مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: از سال 94 تاکنون خط تولید 27 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و راکد شده استان مجددا راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۷۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 03 February 2017
عباس جرجانی افزود: پارسال، خط تولید 17 واحد تعطیل و راکد شده استان فعال شد که به دلایل مختلفی از سال های گذشته تعطیل شده بود.
وی علت تعطیلی این واحدها را رکود بازار، مشکل نقدینگی، سرمایه در گردش، مدیریت و ... ذکر کرد و گفت: این واحدها با استفاده از تسهیلات طرح رونق اقتصادی واحدهای تولیدی که موصب اردیبهشت 94 مجلس، مجددا راه اندازی شد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا 14بهمن ماه 95نیز 10 واحد تولید دیگر وارد چرخه تولید شد، واحدهایی که مشکل تامین سرمایه در گردش داشتند با استمهال وام های گذشته پرداخت جدید دریافت کردند.
 جرجانی اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی از طریق بانک سرمایه حمایت و مدیرعامل آنها نیز تغییر کرد و با مدیریت جدید مجددا آغاز به کار کردند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 348 واحد تولیدی در استان وجود دارد که 80 واحد تولیدی (23 درصد) در مجموعه شهرک صنعتی استان تعطیل است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: برخی واحدها از تسهیلات بانکی استفاده کردند و با برگزاری جلساتی با حضور معاونان استاندار خراسان جنوبی که برگزار شد، از منابع داخلی بانک ها، اعتبار در اختیار این واحدهای تولیدی قرار گرفت.
جرجانی با بیان اینکه 10 واحد تولیدی که مجدد راه اندازی شد از محل تسهیلات طرح رونق استفاده کرده اند، افزود: برای برخی واحدها ضمانت نامه صادر شد و تعدادی از محل کمک های فنی و اعتباری شرکت شهرک های صنعتی، منابعی در اختیار آنها قرار گرفته است.
وی مجموع میزان تسهیلات طرح رونق تولید پرداخت شده را 2 هزار و 100 میلیارد ریال ذکر کرد که تنها مربوط به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی نیست و سایر واحدها را نیز شامل می شود.
همچنین مدیرعامل کارخانه سامان فولاد، امروز در دیدار اعضای کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی از شهرک صنعتی و این واحد تولیدی، افزود: با اقدامات و تسهیلات خاصی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شد این کارخانه مجددا راه اندازی شد و راه اندازی آن نمونه بارزی از برگزاری کار گروه یاد شده و همکاری مسئولان است.
حمیدرضا لطیفی گفت: با راه اندازی این کارخانه 50 نفر مشغول به کار شدند همچنین تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 تعداد کارگران از 100 نفر بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای قرارداد جدید، 50 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز است، افزود: نقد شدن مطالبات و سرمایه در گردش از جمله مشکلات این واحد است که در صدد تامین و رفع آن هستیم.
وی بیان کرد: از شهریور ماه امسال تاکنون حقوق کارگران به موقع پرداخت شد، اگر معوقه ای هم باشد مربوط به کارگران و مدیریت قبلی کارخانه است.
در این بازدید مقرر شد برای تسهیل روند پروژه های این کارخانه جلسه ای در دفتر مدیر کل امور هماهنگی استانداری خراسان جنوبی برگزار شود.
همچنین مدیرعامل کارخانه کاشی فرزاد نیز در این دیدار با بیان اینکه این واحد دارای 17 واحد جانبی است، افزود: بازار فروش کاشی در حال حاضر خوب است و از نظر کمی و کیفی اتفاق خوبی در کارخانه افتاده است، در شش ماهه نخست سال 95بیش از 30 میلیون دلار صادرات انجام شد.
فرامرز فلاحی اظهار کرد: این کارخانه وابسته به استان نیست، ریالی به بانک ها بدهکار نیست.
معاون بهره برداری شرکت گاز خراسان جنوبی هم در این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی و تولیدی استان 80 میلیارد ریال به این شرکت بدهی دارند که 70 میلیارد ریال آن مربوطه به 10 واحد صنعتی بزرگ استان است.
ضیائی مقدم ادامه داد: پرداخت ها باعث تسهیل پروژه های توسعه ای شبکه شهری و روستایی گازرسانی می شود واحدهای که تولید آنها خوب است نسبت به پرداخت بدهی شرکت گاز اقدام کنند تا دچار انباشت هزینه نشود.
اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی با حضور « بی بی عصمت سرفرازی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی از چند واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار