وزیر نیرو بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب میگون و لواسان را گام بزرگی در ارتقای سلامت شهروندان استان تهران دانست.
کد خبر: ۳۷۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 06 February 2017

حمید چیت‌چیان در آیین بهره‌برداری از طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان گفت: با وجود بارش‌های مناسب در هفته‌های گذشته به دلیل قرار گرفتن در دوره خشک‌سالی‌های ممتد، کمبود آب هم‌چنان وجود دارد و مایه نگرانی است اماتوجه عموم مردم غالبابه کمیت آبمعطوف است در حالی‌که مسئله کیفیت آب بسیار مهم‌تر است چون به طور مستقیم با بهداشت و سلامت جامعه ارتباط دارد.

چیت‌چیان افزود: دولت یازدهم از همان ابتدا موضوع کیفیت منابع آب و محیط زیست را در کانون توجه قرار داد و برای نخسین بار در طول تاریخ مدیریت منابع آب کشور، برنامهآمایشآب توسط وزارت نیرو تهیه شد.

چیت‌چیان تاکید کرد: زمانی که جمعیت در یک مکانی ساکن می‌شود میزان تولید فاضلاب افزایش می‌یابد که یا وارد رودخانه‌ها می‌شود یا به زمین نفوذ می‌کند که این امر عامل آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی است.

او فاضلاب صنعتی را از فاضلاب‌های دیگر مخرب‌تر برشمرد و افزود: با توجه به این‌که در فاضلاب صنعتی انواعفلزات سنگینوجود دارد آلودگی بیش‌تری منابع آب را تهدید می‌کند.

او گفت: یکی از توجهات اصلی در برنامه آمایش آب به موضوع آب و محیط زیست بود به گونه‌ای که از مجموع آب‌های تجدیدپذیر کشور ٧/١٠ میلیارد مترمکعب برای حیات رودخانه‌ها و تالاب‌ها اختصاص داده شد و علاوه بر این فشار قابل توجهی برای حل و فصل مسائل مربوط به تصفیه‌ فاضلاب اعمال کردیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: پروژه‌های تصفیه‌خانه‌های فاضلاب میگون و لواسان گرچه نسبتا کوچک هستند اما دارای اهمیت فراوانند زیرا گام بزرگی در چارچوب سه موضوع سلامت مردم، کیفیت منابع آب و محیط زیست است.

چیت‌چیان گفت: از آبفای شرق استان تهران به صورت ویژه می‌خواهم تمام انشعابات فاضلاب میگون و لواسان را تا پایان دولت در نیمه اول سال ١٣٩٦ وصل کنند تا شاهد مشکل تصفیه فاضلاب در این شهرها نباشیم.

استاندار تهران: تصفیه فاضلاب اولویت اصلی استان تهران است

استاندار تهران گفت: زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد چندموضوع در اولویت قرار گرفت از جمله آب، تصفیه فاضلاب، آلودگی هوا، محیط زیست و تعیین تکلیف سامان‌دهی صنایع و صنف‌های تولیدی.

سیدحسین هاشمی گفت: در ابتدای دولت یازدهم در تهران ٥٠ میلیون متر مکعب کسری آب داشتیم و هم‌چنین جاهایی مانند قیام‌دشت و شهرری با مشکل نیود کیفیت آب مواجه بودند که با اراده دولت و مجموعه آب و فاضلاب استان تهران نه تنها مشکل کمبود آب حل شد بلکه کیفیت به حدی رسید که امروز با جرئت بگوییم آب استان تهران هیچ‌ مشکلی ندارد.

هاشمی افزود: موضوع تصفیه فاضلاب در تمام سفرهای درون‌استانی رئیس‌جمهوری یکی از اولویت‌های مطرح‌شده از طرف ایشان بود به این دلیل که به فاضلاب تصفیه‌شده نیاز داریم چون هم در آب‌یاری فضاهای سبز و کشاورزی قابل استفاده است و هم محیط زیست را آلوده نمی‌کند.

او گفت: اهمیت موضوع تصفیه فاضلاب به ‌گونه‌ای است که مجلس در ارائه بودجه سال ٩٦ آن را جزو چند اولویت خود قرار داده است.

محمد پرورش: ١٢٠٠ میلیارد تومان طرح آب و فاضلاب آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل آبفای استان تهران در بخش دیگری از آیین افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب میگون و لواسان گفت: حدود ١٣١٥میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح داریم که ٨٤ میلیارد آن در پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب میگون و لواسان، ٨٩٠ میلیارد تومان در تصفیه‌خانه فاضلاب پرند، ٢٣٢ میلیارد تومان در پردیس و ١١٠ میلیارد در پیشوا هزینه شده‌اند.

پرورش گفت: پنج تصفیه‌خانه از ٢٦ تصفیه‌خانه فاضلاب که مصوب شد امسال در سطح کشور ایجاد شود مربوط به آب و فاضلاب استان تهران است که شامل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پرند، پردیس، پیشوا، لواسان و میگون است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار