همزمان با سومین روز دهه فجر؛
با حضور استاندار خراسان رضوی و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واحد نیمه صنعتی تولید دارو در پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.
کد خبر: ۳۷۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 02 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایرنا،برای راه اندازی این واحد نیمه صنعتی و سه خط تولید داروهای جامد، مایع و نیمه جامدات که همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید، 70 میلیارد ریال، شامل 50 میلیارد ریال ساختمان و زیر بناها و 20 میلیارد ریال تجهیزات، هزینه شده است.
علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین از اتاق تمییز فراورده های زیست فناوری نیز بازدید کرد که بر اساس برنامه ریزی ها تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه از نمایشگاه فن بازار سلامت شرق کشور که به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دائر شده است، بازدید کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین در کشور آغاز شده است، افزود: راه نجات اقتصاد کشور در شرایط فعلی تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است و بر همین اساس برنامه ریزی های گسترده ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است. 
دکتر محسن تفقدی به ضرورت نمایش دستاوردهای علمی دانشگاه ها در عرصه های بین المللی اشاره و خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت به دلیل تمرکز دانش و بازار کار در یک وزارتخانه، شرایط بسیار مناسبی فراهم است. 
وی ادامه داد: باید تمرکز به روی دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد و بر همین اساس دستورالعمل های مناسبی تدوین و مشوق های ارزشمندی در نظر گرفته شود. 
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تلاش شده با توجه به کمبود منابع مالی زیرساخت های ضروری در حوزه های مختلف دارو احداث شود و در این زمینه چندین پروژه تحقیقاتی در حال اجرا می باشند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار