تابناک مرکزی: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از طرح جدید این بانک برای تسریع در امور ازدواج جوانان خبر داد و گفت: در این طرح به شرط سپرده گذاری تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود.
کد خبر: ۳۷۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 07 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، مرتضی اکبری در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ایران از طرح جدید این بانک برای تسریع در امور ازدوج جوانان گفت: در این طرح افراد با پیش بینی زمان ازدواج در بانک افتتاح حساب کرده و برای کسب امتیاز بعد ازچ ند سال بین 35 تا 80 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند.

وی با تأکید براینکه حداقل و حداکثری برای میزان سپرده گذاری تعیین نشده است، گفت: امتیاز مشتریان براساس رسوب حساب‌شان محاسبه شده و طبق آن سقف تسهیلات ازدواج مشخص می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در طرح اول وام ازدواج با احتساب رسوب ماهانه محاسبه می‌شود 35تا 45 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود 4 درصد به مشتری پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اعلام جزئیات مشخص درباره کف و سقف سپرده گذاری در این طرح برای دریافت وام ازدواج، افزود: هنوز کف و سقفی مشخص نشده و امتیازگیری براساس رسوب حساب است ولی در این طرح مشتری می تواند ماهانه فرضاً مبلغ 200 هزار تومان سپرده گذاری و بعد از مدت زمان مشخصی وام را دریافت کند. البته در این طرح این امکان وجود دارد که هر یک از زوجین و یک نفر از اعضای خانواده آنها 15 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند.

اکبری با تشریح طرح پیوند مهر ایران گفت: در این طرح میزان مبلغ گردش حساب می‌تواند کمتر باشد اما مدت افتتاح حساب انتظار بین 5تا10 سال است که بعد از آن وام 45 تا 80 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد به مشتری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره سیاست این بانک برای افزایش سقف وام قرض الحسنه برای افراد عادی از رایزنی با شورای پول و اعتبار خبر داد و تصریح کرد: به بانک مرکزی پیشنهاد داده ایم که رقم وام قرض الحسنه مهر ایران بین 15 تا 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند. البته موافقت بانک مرکزی را گرفته ایم ولی این طرح باید به تصویب شورای پول و اعتبار هم برسد.

وی در ادامه به تشریح سیاست ها و عملکرد این بانک پرداخت و گفت: این بانک با سرمایه 15 هزار میلیارد ریال رتبه سیزدهم را بین بانک های کشور کسب کرده است. این بانک از ابتدای تاسیس تاکنون 4 میلیون و 45 هزار مشتری سپرده گذار داشته که برای 9 سال فعالیت عملکرد خوبی است. در سال جاری نیز 500 هزار مشتری جدید به مشتریان بانک اضافه شده است.

اکبری منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران را 56 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 90 درصد از این میزان تسهیلات پرداخت شده و 10 درصد نیز به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی است. همچنین این بانک به صورت کلی دو میلیون و 400 فقره تسهیلات ارائه کرده که در سال جاری این رقم معادل 410 هزار فقره به ارزش 35 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین تسهیلات در سال 94 به میزان 70 میلیون ریال بوده که این رقم در سال جاری به 90 میلیون ریال رسیده است، تصریح کرد: نسبت معوقات بانک یک درصد است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اجرای طرح های فجر، طرح مشترک با بسیج سازندگی، افتتاح حساب آنلاین بانک، پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین را از برنامه های این بانک عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است به مناسبت دهه فجر دو هزار تسهیلات 3 میلیون تومانی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شود.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار