در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛
همزمان با دهه مبارکه فجر ۱۴ کتاب درسی و کمک‌درسی معارف که در سال ۹۵ تولید شده بود، در مراسمی رونمایی شد.
کد خبر: ۳۷۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، ۱۴ عنوان کتاب درسی و کمک‌درسی معارف شامگاه سه‌شنبه در حاشیه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه معارف اسلامی با حضور رئیس و معاونان این دانشگاه رونمایی شد.

تفسیر موضوعی قرآن کریم اثر علی نصیری، تفسیر موضوعی قرآن کریم بر اساس تفسیر المیزان اثر مصطفی کریمی، انسان‌شناسی اثر حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه و جمعی از نویسندگان، دانش خانواده و جمعیت به نویسندگی جمعی از نویسندگان، آشنایی با دانش اخلاق اسلامی (درآمدی بر فلسفه علم اخلاق اسلامی) اثر مهدی احمدپور، اخلاق در ورزش تالیف علی تاج‌بخش، اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) اثر یحیی فوزی و رویکردی موضوع محور به وصیت‌نامه سیاسی – الهی حضرت امام خمینی(ره) اثر غفار شاهدی از جمله کتاب‌های درسی چاپ شده در سال ۹۵ است که در این مراسم رونمایی شد.

کتاب‌های کمک‌درسی چاپ شده نیز شامل بررسی تطبیقی آرامش روانی در قرآن و روان‌شناسی اثر مهرداد کرمی، اصول اخلاقی تربیتی ارتباط گفتاری اثر محمدحسن باجلان، نظام قضایی در تمدن اسلامی تألیف سید روح‌الله پرهیزگاری، امامت در اندیشه محقق طوسی اثر محمد عظیمی، مدل آرامش در اخلاق اسلامی و معنویت‌های جدید تألیف حسین باقری و عشق و دلبستگی از منظر عرفان، اخلاق و تربیت اسلامی اثر یاسین کمالی وحدت است.

چاپ ۱۶۲ عنوان کتاب در دانشگاه معارف اسلامی

حجت‌الاسلام حسین ارجینی، معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی تعداد کتاب‌های درسی چاپ شده در این دانشگاه را ۱۰۲ عنوان اعلام کرد و افزود: ۴۵ عنوان کتاب درسی دیگر در دست تدوین و آماده‌سازی است.

وی گفت: تاکنون ۱۶۰ کتاب کمک درسی توسط پژوهشگران دانشگاه معارف اسلامی چاپ شده و ۵۷ عنوان دیگر در دست تدوین و آماده‌سازی است.

حجت‌الاسلام ارجینی به روند واگذاری تدوین دروس معارف به دانشگاه معارف اسلامی اشاره کرد و افزود: با قرارگرفتن دروس معارف جزو دروس الزامی دانشجویان در مقطع کارشناسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفت منابع جدیدی تولید شود.

وی ادامه داد: با تشکیل دانشگاه معارف اسلامی در سال ۸۵ رسالت تهیه و تدوین منابع به این دانشگاه واگذار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی، تولید منابع درسی متناسب با رشته‌های مختلف و تولید آثار متفاوت به لحاظ سطح علمی را دو رویکرد این دانشگاه در تدوین این منابع ذکر کرد.

به گزارش مهر، سخنران این مراسم حجت‌الاسلام رفیعی عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بود که باور سیاسی، تقید شرعی، اعتدال، دشمن ستیزی، همدلی، پیروی از ولایت فقیه و رهبری و ماندگاربودن را از ویژگی‌های انقلابی بودن افراد ذکر کرد.

در پایان این مراسم از برندگان مسابقه کتاب‌خوانی قدردانی شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار