کد خبر: ۳۷۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 08 February 2017
تابناک گیلان / شما می بایست در خصوص زندگی خود تصمیم بگیرید. در چنین مواقعی بنده ابتدا مراجعه به یک مشاور متخصص در امور خانواده برای ریشه یابی و حل مشکلات فیمابین را پیشنهاد می کنم .

با سلام ، حدود 5 سال است ازدواج کرده ام و بچه ندارم شوهرم مدتی است که با من سر ناسازگاری گرفته و در پیگیری امور پزشکی در خصوص بچه دار شدن و برخی امور دیگر با من زندگی طبیعی ندارد و در کل آدم خسیسی است هر بار که با او مطلبی در خصوص پول دادن و خرج کردن مطرح کرده ام حتی در مورد نیازهای زندگی مثلاً میز عسلی پذیرایی مهمان، نتیجه منجر به جر و بحث و دعوا شده و بارها تهدید به طلاق و جدایی نموده است ولی من به جهت حفظ آبرو کوتاه اومدم و پدر و مادرم با وی و خانواده اش در مورد اخلاقش و تلاش وی در خصوص تحکیم بنیان خانواده صحبت کرده اند و نتیجه ای نگرفته اند پدر و مادرش کمی قدیمی فکر می کنند و صد درصد پسرشان را فرشته می دانند به هر حال در نهایت که پس از بارها تاکید به من که برو و نمی خوام با تو زندگی بکنم و از قرار معلوم جابجایی اموالش به نام برادرش و ... 1 ماه است که از خانه رفته بیرون و رفته منزل پدرش که در دهات است زندگی می کند و کارش هم پخش دارو با یک نیسان است و من گاهی در رشت که محل زندگی مشترک ماست و گاهی در منزل پدرم که در دهات مجاور دهات شوهرم است می روم و روز ها را سپری می کنم با برادرش صحبت کردم گفته تصمیمم را گرفته ام دایی ام با خودش صحبت کرده گفته نمی خوام زندگی بکنم یه وکیل آشنا و بچه محلی اش که فامیل دور ما هم هست دوستانه با وی صحبت کرده و نتیجه ای نگرفته و خانه ما در رشت هم تا پایان دی ماه فرصت اجاره داریم نمی دانم با این آقای غیر منطقی چه کار کنم از طرفی تا دو ماه دیگر عروسی یه خواهر دیگرم است شادی مار را خراب کرده البته هر جشنی که در خانواده ما می شد سر لباس خریدن ، کادو دادن و ... این آقا مشکل داشت حتی برای خودش هم یه کت و شلوار نمی خرید به هر حال فکر می کنم باید در فکر این باشم که حق و حقوقم را بتونم از این آقا بگیرم چون امیدی به زندگی با ایشان نیست چون خودش این مسیر را داره طی می کنه ، منتظر راهنمایی شما هستم . با تشکر .

جواب
با سلام واحترام
کاربر گرامی ؛ شما می بایست در خصوص زندگی خود تصمیم بگیرید. در چنین مواقعی بنده ابتداء مراجعه به یک مشاور متخصص در امور خانواده برای ریشه یابی و حل مشکلات فیمابین را پیشنهاد می کنم . چون بر هم زدن زندگی که به سختی آن را تشکیل داده اید، چندان صحیح بنظر نمی رسد. با این حال اگر تصور می کنید راهی بجز طلاق نیست ، می بایست برای طلاق یکی از مصادیق عسر و حرج را در زندگی خود اثبات نمایید ؛ مصادیق عسر و حرج بشرح ذیل می باشد:
1-ترک عمدی همسر توسط زوج، حداقل به مدت ۶ ماه بدون عذر
۲- اعتیاد مضر به یکی از انواع مخدر
۳- استنکاف از پرداخت نفقه
۴- عدم امکان بر الزام او به تأدیه
۵- ابتلای زوج به امراض مسری و صعب العلاج یا هر عارضه دیگری که دوام زناشویی و سلامت زوجه را خطر اندازد.
۶- عقیم بودن زوج به نحوی که مانع بچه دار شدن زوجه شود.
۷- سوء رفتار و معاشرت زوج در حدی که عرفاً با توجه به اوضاع و احوال اجتماعی، اخلاقی و روحی از نظری مکانی، زمانی برای زوجه قابل تحمل نباشد.
۸- اختیار همسر دیگر در صورت عدم استطاعت بر اجرای عدالت
۹- عدم رعایت دستور دادگاه در مورد منع اشتغال به کار یا حرفه ای که منافی با مصالح خانوادگی یا حیثیت زوجه باشد.
۱۰- محکومیت قطعی زوج به حبس در اثر ارتکاب جرائمی که مغایر با حیثیت خانوادگی و شئون زوجه باشد.
البته در هر حال یعنی چه تقاضای طلاق بکنید یا نکنید ، می توانید مهریه و نفقه خود را مطالبه نمایید. موفق باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار