کد خبر: ۳۷۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 06 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 نشست خبری  شهردار ارومیه امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جاسات شهرداری ارومیه برگزار شد.

شهردار ارومیه در ابتدای این نشست با تبریک ایام دهه مبارک فجر در خصوص نقد اصحاب رسانه از شهرداری گفت:

از هر نقدی برای توسعه شهر استقبال می کنیم و همه انتقادات را با دیده منت میپذیرم و برای همه آن ها احترام قائلم.

وی در خصوص  موضع خود درباره مسائل مختلف،  تصریح کرد:  هیچ کس حق ندارد از جانب بنده وارد درگیری های سیاسی و رسانه ای شود و هر حرفی که از طریق خود من  و روابط عمومی شهرداری گفته شود تنها موضع من در قبال اتفاقات شهری و غیره است.

حضرت پور در ادامه با تشکر از نمایندگان ارومیه و استاندار سابق و غعلی آذربایجان غربی، فرماندار و سایر مسئولین ادوار گذشته گفت: بنده با اعتقاد به آقایان بهادری و حضرت پور رای داده ام و انتظار مردم از ما تعامل و همکاری برای توسعه و پیشرفت شهراست.

 شهردار ارومیه در پاسخ به سوالی  در خصوص اصل شفافیت در شهرداری  وتحقیق وتفحص  گفت : سازمان‌های بزرگی نظیر شهرداری هرگز مصون از خطا و تخلف نیستند. به‌نظر بنده تنها راه برای پیشگیری و مبارزه با تخلفات موجود سیستم و استفاده از توانمندی‌های سیستمی است و مهمترین اقدام  شهرداری ارومیه در شفاف سازی، الکترونیکی کردن فعالیت ها و اقدامات شهرداری است که اجرای این طرح  در شهرداری ارومیه شروع شده است که در طول ۹۰ سال گذشته دست نخورده بود.

حضرت پور  در خصوص زمینهای ارتش  گفت: ما معتقدیم باید درخت ها و ساختمان های قدیمی حفظ شود اما  زمین ها متعلق به ارتش است و تصمیم گیر نهایی ارتش خواهد بود.

وی افزود: برابر احکام ماده 5، سهم شهرداری از اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه به کاربری فرهنگی و فضای سبز اختصاص یافته است، تصمیمی که به بقیه این اراضی گرفته شده است تبدیل و حفظ میراث فرهنگی است اما ارتش مخالف آن است و برای اینکه ارتش از این اراضی به انتفاع برسد باید بقیه اراضی خریداری شود که یک هزار و 200 میلیارد تومان برای خریداری آن اعتبار نیاز است.

وی در خصوص سوالی در مورد شایعه  استعفای خود ، گفت: استعفای من از سمت شهرداری یک شیطنت رسانه ای است و آن را تکذیب می کنم  و در انتخابات شورا کاندیدا نخواهم شد و ماندن و رفتن ما در شهرداری به خواست مردم بستگی دارد و در صورت خواست و موافقت مردم برای تحقق افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه در کنار مردم خواهم بود.

شهردار ارومیه در خصوص عدم‌پرداخت حقوق کارکنان و کارگران تحت‌پوشش شهرداری ارومیه، گفت:‌ در این خصوص متاسفانه برخی حاشیه‌ها موجب به‌وجود آمدن سوالاتی شده که به‌منظور روشنگری اعلام میکنم؛ که آخرین حقوق واریزی در شهرداری ارومیه مربوط به آذرماه و نیز آخرین موعد تسویه بیمه کارکنان نیز آبان‌ماه است و در روزهای آتی بیمه آذرماه را واریز می‌کنیم.

وی  ادامه داد: در گذشته کارگران خدماتی در شهرداری از آبان ماه تا اردیبهشت ترخیص می کردند و در ماه های بعدی بکار می گیرند ولی الان این کار صورت نمی گیرد.

وی افزود:یکی ازبدترین سیاستهای گذشته در شهرداری راه اندازی شرکت های پیمانکاری نیروها بود که الان هم مهمترین مشکل ما در شهرداری  است.

وی با قدردانی از کارکنان شهرداری   خطاب به  آنان گفت: از کارکنان شهرداری ارومیه در مشکلات پیش آمده مبنی بر تاخیر در حقوق ها عذر خواهی می کنم و تلاش می کنیم جبران کنیم.

حضرتپور، تعداد نیروهای مشغول به‌کار فعلی در شهرداری ارومیه را 4417 نفر اعلام کرد که این آمار در مقایسه با سال 91 و زمان تحویل‌گرفتن پست شهرداری توسط وی تنها 201 نفر افزایش نشان می‌دهد.

وی در تشریح آمار نیروها افزود: آمار پرسنل سال ۹۱ که من آمدم ۱۸۰ نفر رسمی، ۱۳ مامور به خدمت، ۱۷ پیمانی، ۵۰۹ کارگر رسمی، ۱۶۲۱ نفرکارگر قراردادی، ۲۹۱ نفر کارگر فصلی و موقت، ۲۶۰ نفر شرکتی، ۱۱۲۰ نفر پسماند، ۲۰۵ نفر راننده استیجاری که سرجمع شامل ۴۲۱۶ نفر بود و  وسال  ۹۵ کارمندان رسمی ۱۸۹ نفر، مامور ۱۰ نفر، پیمانی ۲۰۴ نفر، کارگر رسمی ۲۰۹ نفر، قراردادی ۱۲۲۹ نفر، شرکتی ۳۴۵ نفر،  پسماند ۱0۷۰ نفر پسماند و سایر واحد ها که سرجمع ۴۴17 نفر است که در شهرداری مشغول فعالیت هستند.

شهردار ارومیه  بروز اختلاف میان شهردار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را به ضرر اهداف شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: شخصا نوکر کسی هستم که برای توسعه و پیشرفت این شهر قدمی بردارد.

حضرت پور افزود: با توجه به قرابت روح الله حضرت پور تعاملشان تا اندازه ای بیشتر بوده  بویژه در کمیسیون قضایی و آقای بهادری ظرفیت ویژه ای به دلیل نایب رییس بودن کمیسیون عمران دارند و از آن استفاده می کنیم  و آقای قاضی پور هم در کمیسیون تلفیق تعامل مطلوبی  دارد.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری شهر در ارومیه ماهی ۱۲ میلیارد تومان است، گفت:  با توجه به رکود درآمدی شهرداری ها در تامین هزینه نگهداری شهر و حقوق پرسنل  با مشکلاتی  مواجه هستیم و دلیل این امر هم رکود حاکم بر کشور هست که بیش از هر چیزی گریبان شهرداری ها را گرفته است.

شهردار ارومیه در پاسخ به سوالی در مورد خرید هواپیما توسط شهرداری ارومیه گفت: ظرفیت شهرما برای توسعه و پیشرفت در دو بخش کشاورزی و گردشگری است و بزرگترین بازار فروش میوه در سازمان میادین شهرداری  ارومیه است که منتقدان باید توجه داشته داشته باشند این ظرفیت دست شهرداری است و خرید هواپیما توسط شهرداری در نگاه اول خدمت رسانی است  و در نگاه دوم تامین درآمدپایدار برای شهرداری است .

وی  تصریح کرد: قصدمان از خرید هواپیما خودنمایی نیست.

شهردار ارومیه در واکنش به پارتی بازی و  استخدام هم روستائی شهرداری،  تاکید کرد: اگر به جز یک نفر از وابستگان درجه ۲  بنده شخص  دیگر را در مجموعه پیدا کنند من پاسخگو خواهم بود و یکی از فاکتور های اساسی در بکارگیری توجه به وضعیت معیشتی خانواده افراد بوده است.

وی افزود: هزینه برادرزاده هایم را به خاطر دلسرد ننمودن مردم از عملکرد شهرداری شخصا می دهم و در شهرداری استخدام ننمودم.

شهردار در پاسخ به سوالی مبنی بر انفصال شهردار از جایگاه حقوقی توسط مراجع قضایی، بیان کرد:  من به عنوان شهردار در برخی از تخلفات سازمان ها و تمام اتفاقات شهرداری در دادگاه حضور می یابم  و حکم ۴ماه حکم انفصال من از شهردار مربوط به شکایت  در تخلف درباره یک ساختمان توسط شهروندی  بود  که مسئولیت اصلی ان با شهرداری و راس ان مجموعه شهردار است که با پرداخت جریمه و وساطت استاندار محترم آذربایجان غربی خاتمه یافت  که از نهاد های مرتبط با این قضیه تشکر میکنم.

وی در ادامه  نشست خبری از رسانه هاخواست که ساخت و ساز غیر مجاز در شهر را به عنوان مسئله قبح دار مطرح کنند و عادی بودن این امر در نگاه مردم را اصلاح کنند.

شهردار ارومیه در خصوص سوال مطروحه در خصوص دور بودن شهربازی مدرن ارومیه با ذکر مثالی از یک شهربازی در حاشیه شهر پاریس گفت: در شهرهای بزرگ معمولا شهربازی ها در حاشیه شهرها قرار دارند و امکانات مرتبط با آن تامین می شود.

وی با اشاره به پروژه آذربایجان گفت: پروژه آذربایجان به دلیل افت شدید دما و منع کارشناسان از بتن ریزی با تاخیر مواجه شد و اگر دما به ۵+ درجه برسد و بتن ریزی انجام شود پروژه در ابتدای سال آینده تحویل مردم میشود.

حضرت پور در پاسخ به پرسشی درباره مسائل مالی والیبال گفت : اولویت اول مالی ما پرداخت حقوق کارمندان پسماند است.

شهردار در پاسخ به سوال دیگر در خصوص پروژه رزت، اظهار کرد:  تمامی تعهدات پیمانکار قبلی به به پیمانکار جدید انتقال داده شده است  و ضرر سهامداران از لحاظ زمان می باشد.

شهردار ارومیه در خصوص آتش سوزی عمد برخی از باغات گفت:  بر علیه کسانی که برخی از باغهای شهر را سوزانده اند اقدام قضایی کرده ایم و به شدت مخافیم و از مردم می خواهیم که این امره را به شهرداری گزارش دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از اقداماتی مثل سوراندن باغ ها باید جلوی توسعه افقی شهر گرفته شود و این امر نگاه کارشناسان شهرسازی در طرح تفصیلی شهر را می طلبد.

شهردار ارومیه با اشاره به دست فروش ها، تاکید کرد:  اگر دست فروشی به دلیل مشکلات خانوادگی دست فروشی می کند باید در کنار نگاه حقوقی نگاه انسانی هم به قضیه داشت و در این زمینه مشکلات زیرساختی و اقتصادی و اشتعالی  در کشور و به تبع آن در ارومیه وجود دارد .

وی  در خصوص حریم مغازه ها برای پهن کردن بساط افزود:  مغازه دارها  به اندازه ۶۰ سانت  از جلوی مغازه می توانند استفاده کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به  راه اندازی  فرهنگسرای رسانه شهرداری، بیان کرد:  به دلیل نزدیکی ایجاد فرهنگسرا با ایام انتخابات و شائبه در این زمینه باید بگویم به  هیچ وجه تشکیل فرهنگسرای رسانه انتخاباتی نیست .

وی با بیان  اینکه فرهنگسرا محلی برای هم افزایی اهالی رسانه و به عنوان پاتوقی برای اصحاب رسانه است، اظهار کرد: در صورت استفاده غیر ازاین رسانه ها نظارت کنتد.

وی ادامه داد:  در یک سال دیگر به صورت انتخاباتی اعضای ان انتخاب می شود .

وی خاطر نشان کرد: وظیفه من ایجاد فرهنگسرا برای اصحاب رسانه بود که خود اصحاب رسانه چه موافق و چه مخالف چالش های مربوط به حوزه فرهنگسرا را حل کنند و به یک نظر واحد  در این زمینه برسند.

وی با بیان  اینکه این فرهنگسرا به همه اهالی رسانه تعلق دارد ، گفت:   با بداخلاقی رسانه ای در فرهنگسرا برخورد خواهم کرد

شهردار ارومیه با شااره به همکاری با رسانه ها و جریانات سیاسی، بیان کرد:   نگاه من از روز اول حمایت از رسانه ها بوده حتی منتقدان  و تفکر حاکم بر مجموعه شهرداری به صورت مستقل و همکاری با دو نوع طیف راست و چپ می باشد .

وی ادامه داد: اگر از آقای احمدی نژاد حمایت کردم به خاطر عملکرد ایشان در حوزه شهرداری است و  از مرحوم آیت الله هاشمی به خاطر  اینکه الگوی من در حوزه مدیریتی بودند حمایت کردم .

وی تصریح کرد: جریان هویت طلب و اصولگرا و اصلاح طلب اگر در مسیر ولایت و منافع مردم باشم من حمایت می کنم.

شهردار ارومیه در پاسخ به سوالی درباره تامین منابع شهرداری ها، اظهار کرد:  برای صدور پروانه ها ۳۰ در سال 96 درصد تخفیف  اعلام شده  و برای بافت فرسوده تخفیف ۱۰۰ درصدی داریم .

وی  درباره تراموای ارومیه گفت: از گشایش مالی بعد از برجام  برای ایجاد تراموا استفاده می کنیم.

حضرت پور در خصوص مناطق  کشتارگاه و اسلام اباد، بیان کرد:  میزان فعالیت شهرداری در این مناطق به اندازه ۹۰ سال گذشته شهر ارومیه است و ساخت و ساز غیرمجاز جلوی ایجاد فضای سیز در این مناطق را گرفته است.

وی با بیان اینکه در جدول کشی و آسفالت ریزی و زیرسازی اقدامات اساسی  صورت گرفته لست، اظهار کرد:

تنها موقعیتی که برای فضای سبز این منطقه در نظر گرفتیم کنار آرامستان بود و تمام توانمان در این منطقه بهبود زندگی شهروندی این مناطق است.

شهردار ارومیه در پایان از حضور اصحاب رسانه در نشست خبری تشکر کرد.









اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار