رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اظهار تاسف شریعتمداری از اینکه ترامپ برجام را پاره نمی کند!»،«تعبیر جالب سخنگو درباره گروه موافق عدم کاندیداتوری روحانی»،«هشدار جالب باهنر به اصولگرایان و جلیلی»،«وام ۸۰ میلیونی ازدواج هم آمد» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳ 07 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تعبیر جالب سخنگو درباره گروه موافق عدم کاندیداتوری روحانی

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با اهالی رسانه، در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه «آیا از سوی گروه‌ها یا بخش‌هایی تاکنون اعمال فشارهایی صورت گرفته که آقای روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 کاندیدا نشوند؟»، گفت: تاکنون در این زمینه اعمال فشاری بر رئیس‌جمهوری نبوده است اما بحث رسانه‌ای در این باره بسیار مطرح شده و رسانه‌هایی در این باره کار کرده‌اند. وی افزود: عروسی گروهی خواهد بود که آقای روحانی کاندیدا نشود ولی باید بدانیم که بهره‌گیری از افراد باتدبیر، زیرک و فهیمی چون آقای روحانی، به نفع نظام است.


استدلال عجیب روحانی درباره علت اینکه سرش کلاه نمی رود!

حسن روحانی صبح امروز در مراسم جایزه کتاب سال در تالار وحدت گفت:گذاریم همه با آزادی به صحنه بیایند. اسلام برای ما جمهوریت، صندوق آرا و حاکمیت ملی آورده است و جمهوریت هم برای ما تقویت فرهنگ اسلامی را در برردارد. ما دولت بدون فرهنگ نمی‌خواهیم؛ دولت بدون فرهنگ بی ارزش است. فرهنگ هم باید در چارچوب قانون باشد تا ما به اهداف بلند انقلاب برسیم. وی در ادامه به کنایه گفت: وقتی رفتیم با قدرت های بزرگ برای مذاکره نشستیم، بعضی ها گفتند چرا اینکار را می کنید، کلاه گشاد سرتان می گذراند، ما گفتیم، نه، ما عمامه داریم.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


دیگر خط قرمزها را اعلام نمی‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم سی‌و‌چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران گفت: او با اشاره به آمار انتشار کتاب در یک سال گذشته گفت: «از مجموع ۶۵ هزار اثری که امسال مجوز نشر گرفته‌اند ۱۴ هزار کتاب ترجمه‌ای بوده‌ است و بیش از ۵۰ هزار کتاب تالیفی. از این تعداد،‌ کتابی‌هایی که در مسیر ممیزی و نظارت قرار گرفته، ناچیز است به طوری که کمتر از سه‌هزارم آن‌ها نیاز به نظارت و ممیزی داشته است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم دیگر اعلام خطر قرمز نکنیم، یعنی حتی همین سه‌هزارم را هم از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل کنیم تا خود صاحبان این آثار به اصلاح متونی که خطوط قرمز را رعایت نکرده‌اند بپردازند تا همگان بتوانند آثار خود را آزادانه منتشر کنند.» ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اظهار تاسف شریعتمداری از اینکه ترامپ برجام را پاره نمی کند!

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به علت تغییر موضع ترامپ درباره برجام گفت: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود هنوز نمی‌دانست برجام چه امتیاز بزرگ و باد آورده ای برای آمریکا فراهم آورده است و به همین علت قول داده بود اگر رئیس جمهور شود برجام را پاره خواهد کرد. شریعتمداری افزود: ترامپ حالا متأسفانه سر عقل آمده و متوجه شده رفقای قبلی او چه کلاه گشادی سر ایران گذاشته‌اند بنابراین نه فقط دیگر حاضر نیست برجام را پاره کند بلکه اعلام می‌کند با همه توان از آن حمایت خواهد کرد. فارس این خبر را منتشر کرد.


احمدی‌نژاد: هنوز نفت ما ملی نشده!

محمود احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از کتاب «خون خاک» نوشته خسرو معتضد گفت: ملی شدن نفت ، کار بسیار بزرگ اما نیمه تمامی بوده است. از آن جهت کار بزرگی بود که تاکیدی بر استقلال ملت ایران محسوب می شد. مهمترین تاثیر نهضت ملی شدن نفت را می توان تاکید بر بیداری و استقلال ملت ایران دانست. در این نهضت زحمات زیادی کشیده شد که درخور تقدیر است اما اشتباهاتی هم وجود داشته است که مانع از جلوه گری عظمت فداکاری های انجام شده نیست . ملی شدن نفت کار بزرگی بود اما نفت هنوز به طور کامل ملی نشده است و ما در ابتدای این راه هستیم. قیمت نفت هیچگاه تابع عرضه و تقاضا نبوده است و این یک دروغ بزرگ است که گفته شود بازار نفت تابع عرضه و تقاضاست. قیمت نفت همیشه تحت تاثیر سیاست بوده و می توان گفت نفت تنها کالایی است که قیمت آن را نه فروشنده بلکه مشتری تعیین می کند. دولت بهار این خبر را منتشر کرد.


زنجانی کی اعدام می شود؟

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با مهر، در واکنش به اظهار نظر اخیر «اصغر هندی» مشاور وزیر نفت و مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت مبنی بر احتمال اجرایی شدن حکم اعدام زنجانی قبل از سال جدید، گفت: بعید می‌دانم اجرای حکم موکل قبل از عید صحت داشته باشد چرا که بابک زنجانی تازه دیروز حکم دیوان عالی کشور را مطالعه کرد.


توییت بقایی درباره پرونده 12هزار میلیاردی احمدی‌نژاد

حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد در توئیتر نوشت: چرا صادقی نماینده مجلسکه مدعی پرونده 12 هزار میلیاردی رئیس‌جمهور سابق است حاضر نیست درباره جزئیات آن سخن بگوید؟ قطعا بضررشان است.


ماجرای حبس سه روزه استیلی و نوازی

حمید استیلی و محمد نوازی از دعوای‌شان در دربی گفتند.حمید استیلی و محمد نوازی در دربی سال‌های پایانی دهه 70 درگیری شدیدی داشتند. آنها بعد از سوت پایان بازی بزن بزن کردند و شبش از ورزشگاه به زندانی در میدان توپخانه تهران منتقل شدند.حمید استیلی درباره خاطره آن روز در برنامه نود می‌گوید: «از در رختکن آمدیم بیرون، پلیس بردمان. ما می‌خواستیم نرویم اما علی آقای پروین گفت بروید و من زود درتان می‌آورم ولی سه روز زندان انفرادی بودیم. همه چیزمان را گرفتند، حتی بند کفش‌هایمان را باز کردند که بلایی سر خودمان نیاوریم!»نوازی هم تقریبا همین‌ها را تایید کرد.


تنها عکسی که در اتاق شخصی هاشمی بود

مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به دیدار اخیر انجمن اندیشه و قلم با خانواده هاشمی، از واکنش علی مطهری نسبت به وسایل منزل آیت الله نوشت. غلامعلی رجایی در کانال تلگرامی خود نوشت: «هفته گذشته که با جمعی از دوستان انجمن اندیشه و‌ قلم به بیت آیت‌الله هاشمی عزیز رفته بودم، فرصتی پیش آمد تا از اتاق شخصی ایشان فیلم مختصری بگیرم که ملاحظه می‌کنید. ‏آقای هاشمی پس از ترور به دستور امام از منزلشان به این خانه در کنار حسینیه جماران منتقل و در این منزل اجاره‌نشین بودند. ‏در این بازدید، دیدن چند پشتی ساده موجود در اتاق و مبل رنگ و رو رفته قدیمی که ایشان بر آن می‌نشست مرا متأثر کرد. ‏خدا انصاف بدهد به کسانی که دم از زندگی اشرافی وی می‌زدند. نکته جالب برای من این بود که در این اتاق عکس قاب گرفته مسجدالاقصی بر روی دیوار خودنمایی می‌کرد. علاقه هاشمی به قدس مثال‌زدنی بود.وی در ادامه یادداشت خود می‌نویسد: در مصاحبه‌ای گفتم حدود دو سال قبل، وقتی دکتر علی مطهری را به خانه هاشمی بردم قبل از ورود حاج آقا به سالن پذیرایی، دکتر مطهری برای لحظاتی خیره خیره به اطراف می‌نگریست علت را که پرسیدم گفت: بیش از بیست سال است اینجا نیامده‌ام و عجیب است که با همان وسایل و به همان صورت مانده است.


معاون اجرایی رییس‌جمهور از سمت خود کناره‌گیری می‌کند؟

سخنگوی دولت گفت: ریاست شریعتمداری در ستاد انتخاباتی روحانی منافاتی با قانون ندارد. قطعا آقای شریعتمداری از سمت خود کناره‌گیری خواهند کرد تا مشکلی برای آقای روحانی پیش نیاید.محمدباقر نوبخت در پاسخ به این سوال که آیا آقای شریعتمداری رییس ستاد انتخابات روحانی شده و این منافاتی با قانون ندارد، گفت: این کار منافاتی با قانون ندارد، خود من عضو حزبی هستم و پیش از انتخابات مسئولیت دبیرکل حزبی را داشتم و در ۴ سال اخیر شاید حتی سه بار هم برای عرض خدا قوت به حزب سر نزده‌ام، البته در دنیا مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما در ایران فعالیت حزبی این چنینی منفی است. مطمئن باشید اگر فردی در دولت بخواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد طبق قانون انتخاباتی کنار می‌رود تا مشکلی ایجاد نشود.او افزود: قطعا آقای شریعتمداری از سمت خود کناره‌گیری خواهند کرد تا مشکلی برای آقای روحانی پیش نیاید ما که نمی‌خواهیم برای رئیس خود مشکل ایجاد کنیم.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.


درخواست انتخاباتی روحانی از سران اصلاحات

روزنامه آفتاب یزد امروز طی مطلبی از درخواست روحانی برای معرفی چند گزینه اصلاح‌طلب در انتخابات آتی خبر داد و نوشت: نبرد حسن روحانی در برابر چندین اصولگرا در عرصه رقابت‌ها، حتی نگرانی‌هایی را برای خود رئیس جمهوری نیز ایجاد کرده است به طوری که بنا به گفته منابع آگاه به آفتاب یزد، خود حسن روحانی از سران اصلاحات خواسته است تا افرادی را به همراه او روانه کارزار انتخابات کنند تا آنها به یاری‌اش بشتابند و در برابر هجوم حملات اصولگرایانه از او و سیاست‌های او دفاع کنند. بنابر، این است که این یار کمکی نقش مهره‌های قلعه در بازی شطرنج یا « ضربه گیر حسن روحانی» را بازی کند و علاوه بر ممانعت از کیش و مات شدن رئیس دولت تدبیر و امید، پس از پایان مناظرات، صحنه انتخابات را ترک نماید. فردی چون علی مطهری یا مسعود پزشکیان!


هشدار جالب باهنر به اصولگرایان و جلیلی

محمدرضا باهنر به دیده بان ایران گفت:لیست اصولگرایانی که در مظان کاندیداتوری هستند و یا اعلام آمادگی کرده‌اند، تکمیل شده است؛ عده دیگری هم در کنار زمین در حال گرم کردن خود هستند؛ ما احساس کردیم اگر بخواهیم با تک تک این افراد مذاکره کنیم، حداکثر ۱۰ الی ۱۵ نفرشان تمکین می‌کنند و مابقی راه خود را در پیش می‌گیرند؛ اتفاق مبارک و خوشایندی که در اعمال و رفتار سیاسی رای‌دهندگان انتخاباتی در ایران ظهور و بروز یافته و نمونه آشکارش در انتخابات اخیر مجلس در حوزه انتخابیه تهران نمایان شد، رای دادن بر مبنای لیست و تایید مراجع سیاسی است؛ شما در انتخابات مجلس دهم در تهران دیدید که بسیاری از چهره‌های سرشناس رای نیاوردند و در مقابل بسیاری از افرادی که حتی کسبه محل شان هم آنها را نمی‌شناختند، وارد مجلس شدند؛ که از نظر من اتفاقا امر پسندیده ای هم هست چرا که رای دهنده باید جریان سیاسی را شناسایی کند و لزوما شناخت کاندیداها چندان اهمیتی ندارد.دوستان ما باید متوجه باشند که انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، تنها دو کاندیدای شاخص خواهد داشت و کسانیکه می‌خواهند زیرآبی بروند، با یک افت سنگین مواجه خواهند شد؛ اینکه کسی تصور کند با ۵ الی ۶ میلیون رای می‌تواند مزاحمت ایجاد کند و سبد رای فلان جریان را بشکند، چنین چیزی نیست و چنین کاندیدایی نهایتا می‌تواند ۵۰۰ هزار الی ۶۰۰ هزار رای کاندیدای یک جریان را خراب کند.من این گوشزد را می‌دهم؛ البته نه تنها به آقای جلیلی بلکه به همه اشخاص اصولگرا این هشدار را می دهم که اگر فردی با این جریان و سازوکار همراه نشود، به قول معروف بیلش بسیار کم گِل برخواهد داشت!


دلنوشته سیدحسن برای سیدمحمود

یادگار امام (ره) در یادداشتی نوشت: آقای دعایی از مردانی است که در فراز و فرودهای دنیا لحظه‌ای امام و بیت امام و یاران امام را تنها نگذاشت و طعنه و تهدید و تطمیع او را متزلزل نساخت.متن یادداشت اینستاگرامی سیدحسن خمینی به شرح زیر است؛برادر شریف و مبارز بی‌ادعایمان حضرت آقای دعایی به دلیل مشکل افت فشار خون و قند در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.امروز جویای حال ایشان شدم گفتند که به حمدالله مشکل خاصی ندارند. جناب آقای دعایی از خالص‌ترین و زحمت‌کشیده ترین یاران امام در قبل و بعد از پیروزی انقلاب هستند. ثبات قدم ، استقامت رأی و آزادی و جوانمردی در کنار تواضع و فروتنی و زندگی سالم از صفات ممتاز این فرزند یزد و کرمان است.آقای دعایی از مردانی است که در فراز و فرودهای دنیا لحظه‌ای امام و بیت امام و یاران امام را تنها نگذاشت و طعنه و تهدید و تطمیع او را متزلزل نساخت.خدایش به سلامت دارد و از گزند حوادث به دور دارد.


سال‌های آینده به آمریکایی‌ها شکمی سیر خواهیم خندید

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که ادعای ابر قدرتی دارد و معتقد است که برترین کشور در دنیاست، امنیت آن آنقدر بادکنکی است که یک بچه پنج ساله آن را بترکاند؟منصور حقیقت پور با تاکید بر این نکته "از هر منظر و مکتب حقوق بشری دستبند زدن به کودک 5 ساله اقدامی رذیلانه است." اظهار کرد: کشوری که ادعای ابر قدرتی دارد و معتقد است که برترین کشور در دنیاست، امنیت آن آنقدر بادکنکی است که یک بچه 5 ساله آن را بترکاند؟وی در ادامه گریزی به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش زد و گفت: امروز دیدیم که چقدر حضرت اقا از ترامپ به حالتی خونسرد تشکر کردند.حقیقت پور اضافه کرد: فکر می کنم تا دو سه سال آینده لذتی از دیوانگی اینها خواهیم برد و شکمی سیر به آنها خواهیم خندید.وی در خاتمه عنوان کرد: ببنید که رهبران و مدیران ما در چه سطحی هستند و رئیس جمهور به ظاهر بزرگترین کشور دنیا در چه سطحی است.این مطلب در میزان منتشر شده است.


فعالیت اسنپ و تپسی در راستای کارآفرینی است

پروانه مافی در گفت وگو با خانه ملت، درباره انتقاد مدیرعامل سازمان تاکسیرانی به فعالیت مسافربرهای شخصی مانند اسنپ و تپسی، افزود: نرم‌افزاری به نام اسنپ و تپسی از سوی عده ای جوان خوش فکر و کارآفرین مدتی است که در تهران فعالیت می کند و خوشبختانه موردتوجه شهروندان تهران هم از جهت ارایه خدمات شایسته و هم از جهت دریافت هزینه مناسب قرار گرفته است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر می رسد سازمان حمل و نقل و ترافیک باید حمایت ویژه‌ای از جوانان کارآفرین داشته باشد تا در راستای حمایت از کارآفرینان و تشویق جوانان در این عرصه گام هایی برداشته شود.


لیزینگ مسکن آزاد شد

حمید ابدالی رئیس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران از صدور مجوز ورود لیزینگ‌ها به بازار مسکن خبر داد و گفت: متاسفانه این مجوز محدود به لیزینگ‌های غیر بانکی بوده و بانکی‌ها از این کار منع شده‌اند که خود می تواند در تامین مالی معضلاتی ایجاد کند. لیزینگ‌های کشور می‌توانند تا سقف ٧٠ درصد از قیمت کارشناسی شده مسکن را تسهیلات ارایه کنند. میزان تامین تسهیلات مسکن از طریق صنعت لیزینگ، به منابع در اختیار آنها بستگی داشته و با سود ٢١ درصد ارایه خواهد شد. در حال حاضر دستورالعمل لیزینگ مسکن قابل اجراست و می‌توانند در مورد آن اقدام کنند. اصلاحات نیوز این خبر را منتشر کرد.


تشکر رهبر انقلاب از ترامپ برای نشان دادن چهره امریکا

هم‌زمان با نوزدهم بهمن ماه سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی ارتش با حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) و روز نیروی هوایی، جمعی از فرماندهان، افسران، خلبانان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا دیدار کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخانشان فرمودند: از این آقایی که آمده [ترامپ] متشکریم! تشکر به‌خاطر اینکه زحمت ما را کم کرد؛ چهره‌ واقعی آمریکا را نشان داد. آنچه که ما در سی و چندسال می‌گفتیم -فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا- این آقا آمد در دوره‌ی انتخابات و بعد از انتخابات این را علنی و عریان کرد. الان هم با این کارهایی که می‌کند، بچه‌ پنج ساله را دستبند می‌زند، نشان می‌دهد حقیقت حقوق بشر آمریکایی یعنی چه.


دادگستری آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را قانونی دانست

دادگستری آمریکا با دفاع از فرمان مهاجرتی ترامپ از دادگاه فرجام در سانفرانسیسکو درخواست کرده‌اند که این دستور را برای تامین امنیت ملی ابقا کند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


اصلاح‌طلبان خود را مقید به اطاعت از رهبری می‌دانند

سید حسین موسوی‌تبریزی، دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: همواره رابطه اصلاح‌طلبان با رهبری نظام مطلوب بوده است، البته بعضا ممکن است برخی مسائل پیش آمده باشد... اصلاح‌طلبان همواره خود را ملزم و مقید به اطاعت از فرامین رهبری می‌دانستند. برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه با رهبری معظم برای تمامی جریانات و طیف های سیاسی، امری مفید و ضروری است. اصلاح‌طلبان در زمره انقلابی‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شوند و هرگز نمی‌خواهند کوچکترین لطمه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد شود. گفتمان این خبر را منتشر کرد.


افشای راز موهای عجیب ترامپ توسط دکترش

به تازگی دکتر "هارولد ان بورنستین"، که مدت 37 سال به عنوان پزشک ترامپ فعالیت داشته است در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز از راز موهای عجیب چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا پرده برداشت. هارولد در این خصوص گفت: " ترامپ از داروی " پروپسیا" که در درمان بزرگی خوش خیم پروستات نیز کاربرد دارد برای رشد موها و جلوگیری از ریزش و طاسی آنها استفاده می کند. خوشبختانه این دارو در 90 درصد موارد جواب می دهد اما با عوارضی مانند گیجی همراه است. وی همچنین با اشاره به سایر داروهایی که وی استفاده می کند گفت: " ترامپ همچنین از آنتی بیوتیک هایی برای کنترل "روزاسه" (rosacea) نوعی مشکل شایع پوستی و از استاتین ها مخصوصا "آسپرین بچه" برای کنترل کلسترول خون و چربی استفاده می کند. وی همچنین تاکید کرد که موهای ترامپ واقعی است.


وام ۸۰ میلیونی ازدواج هم آمد

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از طرح جدید این بانک برای تسریع در امور ازدواج جوانان خبر داد و گفت: در این طرح به شرط سپرده گذاری تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود.به گزارش تسنیم، مرتضی اکبری در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران از طرح جدید این بانک برای تسریع در امور ازدوج جوانان گفت: در این طرح افراد با پیش بینی زمان ازدواج در بانک افتتاح حساب کرده و برای کسب امتیاز بعد ازچ ند سال بین 35 تا 80 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند.وی با تأکید براینکه حداقل و حداکثری برای میزان سپرده گذاری تعیین نشده است، گفت: امتیاز مشتریان براساس رسوب حساب‌شان محاسبه شده و طبق آن سقف تسهیلات ازدواج مشخص می شود.مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در طرح اول وام ازدواج با احتساب رسوب ماهانه محاسبه می‌شود 35تا 45 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود 4 درصد به مشتری پرداخت می‌شود.وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اعلام جزئیات مشخص درباره کف و سقف سپرده گذاری در این طرح برای دریافت وام ازدواج، افزود: هنوز کف و سقفی مشخص نشده و امتیازگیری براساس رسوب حساب است ولی در این طرح مشتری می تواند ماهانه فرضاً مبلغ 200 هزار تومان سپرده گذاری و بعد از مدت زمان مشخصی وام را دریافت کند. البته در این طرح این امکان وجود دارد که هر یک از زوجین و یک نفر از اعضای خانواده آنها 15 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند.اکبری با تشریح طرح پیوند مهر ایران گفت: در این طرح میزان مبلغ گردش حساب می‌تواند کمتر باشد اما مدت افتتاح حساب انتظار بین 5تا10 سال است که بعد از آن وام 45 تا 80 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد به مشتری پرداخت می‌شود.


نظر مطهری در مورد ماجرای کنسرت ها در مشهد

علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، با اشاره به دوران انقلاب 57 اظهار داشت: در انقلاب اسلامی همه مردم آمدند و فطرت الهی مردم بیدار شد اما همیشه آن‌هایی که به دنیا کمتر چشم دوخته‌اند و از نظر اقتصاد در سطح پایین‌تری هستند فداکارترند. مطهری در ادامه با اشاره به موضوع برگزاری کنسرت‌ها گفت: این موضوع تأکید ما نبود که هر طور می‌خواهد اجرا شود، بحث ما تبعیض در اجرای قانون است، اگر این‌گونه باشد هر استانی برای خود حکومت ویژه‌ای دارد و این کم‌کم می‌رسد به حکومت فدرال.وی افزود: کنسرت اگر نامناسب باشد حتماً تبعات بدی دارد که باید مسؤولان اجرایی برای آن راهکاری در نظر بگیرند، ما محدودیت‌هایی را در آزادی مردم به وجود می‌آوریم و آن را به معیشت مردم سوق می‌دهیم که این خیلی بد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار