کد خبر: ۳۷۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 12 February 2017
تابناک گیلان / علیرضا منصوریان پس از دربی 84 پایتخت گفت: تبریک به هواداران و به کل فوتبال ایران. بازی خوب بود و جدا از اواخر مسابقه که حواشی زیادی داشت، به نظرم باید تفاوت دو روز را ببینیم.

منصوریان: گل دقیقه ۵ پرسپولیس ما را از خواب بیدار کرد/ فقط تا ۱۲ ظهر فردا می‌توانیم خوشحالی کنیم


به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم،  ما به دلیل اینکه 48 ساعت دیرتر از پرسپولیس بازی کردیم، مجبور شدیم که در اواخر بازی کمی عقب‌نشینی کنیم.

می‌دانستیم که از پرسپولیس چه چیزی می‌خواهیم
وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد ما باخت یک بر صفر را تغییر بدهیم و سه گل بزنیم، این بود که ما می‌دانستیم که از پرسپولیس چه چیزی می‌خواهیم و بازیکنانم آنچه که ما آنالیز کرده بودیم، انجام دادند. به این جوان‌ها و به هواداران استقلال هم تبریک می‌گویم.

ما و پرسپولیس منافع مشترکی در لیگ قهرمانان آسیا داریم
وی افزود: دست تک تک بازیکنانم را می‌بوسم و به تیم فنی‌مان نیز تبریک می‌گویم. امروز جوانان ما باید خوشحال باشند که در کنار باتجربه‌های تیم توانستند پرسپولیس را شکست دهند. به هواداران پرسپولیس هم تبریک می‌گویم که آنها فقط یک فوتبال 90 دقیقه‌ای را به ما باختند. ما و پرسپولیس منافع مشترکی در لیگ قهرمانان آسیا داریم. 

گفته بودم پیروزی مقابل این پرسپولیس نقطه عطف ما خواهد بود
سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه با اشاره به اینکه سعی کرده است بازیکنانش وارد حاشیه نشود، تصریح کرد: به بازیکنانم گفتند به سمت هواداران خودمان خوشحالی کنند، تا به قداست تیم حریف توهین نکنند. با این برد کمی به لیگ برتر برگشتیم، قبل از بازی هم به بازیکنانم گفتم پیروزی مقابل این پرسپولیس نقطه عطف ما خواهد بود. تیم ما باید چهار پنج بازیکن پرسپولیس را مدیریت می‌کرد. اول از همه محسن مسلمان بود که در تیم جوانان بازیکن خودم بود و می‌دانم حضورش چه نعمتی برای پرسپولیس است. بعد از آن نیز باید رابطه بین سروش و طارمی را بر هم می‌زدیم و در آخر هم باید سید جلال حسینی را کنترل می‌کردیم که دفاع را ول می‌کرد و به خط حمله اضافه می‌شد.

نمی‌خواهم از این 3 گل چیز عجیبی بسازم
منصوریان ادامه داد: نمی‌خواهم از این سه گل چیز عجیبی بسازم، چون هر لحظه ممکن بود گل دوم را دریافت کنیم. باز هم تبریک می‌گویم به بازیکنانم که مقابل پرسپولیسی که کمتر تیمی توانسته است مقابلش دوام بیاورد موفق به پیروزی شود.

به خاطر استراحت کمتر مجبور بودیم دفاع کنیم
وی در خصوص اینکه موقعیت چندانی به تیم پرسپولیس نداده است، خاطر نشان کرد: ما دو روز کمتر از پرسپولیس استراحت کردیم و همین موضوع در اواخر بازی فشار زیادی روی ما وارد کرد و به همین دلیل مجبور بودیم دفاع کنیم.

اسماعیلی و قربانی از غیبت کامیابی‌نیا نهایت استفاده را بردند
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه نبودن کمال کامیابی‌نیا چقدر به تیم او کمک کرده است، گفت: نمی‌توانم منکر خوب بودن کامیابی‌نیا باشم، از نبودن او فرشید اسماعیلی و علی‌قربانی 2 بازیکن جوان ما نهایت استفاده را کردند.

در اواخر بازی باید 5 الی 6 بازیکن ما و پرسپولیس اخراج می‌شدند
منصوریان درباره داوری علیرضا فغانی در این دیدار، اظهار کرد: اعتقاد دارم فغانی فراتر از آسیاست، اما باید بگویم ظرفیت بازیکنان ما در زمانی که با دو یا چند گل عقب می‌افتیم باید ببینیم چقدر بالاست. به نظرم هنوز در این زمینه حرفه‌ای نشده‌ایم. در صحنه اخراج رحمتی هم به نظر من باید پنج الی شش بازیکن پرسپولیس و استقلال اخراج می‌شدند. با اینکه به بازیکنانم گفته بودم امکان دارد ما از پرسپولیس پیش بیفتیم و نباید وارد مسائل حاشیه‌ای شوند، اما باز هم این اتفاق افتاد.

با میهمانی و خوش‌وبش‌های قبل از بازی مخالفم
وی در مورد میهمانی قبل از دربی عنوان کرد: نه به آن میهمانی که همه در آغوش یکدیگر بودند و نه به این فضای بازی. به نظرم باید کمی حرفه‌ای‌تر باشیم. من حتی با مراسم خوش‌وبش قبل از آغاز مسابقه نیز مخالفم. مشکل اینجاست که ما یا از این طرف دیوار می‌افتیم و یا از آن طرف.

پیروزی در دربی را به خانواده منصور پورحیدری تقدیم می‌کنیم
علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از دربی هشتادوچهارم تهران نیز اظهار داشت: به همه هواداران خسته نباشید می‌گویم به بازیکنان از صمیم قلب خسته نباشید می‌گویم، بازی ماراتن‌وار بود و حوادث عجیب و غریبی در این بازی مشاهده کردیم. این اولین دربی بود که منصور پورحیدری را روی نیمکت نداشتیم و این پیروزی را از صمیم قلب به خانواده او هدیه می‌کنیم. از شروع فصل مهم‌ترین بازی برای منصورخان همین دربی بود که خدا را صد هزار مرتبه شکر ما و جوانان‌مان از این بازی سربلند بیرون آمدیم. به هواداران و به خصوص تیم فنی که شبانه‌روز زحمت کشیدند خسته نباشید می‌گویم. ما تا 12 ظهر فردا می‌توانیم خوشحالی کنیم. بعد از آن بازی‌های جدید شروع می‌شود و از فردا صبح باید به فکر مسابقه مقابل ذوب‌آهن باشیم. 

گل دقیقه 5 پرسپولیس ما را از خواب بیدار کرد
منصوریان افزود: منافع مشترک ما با هواداران پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیاست. اگر یک 90 دقیقه و یا اگر در یک بازی جام حذفی باشد، در یک 120 دقیقه با هم رقیب هستیم. همه می‌دانند که اگر پرسپولیس یک بر صفر جلو بیفتد خیلی سخت است که بازی را از دست این تیم خارج کنیم و همچنین به جریان بازی برگردیم. گل دقیقه 5 پرسپولیس یک شوک به تیم ما بود که ما را از خواب بیدار کرد.

توانستیم پرسپولیس را مدیریت کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص حواشی ایجاد شده در انتهای بازی، با بیان اینکه نقطه تلخ بازی اتفاقات پایان مسابقه بود، تصریح کرد: چه استقلال و چه پرسپولیس متأسفانه هنوز حرفه‌ای نشده‌اند. هنوز نتوانسته‌ایم خود را مدیریت کنیم که این از سکوها و کوچه و خیابان شروع می‌شود. ما آنقدر این بازی را حساس می‌کنیم که بستر را برای بازیکنان سخت می‌کند. آخر بازی چند دقیقه تلخ دیدیم اما در مجموع هم ما و هم پرسپولیس خوب بازی کردیم و ما توانستیم تیم حریف را مدیریت کنیم.

زمانی که جلو افتادیم باید یک قدم عقب‌تر می‌کشیدیم
وی ادامه داد: زمانی که  3 بر یک جلو افتادیم مجبور بودیم یک قدم عقب‌تر باشیم، چون ما یک بازی 120 دقیقه‌ای مقابل السد را پشت سر گذاشته بودیم. ما پیش‌تر مقابل السد به ظاهر 120 دقیقه اما با مجموع وقت‌های اضافی نزدیک 130 دقیقه بازی کردیم و در این مدت زمانی برای ریکاوری روحی و فیزیکی نداشتیم. شرایط خیلی خوب بود. ما بازیکنان جوان زیادی داریم. به آنها گفتم ممکن است جلو بیفتیم و وارد حاشیه نشوید که این حاشیه‌ها از سکوها می‌آید.

بازی با ذوب‌آهن سخت‌ترین بازی سال ماست
وی در خصوص مسابقه بعدی استقلال در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن در اصفهان با بیان اینکه این تیم قابل احترام است، خاطر نشان کرد: به بازیکنان نیز گفتم که سخت‌ترین بازی سال را پیش‌رو داریم. درست است که ذوب‌آهن مقابل تراکتوساری چهار گل خورد، اما یکی از زیباترین بازی‌ها را ارائه داد. بازی خیلی سختی مقابل این تیم داریم و در بازی رفت هم که تیم ذوب را شکست دادیم بسیار سخت پیروز شدیم. نگاهم همیشه به تیم‌های آقای آذری با احترام بوده است و فکر می‌کنم ذوب‌آهن در چهار پنج سال اخیر یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران بوده است.

پشت بام را زیاد بزرگ کرده‌ایم!
منصوریان با بیان اینکه اگر در انتهای مسابقه عدالت رعایت می‌شد باید شش یا هفت نفر کارت قرمز می‌گرفتند، گفت: همان‌طور که پرسیدم اگر گل دوم پرسپولیس را می‌دیدید پادوانی را از پشت می‌زدند. در انتهای مسابقه سه چهار بازیکن بزرگ استقلال و پرسپولیس بکش بکش داشتند. سه شب پیش که میهمانی با حضور هر دو تیم برگزار شد، بازیکنان همدیگر را بقل می‌کردند و از خاطرات 2012 و 2014 می‌گفتند. ما باید این پشت بام را بزرگ کنیم تا نه کسی از این طرف بام بیفتد و نه از آن طرف. قبل از بازی گل‌های مختلف سفارش می‌دهیم و بعد بازی به هم حمله می‌کنیم. قبل از بازی خواستم که دو تیم سلامت از زمین بیرون بیایند. توازن ما متأسفانه کم است و اواخر بازی اتفاقات ناپسندیدی دیدیم.

پرسپولیس دقیقه 70 گل می‌زد می‌باختیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که چطور شد با دریافت گل در ابتدای مسابقه به بازی برگشتید، اظهار داشت: ما برای تیم پرسپولیس احترام زیادی قائلیم و جایگاه این تیم باعث می‌شود، احترام ویژه‌ای برای این تیم داشته باشیم. می‌دانستیم اگر پرسپولیس گل بخورد به این تیم شوک وارد می‌شود. اگر پرسپولیس دقیقه 70 به گل می‌رسید، ما این بازی را می‌باختیم. گل دقیقه 5 حریف باعث شد از شوک بیدار شویم، تیم ما فیزیکی و بی‌رحم است و مقابل هر تیمی به یک شکل بازی می‌کند. پس از اینکه بازی 3 بر یک شد، نگران بودیم که بازی با السد اثر منفی‌اش را در این بازی نگذارد. به فرشید اسماعیلی هم گفتم اگر بی‌هوش هم شوی تعویضت نمی‌کنم. کاوه رضایی در این بازی حدود 100 استارت زد، خدا را شکر در این مسابقه پیروز شدیم. برد و باخت به یک مو بستگی دارد.

نمی‌دانم چرا سکوهای سمت ما پر نشد!
منصوریان درباره اینکه در استقلال سختی‌های زیادی کشید و امروز برد شیرینی به دست آورد، اما در این شرایط هواداران استقلال استقبال خوبی نداشتند و آیا فکر می‌کرد سکوهای هواداران این تیم پر نشود، گفت: از این سؤال ممنون هستم و می‌خواهم یک سؤال بپرسم. اینکه چطور می‌شود در بازی با السد 100 هزار نفر به ورزشگاه بیایند و کلی هوادار هم پشت در ماندند. مسئولان از من خواستند مصاحبه کنم و از هواداران بخواهم به منزل برگردند، اما در این بازی که 50 درصد ورزشگاه در اختیار ما بود، جایگاه ما پر نشد. نمی‌دانم چرا همیشه آن قسمت از سکوهای ما خالی می‌ماند و در بازی رفت هم که میهمان بودیم، این اتفاق رخ داد.

وی ادامه داد: سه چهار ساعت قبل از بازی مسئولان می‌گویند از بلیت جایگاه استقلالی‌ها فقط 400 بلیت باقی مانده است، اما دیدید که چقدر از سکوها خالی مانده بود. ما میزبان هستیم و باید 50 درصد بلیت‌ها برای ما باشد، اما نمی‌دانم چرا این‌طور می‌شود. 400 بلیت فقط برای وی آی پی است و وقتی گفتند فقط 400 بلیت مانده من خوشحال شدم که از کنار وی آی پی تا روبه‌روی جایگاه 50 درصد ورزشگاه را در اختیار داریم و هواداران‌مان از تیم حمایت می‌کنند، اما وقتی وارد بازی شدیم دیدم که جایگاه هواداران ما خالی است، در حالی که هواداران پرسپولیس فشرده روی سکوها نشسته‌اند. روی سکوها قلب هواداران ما خالی مانده بود و این نشان می‌دهد ما هنوز فرهنگ تقسیم بلیت‌ها را نداریم و نمی‌توانیم در بلیت فروشی توزیع خوبی داشته باشیم. من در نیم فصل اول گفتم که شاید هنوز تیم علیرضا منصوریان جا نیفتاده و هواداران هنوز تیم ما را دوست ندارند، اما در بازی با السد حمایت آنها را دیدید و من مطمئن بودم که 50 درصد ورزشگاه برای ما پر می‌شود.

در هر 2 بازی رفت و برگشت میهمان پرسپولیس بودیم
سرمربی استقلال تصریح کرد: ما در این بازی میزبان نبودیم و همان میهمان دور رفت بودیم. میهمانی برای ما در دور رفت بود و در دور برگشت هم بود. ساعت 12 گفتند 400 بلیت ما مانده است و خدا را شکر کردیم که با هم نصف می‌شویم، اما در بازی هواداران پرسپولیس فشرده نشسته بودند و هواداران ما در جای خالی روی سکوها می‌توانستند گل کوچیک هم بازی کنند. به نظرم بعد از بازی با السد این اتفاق ظلم در حق ما بود.

از نشان دادن اعداد 6 و 4 خوشم نمی‌آید و دوست هم ندارم عدد بسازم
منصوریان در پاسخ به این سؤال که چهار بازی مقابل برانکو شکست نخورده و دو بار هم این مربی را شکست داده و آیا رکورد شکست ناپذیری او ادامه خواهد داشت، گفت: من این احساس را ندارم و دنبال رکورد هم نیستم. حتی گفتم اگر ما برنده باشیم، منکر خوب بودن برانکو نمی‌شویم. او سرمربی تیم ملی بوده، شش سال به تیم ملی و فوتبال ما کمک کرد، با او در رنکینگ 17 دنیا بودیم. برانکو زحمت زیادی برای این فوتبال کشیده است. من از این آمارها و نشان دادن عدد شش و چهار و سایر عددها خوشم نمی‌آید و دوست هم ندارم عدد بسازیم. من از این ادبیات هم خوشم نمی‌آید که دنبال رکورد باشیم و از این فضاها متنفرم. برانکو هم مربی قابل احترامی است و من همان‌طور که گفتم دنبال رکورد نیستم.

رحمتی امروز هیچ تقصیری نداشت
وی در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «مهدی رحمتی در اواخر بازی امروز کاری را کرد که بیش از این مقابل تراکتورسازی انجام داده بود و زمینه شکست تیمش را فراهم کرد، آیا قصد برخورد با او را ندارید؟»، عنوان کرد: مهدی رحمتی امروز هیچ تقصیری نداشت. او بزرگ‌تر تیم است و در آن صحنه واقعاً مصدوم شد که به زمین افتاد. من از ضدفوتبال بدم می‌آید. در آن صحنه مهدی کتفش گرفت و به زمین افتاد. هیچ وقت نشده که ما بخواهیم دنبال وقت‌ تلف کردن باشیم. اصلاً این کارها در شأن تیم ما نیست. شما اگر دقت کرده باشید فقط یک دقیقه به پایان بازی مانده بود و دلیل نداشت که مهدی از روی عمد روی زمین بیفتد.

نقطه تاریک بازی اخراج رحمتی بود
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: در آن صحنه داور راحت می‌توانست بازی را متوقف کند، اما بعد از آن دیدید اتفاقاتی افتاد که باعث توقف پنج دقیقه‌ای بازی شد. بعد از صحنه گل پرسپولیس هم طبیعی است بازیکن ما نخواهد به راحتی اجازه دهد بازیکن حریف توپ را از توی دروازه بردارد. رحمتی بازیکن حرفه‌ای است و 70-80 بازی ملی دارد. او اصلاً کاری با سیدجلال نکرد. من نمی‌دانم داور چرا انقدر سخت‌گیرانه او را اخراج کرد. من در ثانیه‌های پایانی بازی حواسم به بازیکن جوان تیمم بود، اما به یکباره به من گفتند داور به رحمتی کارت قرمز نشان داده است. فکر کنم این اتفاق نقطه تاریک بازی بود.

تشخیص اینکه رحمتی بهتر است یا حسینی سخت است
منصوریان در این باره اضافه کرد: بعد از فضایی که بین من و مهدی ایجاد شد من منتظر دو چیز بودم اینکه او یا بازگشت خوبی داشته باشد یا اینکه از دور خارج شود، اما خدا را شکر اتفاق اول رخ داد. ما با داشتن چنین دروازه‌بان و کاپیتانی افتخار می‌کنیم. ضمن اینکه ما سیدحسین حسینی را روی نیمکت داریم که همتای علیرضا بیرانوند است. این دو از تیم امید با هم رشد کرده‌اند. اگر تمرینات تیم ما را از دور ببینید واقعاً تشخیص اینکه رحمتی بهتر است یا حسینی سخت است و ما دو دروازه‌بان همسطح داریم.

باید روند روبه رشدمان را حفظ کنیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به سؤال دیگری از سوی یکی از خبرنگاران که آیا استقلال می‌تواند روند رو به رشد خود را حفظ کرده و مقابل ذوب‌آهن و الاهلی امارات نتیجه بگیرد، افزود: الاهلی نایب قهرمان فصل گذشته امارات بوده و تیم بسیار خوب و با نظمی است. ما دو فصل پیش با نفت مقابل این تیم بازی کردیم و شکست خوردیم. تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که روند روبه‌رشدمان را حفظ کنیم. چند هفته پیش برخی از شماها مدام از من ایراد می‌گرفتید که چرا انقدر ترکیب تیمم را تغییر می‌دهم، اما همان موقع هم به شما گفتم، من به ماه‌های بهمن و اسفند که بازی‌های سختی پیش‌رو داریم، فکر می‌کنم.

می‌توانیم در هر بازی با تاکتیک و ترکیب جدید وارد میدان شویم
وی افزود: خوشبختانه امروز خیال‌مان راحت است. وقتی فرشید اسماعیلی نباشد حق‌دوست جای او را پر می‌کند، یا محسن کریمی، بهنام برزای. ما در میانه زمین و خط حمله چهار پنج جابه‌جایی خوب می‌توانیم داشته باشیم و از این لحاظ برای بازی‌های آینده خیال‌مان راحت است. ضمن اینکه امروز یک اتفاق خیلی خوب رخ داد و آن بازگشت فرشید باقری بود. فرشید دچار اُفت شده بود که الحمدالله امروز زمانی که به میدان آمد عملکرد بسیار خوبی داشت و به عقیده من به روزهای خوبش بازگشت. ما الان شرایطی داریم که می‌توانیم در هر بازی با تاکتیک و ترکیب جدید وارد میدان شویم. ما با سه تیم سخت هم‌گروه هستیم و فراموش نکنید تیم التعاون را نباید دست‌کم گرفت. آنها اگر چه اسم ندارند همین که توانسته‌اند سهمیه آسیا بگیرند یعنی اینکه تیم قدرتمندی هستند.

هر بازیکن جوانی که خواسته‌های ما را برآورده نکند، به روی نیمکت تبعید می‌شود
وی راجع به اینکه به هر تیمی می‌رود مجبور است با بازیکن جوان کار کند و آیا نگران این نیست که شاگردانش در استقلال پس از درخشش در چند بازی دچار غرور شوند، تصریح کرد: من همین جا اعلام می‌کنم هر بازیکن جوان تیمم اگر در بازی‌های آینده نتواند خواسته‌های کادر فنی را برآورده سازد به کنار من روی نیمکت تبعید خواهد شد. تنها راهی که ما می‌توانیم برای جلوگیری از غرور بازیکنان در نظر بگیریم این است که دیسیپلین داشته باشیم. بازیکنان جوان ما باید بدانند اگر در ادامه این مسیری که در پیش گرفته‌ایم دچار اُفت شوند و وظیفه خود را فراموش کنند خیلی سریع جای خود را به بازیکن دیگری خواهند داد. در واقع همه آنها باید مراقب باشند از ریل خارج نشوند. خدا را شکر ما کادر خیلی خوبی داریم که هر یک از آنها مأموریت دارد با دو سه نفر از بازیکنان در مورد مسائل روحی روانی کار کند. حضور بزرگانی چون نصرت عبداللهی و بهتاش فریبا روی نیمکت ما واقعاً یک نعمت است. ما کادر بسیار خوبی داریم، ان‌شاءالله با کمک آنها بتوانیم این روند را حفظ کنیم.

خواسته‌ هواداران نباید خیلی بالا برود
منصوریان در پاسخ به اظهارنظر خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه توقع هواداران استقلال با نتایج اخیر این تیم، بالا رفته، آیا می‌تواند خواسته‌های آنها را برآورده کند؟ گفت: خواسته‌ هواداران نباید خیلی بالا برود. ما امروز به یک نقطه عطف رسیده‌ایم و باید تلاش کنیم این روند را ادامه دهیم.

تیموریان و جپاروف با چند جلسه تمرین تجربیات بازیکنان ما را بالا بردند
سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران راجع به اینکه خیلی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند استقلال موفقیت‌های اخیرش را مدیون منتفی شدن حضور بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای چون آندو تیموریان و چپاروف در این تیم است، یادآور شد: نه اصلاً این‌طور نیست، درست است که ما تیم جوانی داریم و بازیکنان کم تجربه ما عملکرد خیلی خوبی داشتند، اما ما از مدت‌ها قبل روی جذب تیموریان و چپاروف برنامه‌ریزی کرده بودیم، چه بسا اگر آنها را در بازی‌های اخیرمان در اختیار داشتیم در میانه زمین خیلی راحت‌تر بازی می‌کردیم. راهنمایی‌های این بازیکنان باتجربه خیلی به کار بازیکنان جوان ما می‌آمد. آنها همان چند جلسه‌ای که با تیم تمرین کردند، تجربه جوانان ما را دو پله بالا بردند. چپاروف بازیکن کوچکی نیست. او مرد سال فوتبال آسیا شده است. آندو هم تا سه ماه پیش کاپیتان تیم ملی بود و هیچ بازیکنی در این فاصله زمانی اُفت نمی‌کند. به هر حال ما مجبور شدیم که این دو بازیکن باتجربه را از دست بدهیم.

چشمی بود استقلال فصل قبل در 2 جام قهرمان می‌شد
وی در این باره اضافه کرد: اجازه دهید در مورد آندو صحبتی داشته باشم. او برای آمدن به استقلال از یک پیشنهاد مالی خیلی خوب گذشت و بسیار علاقه‌ داشت تا برای ما بازی کند. او قطعاً در آینده به جمع ما بر می‌گردد. چپاروف را هم به صورت قرضی به سپاهان داده‌ایم و او بازیکن خودمان است. اما نفر سوم که من برای او بسیار ناراحتم روزبه‌چشمی است که شش ماه در روزهای سخت دوام آورد و به نقطه‌ای رسید که می‌خواست به ما کمک کند. به جرأت می‌گویم روزبه‌چشمی فصل گذشته یکی از ارکان اصلی استقلال بود و اگر رباط پاره نمی‌کرد تیم در هر دو جام قهرمان می‌شد. روزبه امروز به اردوی تیم آمد و من با او صحبت کردم به وی گفتم برای چند بازی باقیمانده راهی یک تیم لیگ برتری شود تا به شرایط ایده‌آل برگردد. هزینه‌های چشمی بر عهده باشگاه استقلال خواهد بود، چرا که او بازیکن خودمان است.

از این فکر بیرون بیایید که تیم‌های عربی ضعیف شده‌اند
منصوریان در مورد اینکه گفته می‌شود تیم‌های عربی اُفت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: از این فکر بیرون بیایید که تیم‌های عربی ضعیف شده‌اند. همین السدی که شکستش دادیم، تیمی تشکیل شده از منتخب آسیا و کاپیتان بارسلونا بود. آنها در خصوص هفت هشت ملی‌پوش داشتند و سه تا بازیکن الجزایری که در سطح خیلی خوبی بودند. تیم الاهلی هم بسیار خطرناک است، آنها مرد سال آسیا و فوروارد سابق بنفیکا را در اختیار دارند. ضمن اینکه هفت هشت بازیکن تیم ملی امارات در این تیم حضور دارند. فلسفه اینکه تیم‌های عربی ضعیف هستند دیگر تمام شده است. آنها در چند سال اخیر با آوردن بازیکنان بزرگ به لیگ‌شان آنقدر پیشرفت کرده‌اند که از هر نظر از ما جلو زده‌اند. این ما هستیم که باید مراقب باشیم از آنها عقب نمانیم.

امیدوارم مربیان تیم ملی نیم نگاهی به رضایی و قربانی داشته باشند
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا از خط حمله تیمش رضایت دارد یا نه؟ گفت: خواهشاً دیگر سؤال نپرسید. واقعاً خسته شده‌ام. در مورد مهاجمان تیمم باید بگویم که برای علی قربانی و کاوه رضایی علی‌الخصوص کاوه خیلی خوشحالم. خیلی از آنها انتقاد می‌شد، اما خوشبختانه هر دو صبر و تحمل بالایی داشتند و آنقدر خوب تمرین کردند تا الان خط حمله استقلال فوق‌العاده خطرناک شده است. شما امروز دیدید کاوه چه گل فوق‌العاده‌ای زد. بغل پای امروز او به پرسپولیس خیلی حرفه‌ای بود. ما روی این گل‌ها تمرین کرده بودیم. به بازیکنان گفته بودم اگر بتوانیم از فضای بین سیدجلال و محمدانصاری استفاده کنیم به گل خواهیم رسید. امروز خیلی خوشحالم که خط حمله تیمم به یک زوج آتشین تبدیل شدند و الحمدالله آنها بهترین هستند. به فوتبال ایران تبریک می‌گویم به خاطر داشتن چنین مهاجمان خوبی که امیدوارم مربیان تیم ملی نیم نگاهی به آنها داشته باشند.

برای پیروزی در دربی شبانه‌روز زحمت کشیدیم
وی پس از پایان کنفرانس خبری در میان خبرنگاران اظهار داشت: اول باید از هواداران‌مان به خاطر صبر و حوصله و احترامی که در این مدت برای تیم، کادرفنی و بازیکنان جوان‌مان داشتند تشکر کنم، هواداران ما با صبر خود در مسیر ناهموار به ما کمک کردند تا در شرایط هموار به موفقیت برسیم. به بازیکنان جوان، باتجربه، مجموعه باشگاه و پیشکسوتان عزیز که در این مدت تیم را حمایت کردند، تبریک می‌گویم. باید از هوادارانی که در استادیوم امروز کنار ما بودند تشکر کنم و به خاطر صبرشان به پای جوانان به آنها خسته نباشید بگویم. ما برای این پیروزی شبانه‌روز زحمت کشیدیم.

با خودمان فکر می‌کردیم مبادا آن پرسپولیس ویرانگر مقابل‌مان قرار گیرد
سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: از هشت صبح فردای پیروزی مقابل السد ما کار آنالیز پرسپولیس را آغاز کردیم و در مقابل تیمی که در 300 دقیقه اخیر در این ورزشگاه حتی دو گل هم نخورده بود سه گل زدیم. ما بعد از گل دقیقه پنج پرسپولیس مانند هواداران‌مان در شوک قرار گرفتیم و با خودمان فکر می‌کردیم مبادا آن پرسپولیس ویرانگر مقابل‌مان قرار گیرد. اما خدا را شکر خوب به بازی برگشتیم و توانستیم سه گل به ثمر برسانیم. 

منصوریان در خصوص گل‌های استقلال گفت: ما برای هر سه گل خود در تمرینات کار کرده بودیم، روی گل اول، فرشید اسماعیلی شاهد است که بارها در تمرینات به او گفته بودم چه زمانی باید در باکس پشت محوطه جریمه پرسپولیس قرار بگیرد. در گل دوم ما می‌دانستیم باید شرایطی فراهم کنیم تا سیدجلال حسینی از بازی خارج شود تا ما از فاصله میان او و انصاری استفاده کنیم. در گل سوم کاوه رضایی یک لحظه از غفلت بیرانوند استفاده کرد و گل سوم بازی را به ثمر رساند. 

امروز دوستان پورحیدری کنار ما بودند و با حضورشان به ما کمک کردند
وی با تقدیم برد این تیم به خانواده منصور پورحیدری عنوان کرد: امروز اولین دربی بود که منصور پورحیدری در کنار ما قرار نداشت. من این برد را به خانواده پورحیدری، همسر مرحوم پورحیدری و روح پورحیدری تقدیم می‌کنم. امروز دوستان پورحیدری، عبداللهی و فریبا کنار ما بودند و با حضورشان به ما کمک کردند.

فوتبال ما هنوز آمادگی باخت و عقب افتادن در جریان بازی را ندارد
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص درگیری‌های پایانی بازی گفت: این مسئله ضعف بزرگ ماست. ما در این مسائل ضعیف نیستیم بلکه آماتور هستیم. هواداران فوتبال در یک دربی زیبا پنج گل را مشاهده کردند و ما مقابل حریف سنتی و قابل احترام‌مان سه گل به ثمر رساندیم، اما نقطه تاریک این دیدار اتفاقات آخر بازی بود. فوتبال ما هنوز آمادگی باخت و عقب افتادن در جریان بازی را ندارد. اگر 7،8 دقیقه آخر این بازی وجود نداشت می‌توانستیم از این دربی به عنوان یکی از قشنگ‌ترین دربی‌های تاریخ نام ببریم. مشکل ما این بود که در دیدار گذشته مقابل السد فشار زیادی را متحمل شدیم، در غیر این صورت می‌توانستیم بعد از گل سوم یک پلن بالاتر بازی کنیم و به ضدحملات بیشتر فکر کنیم. 

منصوریان در خصوص گل سیدجلال حسینی عنوان کرد: روی گل دوم پرسپولیس، حسینی قبل از ضربه پادوانی را هل داد و این نکته به لحاظ داوری در این دیدار وجود داشت. اگر این گل مورد پذیرش قرار نمی‌گرفت ما به برتری 3 بر یک دست می‌یافتیم، هرچند با نتیجه فعلی نیز ما مدیریت خوب‌مان را نشان دادیم.

می‌دانستیم برای پیروزی مقابل پرسپولیس باید 3 بازیکن این تیم را مهار کنیم
وی با تأکید بر اینکه برنامه ویژه‌ای برای مهار ستاره‌های پرسپولیس در این دیدار داشته است، خاطرنشان کرد: ما می‌دانستیم برای پیروزی مقابل پرسپولیس باید از میان پنج بازیکن کلیدی این تیم سه نفر را مهار کنیم. اول محسن مسلمان که نباید به او اجازه بازیسازی می‌دادیم، دوم مهدی طارمی و سوم سیدجلال حسینی که یک رهبر خوب و بزرگ برای پرسپولیس است. در کنار این نفرات باید نگاهی نیز به سروش رفیعی و وحید امیری که بازیکن سابق من است نیز می‌داشتیم.

امیدوارم سرمربی تیم ملی نگاه دقیق‌تری به نفرات ما داشته باشد
سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص عملکرد ضعیف فرشاد احمدزاده و استفاده استقلال از این ضعف عنوان کرد: احمدزاده در بازی با تراکتورسازی بهترین بازیکن پرسپولیس بود، اما فرشاد وقتی در دفاع چپ به میدان می‌رود عملکردش با زمانی که هافبک چپ است خیلی متفاوت است. ما در همه نقاط به پرسپولیس فشار آوردیم و مثلث هجومی ما که متشکل از کاوه رضایی، علی قربانی و بهنام برزای بود نشان دادند از خطرناک‌ترین مثلث‌های هجومی فوتبال ایران هستند. من بابت این مثلث باید به فوتبال ایران تبریک بگویم و امیدوارم سرمربی تیم ملی نگاه دقیق‌تری به این نفرات داشته باشد.

تعویض‌های پرسپولیس به هیچ عنوان بد نبود
منصوریان در پاسخ به این پرسش که چه نظری در خصوص تعویض‌های بد پرسپولیس دارد، گفت: تعویض‌های پرسپولیس به هیچ عنوان بد نبود. کادرفنی پرسپولیس بهتر از شما داخل زمین را می‌بیند و بهتر از شما در طول هفته در کنار بازیکنانش قرار داشته است. من نیز از تمام تعویض‌های خودم راضی هستم. برانکو یک مربی بزرگ است و ما نمی‌توانیم به تعویض‌های او ایرادی بگیریم. 

وی در خصوص اظهارنظر سیدجلال حسینی که بعد از پایان بازی عنوان کرده بود استقلال در این بازی فوتبال بازی نکرد، گفت: سیدجلال دوست خوب من است و در این خصوص نظر خودش را گفته، او سال گذشته بهترین بازی‌ها را برای من در تیم نفت انجام داد، حتما حسینی بعد از بازی و در حالی که عصبی بوده در این خصوص اظهارنظر کرده است. حسینی از بهترین بازیکنان ایران است و حتی اگر در حال حاضر نظرش این باشد باید به نظر او احترام گذاشت. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص درگیری رحمتی و حسینی خاطرنشان کرد: هر دوی این عزیزان سید هستند، باید خدا را شکر کنیم که امروز یکشنبه بود و این دو سید با هم درگیر شدند، اگر بازی به جای امروز در روز سه‌شنبه برگزار می‌شد با توجه به حضور 7،8 سید در تیم ما و 2،3 در تیم پرسپولیس احتمالا 6،7 بازیکن اخراج می‌شدند. 

منصوریان در واکنش به اظهارات رحمتی که فحش‌های سیدجلال حسینی را مربوط به زمین‌های انزلی دانسته بود، گفت: این بچه‌بازی‌ها باید جمع شود. این دو بازیکن بیش از 70 بازی در تیم ملی کنار هم بازی کردند. 3،4 شب گذشته در ضیافت شام بازیکنان دو تیم در بغل هم بودند و برای هم شام می‌کشیدند، از خاطرات جام‌های جهانی می‌گفتند و حتی گزارشگری می‌کردند، در روز بازی نیز قبل از دیدار برای هم گل به شکل قلب و دسته گل‌های گران می‌آوریم اما در طول بازی از آن طرف دیوار می‌افتیم. 

وی در خصوص بیهوش شدن محمد انصاری به خاطر برخورد سنگ به سرش خاطرنشان کرد: انصاری از بااخلاق‌ترین بازیکنان پرسپولیس و فوتبال ایران است. این بازیکن دلی با اخلاق است و اگر این اتفاق برای او افتاده من واقعا متاسف هستم. انصاری از سرمایه‌های فوتبال ایران است، من پیرو صحبت‌های گذشته خود معتقدم ما باید عرض این پشت بام را زیاد کنیم تا گاهی از این طرف بام و گاهی از طرف دیگر به زمین نیفتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار