استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تمام مسیرها، کانال ها و انهار منطقه سیستان باید برای جریان آب ورودی رودخانه هیرمند باز و هموار تا چنانچه سیلاب جاری شد بدون ایجاد خسارت به تالاب بین المللی هامون سرازیر شود.
کد خبر: ۳۷۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱ 01 February 2017


علی اوسط هاشمی در حاشیه سفر به منطقه سیستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید بپذیریم ده ها سال منطقه سیستان دارای طوفان، تبخیر و خشکسالی بوده است در حالی که هیچ رویکرد علمی برپایه پژوهش برای آن وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: فردا از سه سند جامع طوفان و کانون های بحران، مدیریت منابع آبی و احیا بخشی از تالاب هامون در استان رونمایی می شود که این اسناد با تلاش 2 ساله بر پایه رویکرد علمی و پژوهشی با برش اجرایی تدوین شده است.
استاندار سیستان وبلوچستان با بیان این که اسناد یادشده مبنای بهبود وضعیت سیستان خواهد بود، ادامه داد: با این سه سند جامع از این پس برای عواملی که مانع رشد این دیار با ارزش شده است حرف صریح و روشنی خواهیم داشت.
مسئول روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در حاشیه سفر استاندار به سیستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میثاق با شهدا، نواختن زنگ انقلاب در مدرسه ام البنین شهرستان زابل، بازدید از کارخانه آرد شهرستان نیمروز و افتتاح مدرسه دخترانه سمیه ادیمی شهرستان نیمروزاز مهم ترین برنامه های روز نخست سفر 2 روزه استاندار به شمال سیستان و بلوچستان است.
لیلی بنی اسدی تصریح کرد: افتتاح راه روستایی غلامعلی در شهرستان هیرمند به نمایندگی از راههای روستایی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال، بازدید از طرحهای شهرداری دوست محمد و دیدار با مردم شهرستان هیرمند از دیگر برنامه های نخستین روز سفر استاندار به منطقه سیستان است.
وی افزود: همچنین کلنگ زنی طرح کمربند سبز شهر زابل، افتتاح استخر پرورش ماهی روستای تپه دز به نمایندگی از 5 طرح ، رونمایی ازسه سند مدیریت منابع آب، طوفان شن و طرح یکپارچه تالاب بین المللی هامون در شهرستان زهک از برنامه های دومین روز سفر استاندار به سیستان است.
مسئول روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کلنگ زنی هنرستان شهرک محمدشاه کرم در شهرستان زهک با 40 میلیارد ریال اعتبار، کلنگ زنی کارخانه کاشی و سرامیک و کلنگ زنی کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک در منطقه صنعتی رامشار و بازدید از ورودی آب جاریکه از دیگر برنامه ها ی دومین روز سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شمال استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار