پس از اجرای یادواره 40 شهید قرآنی لزوم تهیه گزارشی مبسوط از روند اجرایی شدن این برنامه ضروری به نظر می رسید.
کد خبر: ۳۷۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 09 February 2017

پس از اجرای یادواره 40 شهید قرآنی لزوم تهیه گزارشی مبسوط از روند اجرایی شدن این برنامه ضروری به نظر می رسید. به گزارش خبرنگار تابناک لرستان: اولین یادواره 40 شهید منتخب  قرآنی استان با مشارکت حدود پانزده دستگاه اداری در تیرماه کلید خورد. 
  لروند عضو دبیرخانه برگزاری یادواره شهدا در مصاحبه اختصاصی با تابناک لرستان گفتند: در ابتدا انتظار داشتیم که حدود 20 نفر از شهدایی را که به صورت مستقیم و مشهود کار قرآنی آنجام داده بودند و در برنامه های قرآنی مربی؛ معلم؛ حافظ و یا قاری قرآن محسوب می شده اند شناسایی خواهند شد. با اجرای 20 برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان در سراسر استان؛ مشخص شد شهدای مرتبط با برنامه و اهداف آن بیش از این حد مورد نظر بوده اند. تا کنون این ستاد موفق به شناسایی حدود 280 شهید قرآنی براساس معیارهای مورد نظر در سطح استان شده است. 
   برای برگزاری اولین بار ترجیح داده شد با شرایط موجود و وقت تعیین شده مرحله اول یادواره با عنوان" 40 شهید منتخب قرآنی" یا همان " آیه های استقامت" برگزار شود. 
این برنامه به همت کارگروه های مختلف در 14 بهمن برگزار شد.  در این جلسه از تمبر یادبود شهدا؛ کتاب آیه های استقامت که حاوی عکس، خاطرات، وصیت نامه و زندگی نامه این شهدا بود رو نمایی شد. 
انتخاب معیارها و شهدا یک کار بسیار مشکل بود که ستاد ترجیح داد برای شروع 40 نفر اولی که از سوی نهادها مرتبط معرفی شده اند را تقدیر نماید. امیداور هستیم که این یادواره در سال های بعد تداوم داشته باشد. 
عضو دبیرخانه برگزاری گفتند: دبیرخانه ستاد در سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار داشت که با همکاری حدود 15 دستگاه مختلف برنامه اجرا شد که دانشگاه علوم پزشکی در بحث هزینه چاپ کتاب مشارکت داشت و سایر ادارت در موضوع معرفی شهدا قرآنی زیر مجموعه خود و پرداخت بخش هایی از هزینه های مالی همکاری داشتند. با اینکه در ابتدا مشکلات مالی پیش بینی می شد اما به لطف خداوند و مدد شهدا که الطافشان در اجرای این گونه برنامه ها قابل لمس است در سطحی مطلوب به اجرا در آمد.
لروند در پاسخ به خبرنگار تابناک لرستان بیان کردند: پیشنهاد اولیه این برنامه توسط اداره امور قرآنی و اتحادیه موسسات قرآنی لرستان در سازمان تبلیغات طرح گردید و پس از تصویب با همکاری سایر ادارت اجرایی شد. نمونه ی این برنامه صرفا در تهران و در سطح محلات برگزار شده است. اما به شکل گسترده ی استانی آن و با این عنوان برای اولین بار است که اجرا می شود.
رییس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تشکر از مشارکت دستگاه های مختلف و حضور اقشار گوناگون جامعه در روز اجرای برنامه ابراز داشتند: برای اجرای این برنامه معنوی برخی از افراد و مسئولین که عضو ستاد برگزاری بودند و به لحاظ مالی اداره آنها معذوریت هزینه ای داشتند؛ به شخصه برای تبرک از جیب خود مبالغی را کمک نمودند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار