مدیر کل اداره راه و شهر سازی خراسان رضوی اعلام کرد:
مدیر کل اداره راه و شهر سازی خراسان رضوی گفت: پیشرفت های چشمگیر صنعت ساختمان و نیاز روز افزون جامعه به مسکن، لزوم استفاده از مصالح و فن آوری های نوین و استاندارد و ضوابط و مقررات ملی مربوط به پایداری و پایایی ساختمان ها در شرایط مختلف اقلیمی و لرزه خیزی کشور را بیش از بیش مطرح ساخته است.
کد خبر: ۳۷۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 12 February 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد رضا اخوان عبداللهیان با بیان این مطلب در نشست خبری چهارمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا و با توجه به لزوم پیشرفت و نوآوری صنعت ساخت و ساز با رویکرد توسعه پایدار، ارتقاء سطح علمی و تخصصی جامعه مهندسین کشور و آشنایی با فن آوری های نوین صنعت ساختمان امری اجتناب ناپذیر محسوب می گردد.
وی با بیان این که حل مشکلاتی نظیر هدر رفتن انرژی، زمان طولانی اجراء عمر مفید کم و هزینه زیاد اجرای پروژه ها نیازمند ارائه راه کارهایی به منظور استفاده علمی و عملی از وزن، زمان ساخت و نهایتا کاهش هزینه ها می باشد یادآور شد: این امر از اهداف دولت به شمار می آید و بهره مندی از ارائه ی این راهکارها می تواند زمینه ساز گسترش استفاده ی کاربردی از فناوریهای نوین صنعت ساختمان را برای ساختن ایرانی توسعه یافته در آینده نزدیک فراهم کند.
اخوان عبداللهیان افزود: بر اساس وظیفه محوله از سوی وزارت راه و شهرساز، چهارمین دوره از همایش فناوریهای نوین صنعت ساختمان با رویکرد توسعه پایدار و با محورهای قوانین، سیاست ها و راهبردها، منابع انرژی و مدیریت مصرف، سیستم های الکتریال، سیستم های مکانیکال، هوشمند سازی ساختمان، ساختمان پایدار، اقتصاد و توسعه و شهر پایدار از اواخر سال 94 کلید خورد.
وی با بیان این که در این دوره از همایش تعدادی از متخصصان حوزه های فن آوری حضور دارند خاطر نشان کرد: تا امروز بیش از هزار و 500 نفر در چهارمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان ثبت نام کرده اند.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه  جانبی و کارگاه های آموزشی را آلمان، ترکیه، چک، روسیه، اسپانیا، کره جنوبی، فنلاند، مجارستان و ارمنستان عنوان کرد و گفت: تلاش های زیادی برای افزایش سطح علمی و آموزشی این دوره از همایش صورت گرفته و از بین 60 مقاله حدود 30 مقاله برگزیده شده و به صورت پوستری در نمایشگاه در معرض دید عمومی قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که مجوز انتشار مقالات در سایت  رسمی ISC  نیز اخذ شده عنوان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی به صورت مجازی از نقاط برجسته این همایش است.
اخوان عبداللهیان آموزش مجازی را یکی از بهترین راه های صرفه جویی در مصرف انرژی دانست و اظهار کرد: این کارگاه در چند استان و برای اولین بار در این سطح و بصورت آنلاین اجرا می شود
وی با اشاره به در نظر گرفتن ارائه امتیاز پایه شغلی برای شرکت کنندگان در کارگاه های همایش گفت: این امتیاز فقط برای یکی از موارد نظارت، محاسبه یا اجرا قابل اخذ می باشد.
مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این دوره از همایش برای اولین بار در سطح کشور، امتیاز ارتقای پایه مهندسی به شرکت کنندگان در دوره های آموزش مجازی هم تعلق می گیرد.
در ادامه این نشست خبری، دبیر کمیته علمی همایش با بیان این نکته که شهر پایدار جزو اولین مولفه های توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت صحیح انرژی است اظهار کرد: پس از آن، ساختمان مهم ترین شاخص در راستای کاهش و مدیریت صحیح انرژی است.
محمد جواد عرفانیان  با بیان این که یکی از مزایای همایش فناوری های نوین صنعت ساختمان این است که متعلق به هیچ قشر خاصی نیست عنوان کرد: تمامی دانشجویان و متخصصان در رشته های مرتبط با فناوریهای نوین صنعت ساختمان و مقوله های مرتبط با توسعه پایدار در چهارمین همایش حضور داشته و محورهای توسعه و اقتصاد، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات الکترونیکی در دوره فعلی از مهمترین مباحث در ساخت ساختمان ها و ایجاد ساختمان های هوشمند است.
وی افزود: در این همایش همچنین نمایشگاهی با ایجاد بیش از 30 غرفه برپا می شود تا بتوانیم تمامی دستاوردهای همایش و محصولات شرکت ها و موسسات را به بهترین حالت ممکن در معرض دید عمومی قرار دهیم.
 
کتایون حسینی / تابناک خراسان رضوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار