کد خبر: ۳۷۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 06 February 2017
هوای سرد موجب تنگی عروق می شود، که این شرایط می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون شود. ترکیب این شرایط با فعالیت بدنی، مانند برف پارو کردن، می تواند میزان فشار را به سطحی که قلب توانایی تحمل آن را ندارد، افزایش دهد.

بسیاری از عوامل خطرآفرین برای حمله قلبی شناخته شده هستند که از آن جمله می توان به سیگار کشیدن، دیابت، فشار خون بالا، چاقی، و ورزش نکردن اشاره کرد. این عوامل در نقاط مختلف جهان شایع هستند و از این رو، می توانند خطر حمله قلبی را برای هر فردی افزایش دهند.

عوامل خطرآفرین کمتر شناخته شده برای حمله قلبی

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "وری ول"، اما عوامل خطرآفرین دیگری نیز وجود دارند که ممکن است افراد خاصی را تهدید کنند یا تحت شرایطی خاص مردم را در معرض خطر قرار دهند. در ادامه با برخی از این عوامل کمتر شناخته شده حمله قلبی بیشتر آشنا می شویم.

سرمای شدید

هوای سرد موجب تنگی عروق می شود، که این شرایط می تواند موجب افزایش ناگهانی فشار خون شود. ترکیب این شرایط با فعالیت بدنی، مانند برف پارو کردن، می تواند میزان فشار را به سطحی که قلب توانایی تحمل آن را ندارد، افزایش دهد. هر ساله فعالیتی به ظاهر بی خطر مانند برف پارو کردن چندین هزار نفر را روانه بیمارستان می کند که حمله قلبی یکی از دلایل آن محسوب می شود.

فعالیت های ناگهانی

یک فعالیت بدنی شدید و ناگهانی می تواند به بروز حمله قلبی در افرادی که از نظر بدنی آماده نیستند، منجر شود. این شرایط می تواند در نتیجه فعالیتی بی ضرر مانند انجام بازی بسکتبال، و یا بلند کردن وزنه یا حمل جسمی سنگین رخ دهد. افرادی که به طور مرتب ورزش نمی کنند، یا سابقه عوامل خطرآفرین برای بیماری قلبی دارند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

وعده های غذایی سنگین

یک وعده غذایی سنگین می تواند گاهی اوقات موجب سکته قلبی شود. غذا خوردن سطوح هورمون اپی‌نفرین را افزایش می دهد که می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد و این می تواند دلیل بروز حمله قلبی در نتیجه مصرف یک وعده غذایی سنگین باشد.

احساسات شدید

مطالعات نشان داده اند که خشم شدید و غم و اندوه می توانند موجب حمله قلبی شوند. افزایش ناگهانی در ضربان قلب و فشار خون احتمالا دلیل این شرایط است. از آنجایی که همه مردم جهان این احساسات را در طول زندگی خود تجربه می کنند، احتمالا آنها بر افرادی تاثیر منفی می گذارند که پیش از این در معرض خطر افزایش یافته حمله قلبی قرار داشته اند.

شرایطی وجود دارد که به نام سندرم قلب شکسته یا کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو شناخته می شود که ممکن است شبیه به یک حمله قلبی به نظر برسد اما شرایطی متفاوت است. سندرم قلب شکسته بیشتر در بانوان و در زمان تجربه غم و اندوه شدید، رخ می دهد و نشانه هایی مشابه با حمله قلبی را شکل می دهد که نارسایی قلبی ناگهانی را موجب می شود. تصور می شود این شرایط در نتیجه یک اسپاسم شریانی رخ می دهد. با درمان، نارسایی قلبی اغلب پس از فروکش کردن غم و اندوه برطرف می شود. معاینات بعدی به طور کلی شواهدی از تجربه حمله قلبی را نشان نخواهند داد.

بیماری های مرتبط

هنگامی که یک بیماری جدی که به نظر ارتباطی با قلب ندارد در شما تشخیص داده می شود، ممکن است خطر حمله قلبی به ذهن شما خطور نکند. به همین دلیل، نقش بیماری هایی خاص در افزایش خطر حمله قلبی اغلب نادیده گرفته می شود. از جمله بیماری هایی که می توانند خطر حمله قلبی را افزایش دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرتریت روماتوئید، لوپوس، و دیگر بیماری های التهابی که می توانند موجب التهاب در رگ های خونی شوند.

پره‌اکلامپسی (افزایش فشار خون)

دیابت بارداری (تا حد زیادی خطر حمله قلبی را افزایش می دهد)

آپنه خواب (موجب بیماری قلبی تهاجمی می شود که خطر حمله قلبی را افزایش می دهد)

قرار گرفتن در معرض تابش اشعه (در درجه نخست برای سرطان پستان چپ که می تواند به قلب آسیب وارد کند)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار