با حضور دو معاون وزير و استاندارخراسان رضوي برگزار شد:
با حضور استاندار خراسان رضوي و معاون وزير علوم و فناوري اطلاعات و وزير مخابرات ،كلنگ زني و افتتاحيه چند مركزتحقيقاتي در خراسان رضوي انجام شد.
کد خبر: ۳۷۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶ 09 February 2017
به گزارش تابناك رضوي، عليرضا رشيديان ، استاندار خراسان رضوي در نشست امضا تفاهم نامه در این آیین مراسم افتتاحيه گفت: در خراسان رضوي، بيش از 240 شركت دانش‌بنيان وجود دارند كه ظرفيت توليد 2 هزار محصول دانش‌بنيان و نوآورانه را دارند.
 
كلنگ زني و افتتاحيه چند مركز تحقيقاتي در پارك علم و فناوري خراسان رضوي 
 
 
وي با بيان اينكه شركتهاي دانش بنيان بيش از 75 ميليارد تومان قراردادهاي اجرايي دارند افزود: مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام  و داشتن دو ظرفيت وجود مضجع شريف امام رضا (ع) كه عالم آل پيامبر(ص) است و هم نماد علم و دانش و وحدت بخشي بين اقوام و اديان و مذاهب گوناگون، مشهد رااز ظرفيت دانشمندان و پژوهشگران ، در شرايطي كه جهان اسلام از آن رنج مي برد، برخوردار كرده است.
رشيديان خاطرنشان كرد:از استان خراسان رضوي در بنياد نخبگان كشور بيش از هزار و 200 نفر ثبت نام شده داريم  و قريب به 300 هزاردانشجو در بيش از40 درصد دانشگاههاي استان در  مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در حال تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه يكصد حوزه علميه در خراسان رضوي، فعال هستند، افزود:همه اين ظرفيت ها در شكل گيري كريدور علمي و فناوري خراسان رضوي موثراست و شبكه ارتباط ملي كه با حضوروزيرارتباطات ايجاد شد، از ظرفيت هاي ايجاد شده اين كريدور علمي است.
استاندار خراسان رضوي از 540 ميليارد تومان اعتبار و هزينه اين شبكه از اول سال خبرداد واظهاراميدواري كرد: پارك هاي علم و فناوري در شهرستانهاي استان خراسان رضوي، مانند قوچان و تربت حيدريه و ...تكثير شود.
رشيديان گفت: اگر ظرفيت هاي علم و فناوري شهرستانها به فعليت تبديل شود،در موضوعاتي مثل زعفران، سود آن را كشورهاي ديگر نخواهند برد  و از خام فروشي جلوگيري كرده و باافزايش بهره وري ،سود اصلي را به جيب توليد كننده باز مي گردانيم.
درادامه اين نشست، وحيد احمدي، معاون وزيرپژوهش و فناوري وزارت علوم  گفت : پارك علم و فناوري خراسان رضوي، يكي از بزرگترين  پاركهاي  علم و فناوري در كشور است
احمدي خاطر نشان كرد: ما با توجه به ظرفيتهايي كه استان خراسان رضوي در اين زمينه دارد، به منطقه ويژه پارك علم و فناوري در اين استان توجه داريم كه اميدواريم  به ثمره كامل بنشيند.
در ادامه جلسه ، اميرحسين دوايي ، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: فناوري اطلاعات چنان نيرويي است كه درساير بخشهاي صنعتي كشور دميده مي شود، و تاكنون سرمايه گذاريهاي خوبي براي شبكه ملي در سراسر كشور سرمايه گذاري شده است.
وي افزود: بهره مندي شركت هاي دانش بنيان از تسهيلات بدون بهره ووام قرض الحسنه كه بين 50 تا 100 ميليون تومان به شركتهاي دانش بنيان در راستاي تسهيلات وي‍ژه است.
دعايي گفت: درسال گذشته  250 شركت دانش حدود 140 ميليارد تومان از اين تسهيلات قرض الحسنه استفاده كردند.
وي در پايان  گفت:استان خراسان رضوي در دوره هاي مختلف استانداران  فارغ از جناح بنديهاي سياسي، هميشه پيشرو و پيشگام بوده است و توجه به ظرفيت هاي مختلف دانش و فناوري مورد توجه همه استانداران بوده است.
مهندس چميان به انتقال تكنولو‍ژي به فناوري اشاره كرد و گفت: اقتصاد دانش بنيان، دانش را به محصول و فناوري تبديل مي كند.
محمد باقرسوزنچي، مدير عامل شركت نيان الكترونيك درباره احداث نيروگاه خورشيدي  بومي گفت: اين شركت طي تفاهم نامه اي با منطقه برق خراسان رضوي و دانشگاه صنعتي شريف منعقد شد و اين شركت  توانست به استاندارد سازي دنيا در اين زمينه برسد و اميدواريم كه اين پرو‍ژه سال 97 به بهره برداري برسد.
گفتني است همه پروژه هاي افتتاح شده امروز در محل پارك علم و فناوري كلنگ زني شد و با توجه به حضور مديران شركتهاي علم و فناوري اتوبوس تشريفات تدارك ديده شده بود و در مصاحبه كه با مدير شركت نيان الكترونيك با حضور خبرنگاران و استاندار خراسان رضوي، مطرح شد، استاندار خراسان رضوي، اولين سوال را مطرح كرد. 
 
كلنگ زني و افتتاحيه چند مركز تحقيقاتي در پارك علم و فناوري خراسان رضوي 
 
كلنگ زني و افتتاحيه چند مركز تحقيقاتي در پارك علم و فناوري خراسان رضوي 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار