مدیر کل امور بانوان خراسان رضوی:
سلجوقی با تأكيد بر ضرورت ازدواج به‌هنگام حتي در زمان تحصيل، گفت: در دوران دانشجويي جوانان از شور و نشاط مضاعفی برخوردارند و شخصیت آنان به سمت تکامل و پخته‌گی در حرکت است لذا بهتر و با انرژی بیشتری می توانند برای زندگی مشترک برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۳۷۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 06 February 2017

به گزارش تابناک رضوی، فرشته سلجوقي، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی پيش از ظهر امروز در جشن ازدواج دانشجویی در محل سالن صبا، ضمن تقدیر ازاجراي طرح ملي همسفر تابهشت، گفت: میزبانی از گروه‌های مختلف دانشجویی در طرح بزرگ همسفر تا بهشت امری ارزشمند و خطیر است که چنانچه عشق به جوانان و نیت تقرب به خداوند نباشد، انجام آن دشوار و چه بسا غیرممکن باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ازدواج در دوران دانشجویی افزود: در این مقطع جوانان از شور و نشاط مضاعفی برخوردارند و شخصیت آنان به سمت تکامل و پختگی در حرکت است،  لذا بهتر و با انرژی بیشتری می توانند برای زندگی مشترک برنامه ریزی کنند.

 سلجوقی با یادآورشدن این نکته که همسران هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند و بدون یکدیگر کامل نمی شوند،  تاکید کرد: زن یا مرد نباید انتظار داشته باشد که همسر او فردی شبیه پدر یا مادر او و دیگر نزدیکانش باشد، چون هر شخصیتی شاخصه ها و ویژگی های منحصر به خود دارد و نمی توان با جدال و سنگربندی رفتار و گفتار همسر را در راستای میل و انتظار خود تغییر داد.

وی در همین ارتباط به موضوع «تاب آوری» و تقویت آن در بین زوجین جوان اشاره و اظهار كرد: همسرانی که قدرت تاب آوری ندارند، همچون نخ با کمترین فشار از هم گسسته می شوند و همسرانی که از این توانمندی برخوردارند منعطف و صبورانه عمل می کنند و برای هر بحرانی، راه حلی  می یابند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداري خراسان رضوي درباره ارتباط همسران با خانواده های خود تصريح کرد: همسران یقین بدانند که والدین همسرشان آنان را همچون فرزند خود دوست داشته و چنانچه نصیحتی به آنان می کنند با نیتی خیرخواهانه و از سر دلسوزی است.

وی همچنین، بر پرهیز از مقایسه به عنوان یکی از فاکتورهای تخریب کننده‌ شخصیت همسران تاکید کرد و گفت: هر یک از ما پس از انتخاب همسر باید بپذیریم که گزینش خود را انجام داده ایم و باید پای این انتخاب بمانیم  لذا چنانچه نقص یا کاستی در شخصیت همسر مشاهده می کنیم بايد با صبر و منطق با آن برخورد کنیم.

سلجوقی در ادامه بر ضرورت همکاری خانواده ها در تحقق ازدواج آسان جوانان نیز تاکید و اظهار كرد: جوانان ما انسان های قانع و منطقی هستند امااغلب نظرات آنان در زمینه برگزاری ازدواج و تهیه جهیزیه تعیین کننده نیست بلکه خانواده های آنان هستند که با در نظر گرفتن قید و بندهای اضافی فرآیند ازدواج را دشوار می سازد.

وی با اشاره به نامگذاری سال95 با عنوان  اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، يادآور شد: همه خانواده ها باید توصیه رهبر معظم انقلاب را در خصوص برگزاری ازدواج آسان و به‌هنگام جدی بگیرند و نيز با تهیه جهیزیه ای با کالای ایرانی به بحث اشتغال و ازدواج آنان کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار