت می‌کنند. تعداد کمی هم ابلاغ بازپرسی گرفته‌اند که اتفاق جدیدی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار