رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر کاندیدای موتلفه درباره برجام»»،«روایت وزیر اطلاعات از بازدید ۱۴ میلیونی دعای فرج در تلگرام»،«ادعای تصمیم رئیس دولت اصلاحات برای اظهار ندامت از فتنه!»،«قسم جلاله سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶ 06 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نظر کاندیدای موتلفه درباره برجام

سید مصطفی میرسلیم، کاندیدای موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶ درباره برجام گفت:مذاکرات هسته‌ای منجر به این شد که مظلومیت ما در دنیا برطرف شود اما بقیه ماجرا نازرنگی طرف های مقابل ما بود. امید بستن به اینکه برجام به نتیجه ای برسد و سپس همه مسائل ما حل شود و سیل برکت از آمریکا به ایران جریان پیدا کند نهایت خامی و از دست دادن فرصت است. مهر این خبر را منتشر کرد.


ممنوع الکاری خواننده سرشناس پاپ

قضات دادگاه کیفری یک خواننده پاپ را به اتهام تعرض به دختر جوانی ،به شلاق، تبعید و 5سال محرومیت از فعالیت فرهنگی و خوانندگی محکوم کردند. این خواننده پاپ که رسانه‌ها او را «م-خ» معرفی کرده‌اند به دنبال شکایت این دختر در منزل پدرش بازداشت شد. در حالی که پلیس در تحقیقات به ارتباطات این خواننده با تعدادی زیادی دختر جوان پی برده بود وی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: چون خواننده هستم و ساعتهای زیادی را در استودیو می گذرانم به همین خاطر با دختران زیادی رابطه کاری دارم. من نسبت به دختر جوان که علیه من شکایت کرده هیچگونه عمل غیر عرفی انجام نداده ام. او از طرفداران من بوده و حالا چون فهمیده علاقه ای به او ندارم این شکایت را علیه من مطرح کرده است. در حالی که پزشکی قانونی ادعای دختر جوان مبنی بر عمل و نیت شیطانی قرار گرفتن را تایید کرده بود خواننده پاپ در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران غیر علنی و پشت درهای بسته محاکمه شد و گفت دختر جوان به میل خودش به خانه پدری وی رفته و با او ارتباط غیر متعارف برقرار کرده است. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و خواننده جوان را به 99 ضربه شلاق، 2سال تبعید و 5سال محرومیت از فعالیت های فرهنگی و خوانندگی محکوم کرد.ایران این خبر را منتشر کرده است.


ماجرای مخالفت امام با برگزاری راهپیمایی توسط الله کرم

آیت‌الله پروازی در گفت‌وگو با شرق در خصوص لغو راهپیمایی ولایت در سال ۶۷ که قرار بود توسط انصار حزب‌الله انجام شود گفت: من درباره راهپیمایی خیلی خبر ندارم. من شنیدم قرار است راهپیمایی انجام شود؛ اما من کاری برای آن انجام ندادم. سال ٦٧ بنا شد آقای الله‌کرم راهپیمایی ولایت را برای مسائل جبهه و جنگ، در تهران راه‌اندازی کند. جنگ هم هنوز تمام نشده بود. این در ادامه همان اختلافاتی است که از سال ٦٢ درباره فرماندهی سپاه آغاز شده بود. من آن‌موقع جبهه بودم و فقط مطلع شدم قرار است چنین برنامه‌ای برگزار شود؛ اما شنیدم امام با آن مخالفت کرده است. اينكه ماجرا چه بود، من این‌قدر متوجه شدم که آقای محلاتی گزارشی از این اختلافات به امام می‌دهد، امام ابراز می‌کند آنهایی که مخالف فرماندهی جنگ هستند، حتما پا در گلیم آمریکا دارند. در تأیید صحبت‌های امام، آقای الله‌کرم می‌خواست راهپیمایی برگزار کند. آن زمان این‌گونه بود امام هر صحبتی که داشتند، بعد از آن یک راهپیمایی تأییدی برگزار می‌شد؛ اما به نظر من امام احساس کرد اگر این راهپيمایی برگزار شود، اختلاف بیشتر خواهد شد. به‌همین‌دلیل دستور دادند جلوی این راهپیمایی گرفته شود. من از این موضوع مطلع بودم؛ اما در آن دخالتی نداشتم.


انتقاد تند امام‌جمعه شیراز از یک مراسم همراه با موسیقی

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن انتقاد از حواشی ایجاد شده در مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز گفت: بعضی از مسئولان لیاقت این لباسِ مسئولیت را ندارند. آیت‌الله اسدالله ایمانی در انتهای درس خارج گفت: یک جمعی راه افتادند به عنوان این که شیراز به مدت یکسال پایتخت جوانان کشورهای اسلامی شود که سال گذشته (۲۰۱۶) استانبول ترکیه بوده و ۲۰۱۷ ایران انتخاب شده و در ایران هم شیراز را انتخاب کردند. وی افزود: از ابتدا بنا بر این بوده که شیراز بخاطر حرم سوم اهل بیت( ع ) انتخاب شود و این که معنویت انقلاب و شهادت و فداکاریها و ایثارگری ها و بعد هم مفاخر علمی که در شیراز بوده هم ضمیمه قضیه است. امام جمعه شیراز ادامه داد: جلسه اول که برگزار کردند، روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) بود که آن روز دو ساعت جلسه پیش بینی کرده بودند و دعوتنامه آمد؛ یک ساعت طی دو فقره نیم ساعته موسیقی سنتی برگزار می شد. یک ساعت دیگر هم سخنرانی ۱۰ دقیقه و ۵ دقیقه بود. مثلا برای من ۱۰ دقیقه سخنرانی و برای وزیر ۱۵ دقیقه سخنرانی گذاشته بودند. مرحوم آیت الله هاشمی فوت کردند و جلسه تعطیل شد. فوت ایشان عامل شد جلسه تعطیل شود. آیت الله ایمانی بیان کرد: مجددا این جلسه برگزار شد. سه روز قبل پیش من آمدند، به آن ها گفتم این کار شما کار زننده ای است. روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شما دو ساعت برنامه داشتید و یک ساعتش دو تا موسیقی سنتی، یعنی یک ساعت موسیقی بود و یک ساعت هم کل برنامه ها بود و این واقعا زننده و زشت است، حالا روزش هم وفات حضرت معصومه(س) بود. مرحوم هاشمی از دار دنیا رفت و به داد شما رسید، اگر از دار دنیا نرفته بود شما جلسه تان را برگزار می کردید و آبروریزی اول و آخر برایتان بود که روز وفات حضرت معصومه(س) شما این کارهای غلط را انجام ندهید. عذرخواهی کردند و گفتند نمی دانستیم.


سوله‌های مدیریت بحران تهران در اختیار عموپورنگ و خندوانه

رحمت الله حافظی عضو اصولگرای شورای شهر تهران فهرستی از سوله های مدیریت بحران شهرداری مناطق مختلف تهران منتشر کرد که در اختیار برنامه های تلویزیونی قرار گرفته است. حافظی در توییتر نوشت: معاون عملیات آتش نشانی در صحن شورا گفت بیسیم ما آنالوگه و در پاسخ که چرا دیجیتال نمی باشد، گفت؛ آقای حافظی من را به این مسائل وارد نکنید. وی در بخش دیگری اورده است: بنظر شما محل استودیوی این برنامه های صدا و سیما کجاست؟ برنامه خندوانه، برنامه اکسیر، برنامه محرمانه و عموپورنگ. حافظی افزود: سوله های مدیریت بحران منطقه 2 در اختیار برنامه خندوانه، منطقه 12 برنامه اکسیر، منطقه 3 برنامه محرمانه، منطقه 5 عموپورنگ، منطقه 4 شهر بازی کودک


روایت وزیر اطلاعات از بازدید ۱۴ میلیونی دعای فرج در تلگرام

وزیر اطلاعات در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اعضای کانال های ضد دین محدود است، گفت: اعضای برخی از این کانال ها به 10 تا 15 هزار نفر هم نمی رسد و بازدید از مطالب ضد دینی منتشر شده در این کانال ها دو تا سه هزار نفر می باشد اما مطالب ضد اخلاقی گاه تا 15 هزار نفر هم بازدید کننده دارد. وی افزود: کانالهای ضد دینی بازدید کننده کمی دارد اما فقط یک دعای فرج در یک کانال تا 14 میلیون نفر بازدید کننده دارد واین بیانگر آن است که جوانان ما ضد دین و به دنبال فساد نیستند. وزیر اطلاعات اظهار کرد: باید به سمت شیوه های درست و مناسب از این شبکه ها حرکت کنیم و طراحی های مناسبی در این حوزه در داخل انجام شود .ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ماجرای جالب توصیه اوباما به احمدی‌نژاد

محمدجواد فتحی عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: متأسفانه من به صورت یک نقل قول از وزیر امور خارجه شنیدم که دولت آمریکا در زمان اوباما در بحبوحه تصویب قانون مذکور، به رئیس جمهور و دولت وقت ایران اعلام می کند که ایران باید هرچه سریع تر سپرده های خود را از بانک های مذکور خارج کند، در غیر این صورت ما پس از حکم دادگاه نمی توانیم اموال مصادره شده را به ایران برگردانیم. متأسفانه احمدی نژاد در پاسخ می گوید که آمریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


ادعای تصمیم رئیس دولت اصلاحات برای اظهار ندامت از فتنه!

جهان نیوز مدعی شد که سیدمحمد خاتمی و برخی از چهره های شاخص اصلاحات طی چند روز اخیر به یک جمع بندی رسیدند که نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بنویسند و بابت نقش خود در این غائله عذرخواهی کنند! طراح اصلی این پروژه خود رئیس دولت اصلاحات بوده و قرار است ذیل این نامه در کنار نام او ، اسامی چند نفر دیگر از سران اصلاحطلب نظیر موسوی خوئینی ها هم آورده شود.


طلب عفو یک اصول گرا از خانواده هاشمی

الله وردی نژاد دبیرکل جبهه تحول گرایان ولایی گفت: نمی شود انکار کرد که آیت الله هاشمی یکی از ستون های انقلاب بود، که هنوز هم مردم دلتنگ وی هستند. برخی اصولگرایان نباید به آیت الله هاشمی بی مهری کنند. به هر حال ایشان رفته‌اند و دیگر در میان ما نیستند. البته انتقاد به عملکرد آیت الله هاشمی اشکالی ندارد، ولی این روزها شاهد فحاشی، هتاکی، اتهام زنی و افترازنی به آیت‌الله هاشمی هستیم. من به عنوان یک اصولگرا از خانواده آیت‌الله هاشمی طلب عفو می‌کنم و باید از طرف دوستان اصولگرای خود عذرخواهی کنم. برخی از دوستان ما باید دست از این بی مهری‌ها، حرمت شکنی‌ها بردارند. از این دوستان به جای این اقدامات انتظار داریم بذر دوستی در جامعه بکارند.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعضای جدید اضافه می کند

ژاله فرامرزیان عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: آقای رهامی با اکثریت آراء دعوت‌شان برای عضویت در شورا تصویب شد، البته چند گزینه دیگر هم برای پیوستن به این شورا مطرح هستند. تا زمانی که بحث کاندیداتوری جدی‌تر نشود و حضور نامزدها مشخص نشود، احتمالا وارد بحث مصادیق نشویم و فعلا ًدر مورد آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها کار کنیم. ما در بحث بررسی مصادیق نامزدهای شوراها تنها در مورد شاخص‌ها صحبت کردیم و اینکه افراد برای انتخاب چه مراحلی را باید طی کنند و بحث این جلسه هم دستورالعملی بود که از جانب کمیته تنظیم برنامه‌ها ارائه شد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


پیامک‌های حذف یارانه به زودی ارسال می شود

اول بهمن ماه بود که احد رستمی، مدیرکل رفاه و تامین اجتماعی وزارت رفاه خبر از ارسال پیامک حذف یارانه تا 20 روز بعد را داد و گفت:پس از ارسال پیامک و بررسی مراحل حذف آغاز می شود. مطابق اظهارات این مدیر کل، از همین روزها پیامک های ارسال حذف یارانه برای سرپرست خانوار ارسال و به احتمال زیاد از ماه آینده تعدادی از خانوارها از لیست دریافت یارانه حذف خواهند شد. احدرستمی،مدیرکل رفاه و تامین اجتماعی وزارت رفاه با بیان اینکه برنامه ای داریم تا یارانه به نیازمندان پرداخت شود افزود: این وزارتخانه در نظر دارد تأمین اجتماعی چند لایه را برای آحاد جامعه در نظر بگیرد. در این زمینه یارانه خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، خانوارهای دارای مستمری پایین و خانوارهایی که فرد شاغل در این خانواده ها وجود ندارد یا درآمد خانوار بسیار پایین است، افزایش پیدا می کند و تحت پوشش درمان رایگان قرار خواهند گرفت. قانون این خبر را منتشر کرد.


تنش اخیر آمریکا با ایران به ضرر روحانی است

بلومبرگ نوشت: در حال حاضر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بزرگترین دستاورد مورد ادعای دولت روحانی مبنی بر بهبود روابط با غرب در معرض خطر قرار گرفته است. استاد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی: «این جنگ لفظی موجب تقویت موضع اصولگرایانی خواهد شد که از همان اول می گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست.» فارس این خبر را منتشر کرد.


هیأت رئیسه مجلس حاضر به استیضاح وزیر راه نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: هیات رئیسه مجلس حاضر به استیضاح وزیر راه نیست. بیگی گفت: در این ۲ ماه مقاومت عجیبی از جانب هیأت رئیسه نسبت به عدم استیضاح آخوندی را مشاهده کردیم. وزیر راه در دفاع از حقوق مردم آذربایجان حاضر به حضور در مجلس نشد! طول کشیدن ماجرای استیضاح آخوندی نشان می‌دهد که به طرز عجیبی روابط و ضوابط موثر واقع شده و بر مسائل سیاسی نمایندگان نیز تاثیر گذاشته است. رویداد این خبر را منتشر کرد.


قسم جلاله سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب

مرضیه وحیددستجردی ر پاسخ به سوالی ضمن تکذیب کاندیداتوری خود در انتخابات 96 بیان کرد: همان‌طور که شورای نگهبان تایید کرده است بانوان نیز اجازه دارند که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند و سپس صلاحیت‌شان در راستای اینکه چقدر تجربه و سابقه دارند بررسی شود، اما من صد در صد قصد شرکت در انتخابات را ندارم. سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که چه کسی در جبهه اصولگرایی قابلیت رقابت با آقای روحانی را دارد، تشریح کرد: ما در این دوره به هیچ وجه از بالا به پایین انتخاب نمی‌کنیم، گذاشتیم کاندیداها بیایند در مجمع عمومی خودشان را معرفی کنند و رای بگیرند. وحیددستجردی در خصوص تعدد نامزدهای انتخاباتی اصولگرا بیان کرد: به حق امام رئوف، امام رضا(ع)، امیدواریم تعدد کاندیدا نداشته باشیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


خودروسازی ها به دنبال قرداد با بنز و بی ام وی

ساسان قربانی در نشست خبری با اعلام به اینکه در دو هفته آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو در راه است، اظهار داشت: به طور قطع تا پایان سال برخی قراردادهای خودرویی به سرانجام خواهد رسید. وی در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه خودروسازان درحال مذاکره با فولکس واگن، ولوو، اسکانیا، فیات، بی ام و و بنز هستند، تصریح کرد: اما باید قبول کنیم امروز شریک تجاری صنعت خودروی ایران فرانسوی‌ها هستند و به همین دلیل سهم آنها در تعاملات و قراردادها بیشتر از سایر شرکای خارجی است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


واکنش جدید معاون اول به اظهارات ترامپ

جهانگیری در آبادان گفت؛ در جایی‌که این کشورها سود برده‌اند ایران نیز سود برد و اینجا بود که دنیا وارد گفت‌و‌گو با این ملت بزرگ و متمدن شد، ما نیز از زبان گفت‌و‌گو و تعامل استقبال می‌کنیم و کسانی که با زبان تهدید و بی ادبی با ملت ایران صحبت می‌کنند قطعا بازنده خواهند بود.معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه همه کسانی که با ایران به بدی سخن بگویند بازنده هستند اظهار کرد: آمریکایی‌ها در این مدت به بدی با ایران سخن گفته‌اند و امیدواریم که خودشان از این حرکت دست بکشند، بین ایران و آمریکا دیوار بی‌اعتمادی بسیار بلندی وجود دارد زیرا آمریکایی‌ها در بسیاری از مسائل علیه ملت ایران نقش داشته‌اند و این مسائل به راحتی و به زودی از ذهن ملت پاک نخواهد شد.


صالحی امریکا را تهدید کرد

علی اکبر صالحی در گفت و گو با فارس گفت؛ اگر اراده ‌کنیم می‌توانیم 90 درصد هم غنی سازی انجام دهیم و این توانمندی را دارا هستیم.


«مذاکره» آخرین شیوه دشمن برای ایجاد تغییر

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بمناسبت فر‌ارسیدن سی‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه نیوز پرداخته که در بخشی از این کفت و گو گفت؛ آخرین شیوه دشمن، تعامل و مذاکره است که با انگیزه نفوذ در سیستم و وادار کردن نظام به تسلیم، در دستور کار قرار گرفته است.


وزیر به دنبال عاری کردن دانشگاه‌ها از دخانیات!

کتر محمد فرهادی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش دانشگاهی اظهار کرد: گسترش دانشگاه‌های عاری از دخانیات به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و دستورالعمل‌های این موضوع نیز تهیه شده است.


نظر صریح مصطفی معین درباره حصر و محدودیتها

مصطفی معین می‌گوید: ما به‌جای این‌که در زمینه‌های دیگر نوآوری، ابداع و اختراع داشته باشیم، در روش‌های ایجاد محدودیت و سلب آزادی‌ها نوآوری داریم. ما کم می‌شنویم که این روش‌های عجیب‌ و غریب در تاریخ گذشته یا در کشورهای دیگر انجام‌شده باشد. بنابراین این کاری که با آقای خاتمی انجام می‌دهند نه از لحاظ سیاسی و اخلاقی توجیه دارد، نه توجیه قانونی و حقوقی دارد و نه حتی توجیه مدیریتی. جماران این خبر را منتشر کرده است.


هشدار صریح روسیه به آمریکا درباره لغو برجام


سرگئی ریابکوف گفت: گشایش دوباره پرونده هسته ای ایران اقدامی خطیر به شمار می رود.وی اظهار داشت: مسکو به اطلاع واشنگتن رسانده است که برای بازنگری در توافق هسته ای با ایران تلاش نکند.معاون وزیر خارجه روسیه افزود: مسکو در ارتباط با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ابراز تاسف کرده و آن را ابزار مناسبی برای حل مسائل نمی داند.ریابکوف تصریح کرد: ما از این اتفاق ناراحتیم. ما همیشه موضع ثابتی داشتیم که تحریم ها ابزار مناسب و درستی برای حل اینگونه مسائل نیستند.

ظریف به شایعات پایان داد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به شایعات ایجاد شده در باره نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد.ظریف در تازه ترین اظهار نظر خود درمورد انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و شایعاتی مبنی بر کاندیدا شدنش گفت: با قاطعیت می گویم هیچ گاه کاندیدای ریاست جمهوری نخواهم شد چون این توان را در خودم نمی بینم!


شریعتمداری رییس ستاد روحانی می‌شود

از محمد شریعتمداری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در محافل سیاسی نام برده می شودیک منبع آگاه به پایگاه خبری امیدنامه گفت که محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور به زودی از سمت خود استعفا می‌دهد و ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده می گیرد.پیشتر از محمد علی نجفی به عنوان ریاست ستاد روحانی نام برده می شد که وی عهده دار ریاست اتاق فکر روحانی شده است.


رضایی: موشک جواب موشک است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مطلبی تحت عنوان«سیاست واقعی» نوشت: موشک جواب موشک است.محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: پس از 40 سال معلوم شده است که سریال کلینتون، بوش، اوباما و ترامپ در مقابل ایران، سیاست خنده و سیلی است. ایران در مقابل خنده آن‌ها نرمش قهرمانانه و در مقابل سیلی آن‌ها ندامت را برای‌شان رقم زده است؛ بنابراین وقتی گفت‌وگوی تمدن‌ها و برجام با سد تهدیدات بوش و ترامپ مواجه باشد، ادامه نرمش موجب می‌شود که آن‌ها به مراکز هسته ای ایران حمله کنند، چون فکر می‌کنند ما جز خنده و دست مریزاد در چنته دیپلماسی نداریم ولی اگر بدانند موشک جواب موشک است جز لفاظی، رجزخوانی و قارت پولهای عربستان طرفی نخواهند بست.


مشایی آفتابی شد

اسفندیار رحیم مشایی معاون احمدی نژاد در دولت نهم و رئیس دفتر وی در دولت دهم، پس از مدت ها اجتناب از شرکت در مجامع رسمی و خبری، امروز دوشنبه در مراسم ترحیم خواهر حبیب کاشانی در مسجد علی اکبر(ع) تهران حضور یافت.شایان ذکر است، رئیس دفتر جنجالی احمدی نژاد چند هفته پیش نیز در مراسم ترحیم غلامرضا قاسمی، همسر خواهر احمدی نژاد شرکت کرده بود.


ملاقات سلطان با محمود احمدی نژاد

علی پروین امروز درحاشیه مراسم ترحیم همشیره حبیب کاشانی با محمود احمدی نژاد،دیدار کرد.پروین برخورد گرمی با احمدی نژاد داشت و به او گفت 10 دقیقه منتظر ماندم تا شما بیایی. این دو چند ثانیه ایی با هم درگوشی صحبت کردند.


توضیح سخنگوی سپاه در مورد یک شایعه مجازی

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: آقای ذوالقدر از فرماندهان باسابقه و خوش‌نام سپاه بوده‌ و مدتی است بادرخواست بازنشستگی ایشان نیز موافقت شده است.همایشی مقدماتی مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز گذشته در تالار آدینه تهران با حضور و سخنرانی محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد اجرایی این جبهه برگزار شد.پس از برگزاری این مراسم برخی از رسانه‌های فضای مجازی از وی به عنوان یک مقام سپاه یاد کرده بودند، که در تماس خبرنگار تسنیم با سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران، وی ضمن رد این موضوع، گفت: آقای ذوالقدر از فرماندهان باسابقه و خوش‌نام سپاه بوده‌اند که چندین سال است، ابتدا به وزارت کشور و سپس به قوه قضاییه مأمور شده بودند.وی افزود: مدتی است که با درخواست ایشان برای بازنشستگی از سازمان سپاه موافقت شده، بنابرین حضور ایشان و سخنرانی در مجامع مختلف ارتباطی با سازمان سپاه پاسداران ندارد.


واکنش عارف به خبر استیضاح وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش که تنها سه‌ماه بعد از دریافت رای اعتماد ازسوی تعدادی از نمایندگان اصولگرا درحال پی‌گیری است، گفت: دقیقاً متوجه نمی‌شوم که نمایندگان متقاضی استیضاح دانش‌آشتیانی که یکی دو ماه پیش از مجلس رای اعتماد گرفته، چه مطالباتی دارند.او گفت: دقیقاً نمی‌دانم چه کسانی به‌دنبال این استیضاح هستند و معلوم نیست آیا مطالباتی از قبل وجود داشته و نمایندگان با روی کار آمدن وزیر جدید کماکان به‌دنبال همان مسائل هستند یا خیر.عارف در پایان تصریح کرد: متوجه نمی‌شوم که استیضاح وزیری که هنوز مرکب امضایش خشک نشده، به چه معنایی است.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.


درخواست یک نماینده برای توقف اجرای برجام

رئیس کمیته هسته ای مجلس با بیان اینکه با تحریم های جدید آمریکا، برجام نقض شده است تاکید کرد: طبق بند دوم فرمان رهبر معظم انقلاب اجرای برجام باید متوقف شود.حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه آزمایش موشکی، اظهار داشت: در فرمان اجرای مشروط برجام که از سوی رهبر انقلاب خطاب به رئیس جمهور صادر شده بود، یکی از شرایط نه گانه پذیرش برجام این بود که وضع هر گونه تحریم جدید تحت عناوین خودساخته ای مانند تروریسم و حقوق بشر نقض برجام محسوب می شود.این مطلب در مهر منتشر شده است.


نظر جالب شهید بهشتی درباره عبای روحانیون

حجت‌الاسلام حجتی کرمانی که با لباس روحانیت بدون عبا در مراسم حضور داشتند، خاطره‌ای از نگاه شهید آیت‌الله بهشتی درباره عبا مطرح و بیان کرد: آیت‌الله بهشتی در مراسم هایی که در آلمان شرکت می‌کردند عبا نمی‌پوشیدند و به همین دلیل عده‌ای بهانه کرده و می‌گفتند او تحت تاثیر کشیش‌های مسیحی و به تقلید از آنها عبا نمی‌پوشد ولی درواقع شهید بهشتی معتقد بود که عبا در لباس سنتی روحانیون ایران جایی ندارد.وی افزود: یک‌بار هم در مجلس خبرگان قانون اساسی که اصولا شاگرد پرحرفی بودم؛ می‌خواستم مجدد صحبت کنم ولی هنگام برخاستن عبایم افتاد و دنبال آن می‌گشتم، آقای بهشتی که رئیس مجلس بود آنجا هم گفت که با عبایت کاری نداریم و صحبت کن و من هم بدون عبا سخنرانی کردم. از هم‌لباسان خود هم می‌پرسم که واقعا این عبا چه استفاده‌ای دارد؟این مطلب در ایلنا منتشر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار