کد خبر: ۳۷۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 06 February 2017
تابناک / استاندار گیلان گفت: از همه کسانی که در برف اخیر زحمت کشیدند، تشکر می کنم اما اگر عدم برنامه ریزی و تدبیر از سوی مدیری رخ داده باشد، به طور قطع در آینده با آن برخورد خواهد شد.

محمدعلی نجفی روز یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر شهرستان رودبار بیان داشت: به دلیل شدت بارش برف در مدت زمان کوتاه که همراه با وزش باد شدید بود، در بخش خمام 628 تیر برق، در بخش کوچصفهان 500 تیر برق و در بخش مرکزی رشت نیز 653 تیر برق بر زمین افتاد و هزاران متر سیم برق پاره شد که با توجه به این حجم از خسارت، برای تهیه تیر و اتصال سیم به زمان نیاز بود.
 
وی با بیان فرازی از پیام رهبر معظم انقلاب در پی وقوع حادثه پلاسکو مبنی بر اینکه رسیدگی به علل حادثه مسأله­‌ بعدی است، ادامه داد: در زمان بروز مشکلات همه­‌ تلاش‌ها صرف خدمتگزاری برای مردم گیلان شد اما اگر عدم برنامه ریزی و تدبیر از سوی مدیری رخ داده باشد، قطعا در آینده با آن برخورد خواهد شد .
 
وی افزود: در زمان بروز مشکلات باید تمام تمرکز برای حل آن باشد و در کنار بیان انتقادات منصفانه و انتقال مشکلات مردم از سوی افراد مختلف ، متاسفانه عده ای هم تلاش کردند در زمان وقوع بحران از این نمد کلاهی برای خود بدوزند .
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان، از رشد شاخص های توسعه ای استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود : اتفاقات خوبی در جهت توسعه استان در حال انجام است که همه مستند به گزارش های مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه همواره تاکید بنده به مسئولان این است که هرگز کلامی خلاف واقع بیان نشود، اظهار کرد: از همه مدیران بخش های مختلف که در جهت رشد و تعالی استان در تلاشند، قدردانی می کنم .
وی بر ضرورت ایجاد امید در مردم تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب و از اندیشه های دولت تدبیر و امید به شمار می رود و وظیفه داریم امید را در جامعه بیشتر و خدمات نظام را هرچه بیشتر بازگو کنیم .
نجفی تامین آب شرب مناسب را از جمله خواسته های دیرین مردم منجیل عنوان و بر لزوم تسریع این مهم تاکید کرد و گفت: اصلاح خط انتقال آب در منجیل و شبکه های آب رودبار از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت تامین آب شرب در این شهرستان است .
وی درصد بهره مندی جمعیت شهری استان از آب شرب را 99.86 درصد عنوان کرد و با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در جهت تامین آب روستایی ، گازرسانی و آسفالت راه روستایی صورت گرفته، افزود : اکنون با تلاش های خوب صورت گرفته گیلان از عقب ماندگی های 12 تا 14 درصدی شاخص های راه و آب روستایی ، گذر کرده و جزو 10 استان برتر در این بخش به شمار می رود.
نجفی افزود : همواره تاکید بنده بر این است ما که اندیشه گیلان برتر و بهتر را داریم، باید با تمام توان در جهت توسعه و شکوفایی گیلان تلاش و عقب ماندگی ها را جبران کنیم .
وی ادامه داد: باید سرمایه گذارانی که علاقمند به توسعه استان و کشور بوده را احترام نموده و حمایت کنیم .
نجفی از بهره برداری 44 پروژه در بخش گردشگری در این ایام خبر داد و افزود : اعتقاد داریم که در کنار حفظ کشاورزی، صنعت و اقتصاد دریامحور باید به گردشگری نیز توجه ویژه ای داشته باشیم .
وی به رویکرد مثبت بعد از برجام برای حضور سرمایه گذاران و شرایط دولت در دنیا اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن این فضای مثبت ، در گیلان نیز 621 میلیون دلار تقاضا در این بخش داریم که بخشی از آن را ثبت کردیم که این توفیقات به یمن حضور مقتدرانه فرزندان شما در عرصه دیپلماسی است .
وی از افزایش شاخص گازرسانی شهری از 63 درصد ابتدای دولت تدبیر و امید به 96 درصد اشاره کرد و افزود : به یاری خداوند 7 شهرستان گیلان جزو شهرستان های سبز قرار خواهند گرفت .
در ششمین روز از دهه فجر با حضور استاندار گیلان دو پروژه عام المنفعه در شهرستان رودبار افتتاح شد. این پروژه ها شامل فاز دو اصلاح خط انتقال 2. 2 کیلومتری آب شرب منجیل و شبکه آب شهرهای شهرستان و یک هتل سه ستاره در رودبار است که در مجموع با 51 میلیارد ریال هزینه اجرا شده است. با اصلاح خط انتقال آب منجیل از هدررفت 30 تا40 لیتر آب درثانیه به اندازه آب شرب 18 هزار شهروند منجیلی صرفه جویی و با افتتاح هتل سه ستاره برای 30 نفر شغل فراهم شده است.
شهرستان رودبار با چهار بخش رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان در 67 کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار