رئیس خانه احزاب ایران با تأکید بر تعامل بین احزاب گفت: در حال حاضر 186 حزب سیاسی در کشور فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۷۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 08 February 2017
به گزارش تابناک یزد،قدرتعلی حشمتیان در آیین افتتاح خانه احزاب استان یزد با اشاره به فعالیت 186 حزب در سراسر کشور اظهار داشت: احزاب در کشور ما سابقه دیرینه‌ای دارند و سابقه شکل‌گیری احزاب  در کشور ما به زمان قاجار باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک حزب جمهوری اسلامی در کشور فعال بود و امام خمینی (ره) نیز چندان با این حزب موافق نبودند، ادامه داد: مدتی که گذشت امام نیز حامی حزب شدند و بر اساس تقاضای برخی در کشور، حزب روحانیون نیز تشکیل شد.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه در مجلس پنجم 127 نماینده اصولگرای مجلس حزب «حزب‌الله» را شکل دادند، اضافه کرد: تنها 30 نماینده بودیم که با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری حزب مستقل را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به تشکیل خانه احزاب و راه‌اندازی آن اظهار داشت: خانه احزاب پنج دوره فعالیت کرد اما در دولت‌های نهم و دهم خانه احزاب تعطیل شد اما دوباره در این دولت فعالیت خود را از سر گرفت.

حشمتیان با بیان اینکه در حال حاضر 186 حزب در کشور عضو خانه احزاب هستند، افزود: امید است روزی برسد که همه احزاب در هم ادغام شده و تنها سه حزب اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل داشته باشیم و اعضا با تعامل و هم‌افزایی احزاب خود را اداره کنند.

وی با بیان اینکه اداره خانه احزاب باید بر اساس اساسنامه باشد، عنوان کرد: خانه احزاب در 13 استان در ایام‌الله دهه مبارک فجر فعال خواهد شد و سایر استان‌ها نیز به مرور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس خانه احزاب با تأکید بر اینکه باید احزاب را برای جلوگیری از آسیب‌ها تقویت کرد، گفت: اگر احزاب تقویت شوند، مفاسد اقتصادی، سیاسی و تروریسم ریشه‌کن خواهد شد.

وی با بیان اینکه احزاب از بدنه مردم هستند و در کنار مردم قرار دارند، عنوان کرد: اگر به احزاب بی‌احترامی شود یعنی به مردم بی احترامی و دهن‌کجی شده است.

حشمتیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز به احزاب معتقد هستند، خاطرنشان کرد: اگر احزاب تقویت شوند و جایگاه واقعی خود را پیدا کنند به طور قطع مورد حمایت مسؤولان قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه انتقاد از لازمه‌های فعالیت احزاب است، اظهار داشت: تهدید و تهمت و افترا چیزی جز نابودی و پشیمانی ندارد بنابراین احزاب باید با تعامل با یکدیگر در صدد تقویت احزاب خود باشند.

رئیس خانه احزاب ایران با تأکید بر اینکه خانه احزاب یزد الگویی برای سراسر کشور باشد، گفت: افتتاح خانه احزاب استان یزد سرآغازی باشد برای برگزاری پرشور انتخابات پیش‌رو و امیدواریم با فعالیت احزاب شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات باشیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار