شهردار مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد:
شهردار مشهدگفت:در سه و نیم سال گذشته بیش از 24 هزار و 500 میلیارد ریال بدهی شهرداری به بانکها تسویه شده و باقیمانده آن را نیز می کوشیم تا پایان فعالیت مدیریت فعلی شهر، تسویه کنیم.
کد خبر: ۳۷۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 04 February 2017

 به گزارش تابناک رضوی،سید صولت مرتضوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد و در رابطه با برنامه های مهم شهرداری در دهه مبارک فجر اظهار کرد:دهه فجر زمانیست که مدیران شهری ازعملکرد خود گزارش را تقدیمی می کنند و این ماه به گونه ای سر آغاز افتتاح و استرات پروژه های عمرانی و شهری می باشد.

مرتضوی ادامه داد: ازابتدای دهه فجر تاپایان سال جاری 30 پروژه عمرانی و تعدادی پروژه مشارکتی با هزینه 30 هزار میلیارد ریال درمشهدبه بهره برداری می رسد.
وی بهره برداری از بخش نخست خط دوم قطار شهری مشهد را از مهمترین این پروژه ها ذکر کرد و افزود: بزرگترین پروژه بهره برداری از فاز اول خط دوم قطار شهری مشهد است.
وی اظهار کرد: این بخش با 6 ایستگاه و در طول هشت کیلومتر از بولوار طبرسی تا میدان شهدا در اسفند ماه سال جاری بهره برداری می شود. 
شهردار مشهد گفت: همچنین تا کنون حدود 75 درصد از 100 واگن مورد نیاز این خط تامین شده و مابقی نیز به زودی خریداری می شود.

مرتضوی سازمان فضای سبز شهرداری مشهد را به عنوان سازمان منتخب برتر فضای سبز کشور خواند و افزود: سرانه فضای سبز تا انتهای سال جاری به 14 متر و 14 سانتی‌متر خواهد رسید.

وی افزود: روزانه 1800 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع آوری می شود که تا کنون 500 تن از این میزان در کارخانه کود کمپوست تبدیل به کمپوست شده است.

ایستگاه های دوچرخه سطح شهر مورد تایید شهرداری نیست

سید صولت مرتضوی در رابطه با طرح های ورزشی و ایستگا های دوچرخه سواری سطح شهر ادامه داد:تا به حال طرح های متفاوت ورزشی و ساخت اماکن و فضا های ورزشی را با همکاری سپاه امام رضا(ع)پیش برده ایم و توانستیم در مسابقات ورزشی چه انفرادی و چه تیمی حضور پیدا کنیم چرا که یکی از رسالت های اصلی ما فرهنگ سازی دربخش ورزش هم می باشد.

وی دررابطه با ایستگاه های غیر استاندارد دوچرخه سواری سطح شهر گفت: ایستگاهای موجود دوچرخه مورد تاییدشهرداری نیست و تا به حال  جلساتی در این رابطه برگزار شده است که به این مهم پرداخته شود و ما نیز تجهیز این فضا های ورزشی را در دستور کار خود در آینده نه چندان دور قرار میدهیم.

وی مشهد را اولین شهری دانست که خط ریلی آن به فرودگاه متصل می‌شود و افزود: میزان جابه‌جایی مسافران قطار شهری از 81 هزار نفر در سال 92 به 110 هزار در 6 ماهه نخست امسال افزایش یافته است.
شهردار مشهد با اشاره به کاهش سرفاصله قطارها از 9 دقیقه به 6 دقیقه و 44 ثانیه، بیان کرد: در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز اقدامات جدی صورت گرفت و به زودی از مرز نوسازی 4 هزار تاکسی عبور خواهیم کرد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: تا پیش از مهرماه 92 تعداد 356 نفر تلفات سالانه ناشی از تصادفات گزارش شده است. اما با وجود افزایش معابر و تعداد وسایل نقلیه، در نتیجه بکارگیری دوربین‌های نظارت تصویری و تمهیدات و مقررات، این عدد به 275 نفر کاهش پیدا کرده است. 
وی در خصوص اوراق مشارکت و بدهی‌هایی که از گذشته روی هم جمع شده، توضیح داد: نزدیک به 90 درصد این اوراق تسویه شده و 2 هزار و 450 میلیارد تومان از بدهی بانک‌ها پرداخت شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار